[Switch] 8 Poorts Switch met FireWire gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik ben op zoek naar een 8 poorts 10/100Mbit switch met min. 1 FireWire aansluiting! :9
... bestaat zo'n apparaat? :?

Liefst eigenlijk met Router/Proxy/Firewall voor mijn kabelmodem >:)
... maar zo'n kastje kan ik ook appart kopen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waar wil je die firewire dan voor gebruiken?

Verwijderd

heb zo'n apparaat nog nooit gezien... betwijfel of het bestaat :?

• baskabas
Op donderdag 29 november 2001 12:59 schreef Bigs het volgende:
Waar wil je die firewire dan voor gebruiken?
Ik en een stel vrienden Lannen regelmatig en aangezien ik de snelste machine heb, moet ik vaak hosten...

Sinds kort een SB Audigy met een FireWire aansluiting, die is 400Mbit, en het zou dus wel van pas kunnen komen als ik die kan gebruiken voor het Lan.

Scenario: Als we The Moon project op het grootste veld met 8 spelers en ca. 100 tot 200 units per speler aan het spelen zijn... dan kan het netwerkverkeer aan mijn kant flink oplopen! >:)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is er niet iets zoals een netwerk over FireWire. Daarvoor zou je dan naar FDDI (Glasvezel) Moeten gaan kijken... Kaarten op HCC gezien voor 50 piekjes... Nieuwe kosten ze ongeveer 800. Dat is 2,5Gb aan doorvoer... En dan een hub/switch nemen waar je een extra FDDI modules in kunt doen... Geheel kost je dan nieuw zo'n 4000 denk ik... Dus neem gewoon een goede 10/100Mbit switch, draait dan op 100Mb Full Duplex. Doet dus 25Mb/s tops. En da's meer dan voldoende voor LAN's < 24 man.

• baskabas
FireWire netwerk kan wel, gebruik de Search maar eens op 'Firewire Netwerk'.

Maar aangezien ik niks kan vinden over Firewire hubs/switches ed. zal dat allemaal nog ontwikkeld moeten worden denk ik...

Het wordt (voor nu) dus een Switch/Router/Proxy/Firewall combinatie denk ik... bij D-Link hebben ze wel een mooie... hij staat alleen niet in de pricewatch...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow dat Audigy-netwerk. Wist niet dat dat met FireWire was. Maar ik geloof niet dat het echt door veel bedrijven buiten Creative word ondersteund. Vraag me af of het ook wel een beetje officiele standaard is.

• baskabas
Windows XP ondersteund het iig en geloof me het is rete snel... ik heb het getest bij een maat van me... die heeft ook Firewire en Raid 0 :7

Verwijderd

Firewire netwerken bestaan wel!

Creative heeft nu wat software van www.unibrain.com gebruikt (Firenet) voor TCP/IP over IEEE1394a

Fire-wire hubs bv op www.orangemicro.com en www.unibrain.com

ze bestaan dus wel.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Over elke bus structuur (1394, USB, SCSI, IDE, enz) kan je in principe, en met de juiste drivers en eventueel hardware, een netwerk bouwen. Of die netwerken makkelijk onderling communiceren is een ander verhaal.

Overigens vraag ik me serieus af wat voor spellen jullie spelen dat een 'normale' netwerkkaart het probleem is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• baskabas
Op vrijdag 30 november 2001 09:15 schreef ijdod het volgende:

[..]

Overigens vraag ik me serieus af wat voor spellen jullie spelen dat een 'normale' netwerkkaart het probleem is.
Ach, tis gewoon zo: ik heb een FireWire aansluiting... ik moest nog een nieuwe Switch hebben... waarom dan niet meteen met een FireWire aansluiting erbij? Lekker snel toch?!
Pagina: 1