Nieuwe set, graag commentaar

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Na me een beetje te hebben geörienteerd op de wondere wereld van receivers, speakers en home cinema ben ik van plan de volgende onderdelen aan te schaffen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Yamaha RX-V520RDS receiver              f 1000
Yamaha DVD speler
(ik dacht DVD-S510, weet het niet zeker)      f  875
Mission M70-serie vloerstaande boxen (M74)  f 1200 (2x f 600)
Mission M70-serie surround speakers (M72)    f  700 (2x f 350)
Mission M70-serie center speaker (M7C1)    f  300
                                -----------
Totaal                          f 4075

Ik kan er een paar gulden naast zitten, laten we uitgaan van f4100

Is dit een redelijke prijs? Kan ik voor deze prijs iets beters krijgen? Graag commentaar. Bedankt!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor een 19 jarige student heb je wel veel geld he? En dan maar klagen dat de studenten het zo zwaar hebben.

Ik zou trouwens ook eens kijken naar Technics.

Verwijderd

Je zou kunnen kijken naar de tannoy mx serie speakers..
Zitten in om en de nabij de zelfde prijs.

Verwijderd

Waarom voor dat geld niet een mooie Bose set. Lekker klein en echt goed geluid. Erg goed met dvd geluid. Dan koop je er een goede Yamaha dvd bij. Dan heb je echt wat moois en goed.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op donderdag 29 november 2001 13:46 schreef niksweerd het volgende:
Waarom voor dat geld niet een mooie Bose set. Lekker klein en echt goed geluid. Erg goed met dvd geluid. Dan koop je er een goede Yamaha dvd bij. Dan heb je echt wat moois en goed.
dan ben je voor dit geld nie klaar denk ik

Verwijderd

Er zijn al setjes van 2400,- En de prijzen zijn overal het zelfde. door Bose vast gesteld.

Ervaring zelf bose verkocht bij BCC.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 13:39 schreef Sagittarius het volgende:
Voor een 19 jarige student heb je wel veel geld he? En dan maar klagen dat de studenten het zo zwaar hebben.

Hier zal willemj echt op zitten te wachten. |:(

ontopic :
Ik vind het altijd moeilijk hoor, dit soort topics. Het heeft iets weg van wat-moet-ik-kopen-topics in HA, en die worden altijd gesloten :o
Het blijft zeer persoonlijk, zo'n uitgave, zeker wat betreft de speakers. Wat betreft de Yamaha-apparatuur, er zitten hier nogal wat jammie-aanhangers dus dus zullen zich zo ook wel melden. Wat niet wegneemt dat jammie nou perse je-van-het is. Merkenstrijd is altijd moeilijk te beargumenteren. ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 29 november 2001 12:51 schreef willemj het volgende:
Na me een beetje te hebben geörienteerd op de wondere wereld van receivers, speakers en home cinema ben ik van plan de volgende onderdelen aan te schaffen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Yamaha RX-V520RDS receiver              f 1000
Yamaha DVD speler
(ik dacht DVD-S510, weet het niet zeker)      f  875
Mission M70-serie vloerstaande boxen (M74)  f 1200 (2x f 600)
Mission M70-serie surround speakers (M72)    f  700 (2x f 350)
Mission M70-serie center speaker (M7C1)    f  300
                                -----------
Totaal                          f 4075

Ik kan er een paar gulden naast zitten, laten we uitgaan van f4100

Is dit een redelijke prijs? Kan ik voor deze prijs iets beters krijgen? Graag commentaar. Bedankt!
Mooie combinatie wel, alleen zou ik het volgende er van maken.

De m74's vervangen voor nog 2 m72's.
Dat je dus 4x m72 krijgt. De center is totaal brak, moet je niet aan beginnen, ik zou daar voor in de plaats de 905c van Mordaunt-Short nemen, die gaat nl. goed met Mission samen.www.mordauntshort.co.uk
En ik zou er een sub bij nemen !! Kan je doen van het geld dat je over houdt aan de m72's. Een aardige voor je is denk ik de Paradigm PDR-10 voor 599 www.paradigm.comte koop bij www.richersounds.nl

Heb je ook geluistert naar de combinatie tussen Mission en Yamaha ? Yamaha maakt nl. nogal "schelle" versterkers, moet je wel net liggen.

Mijn oplossing kost je Fl 4273 gulden. Maar dan heb je wel veel meer performance voor die extra 175 gulden.

Lees ook ff dit a.u.b. http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11170393#11170393

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Hou jij ff snel op hoor !! FOEI ! :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb geen inhoudelijke opmerkingen, maar wel een tip!

De marge op boxen is zo'n 50%. Op receivers en dvd spelers is dat wat minder, maar minimaal nog wel 25%. Als je zoveel spullen koopt bij één winkel, kan je behoorlijke kortingen bedingen. Verkoopprijzen staan niet vast! Met een beetje blaten krijg je er minimaal 10% vanaf.

En denk erom: Dat VRAAG je niet, dat EIS je! Geef de verkoper het idee dat alles rond is, en dan keihard zeggen dat je niet meer dan 3700 wenst te betalen voor die set, take it or leave it. Als ze het niet doen, gewoon naar een andere winkel gaan. Gelul van 'dat kan niet, blabla' moet je direct overbluffen, ze verdienen meer dan 1500 piek op je!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik wil ook nog wat toevoegen...

Koop de rxv620 die heeft een paar extra features die echt de moeite waard zijn. (kan er ff geen bedenken :P ... maar aansluitingen, directsound en nog wat... check ff die pdf-jes bij hun webside.) En als je hem in Deutschland kauft dan ist er nog mar 966,- nlg das ist goedkofer dan deine 520.. www.mediacheckpoint.de )

Dat was het. Oh nee. Kan je trowuens niet beter die mission cinema pack kopen met die bipolaire rears. Die zijn echt mooi. En dan nog een sub inderdaad.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• tbusquet
Op donderdag 29 november 2001 14:14 schreef GeJe het volgende:

Koop de rxv620 die heeft een paar extra features die echt de moeite waard zijn. (kan er ff geen bedenken :P ... maar aansluitingen, directsound en nog wat... check ff die pdf-jes bij hun webside.) En als je hem in Deutschland kauft dan ist er nog mar 966,- nlg das ist goedkofer dan deine 520.. www.mediacheckpoint.de )

Dat was het. Oh nee. Kan je trowuens niet beter die mission cinema pack kopen met die bipolaire rears. Die zijn echt mooi. En dan nog een sub inderdaad.
Ik vind die cinemapack een beetje karig. Te goedkoop samengestelde spullen. Echt een instap setje.
(of ze moeten het veranderd hebben).

[edit]
Nog ff bij Mission op de site gekeken.
De M72 Cinema pack bestaat uit 2x M72 1x M7C1 :r en 2 dipolen. Dan ben je toch beter uit met 4x M72 + MS 905C en Paradigm PDR-10.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

ikzelf ben vrij fan van teacs. Maarja, die prijsjes zijn zo inmens duur.....

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
volgens mij is ie 18 hoor |:(

• Sagittarius
  • Niet online
Ok ok. Was gewoon deze smile :P vergeten.

Djiezzzz

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26
Waarom zie je op dat mediacheckpoint.de alleen maar afbetalings prijzen (niet aangemeld).

Moet ik eerst registreren ofzo? Zou wel debiel zijn.

Bedankt

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Op donderdag 29 november 2001 14:06 schreef joepP het volgende:

De marge op boxen is zo'n 50%. Op receivers en dvd spelers is dat wat minder, maar minimaal nog wel 25%. Als je zoveel spullen koopt bij één winkel, kan je behoorlijke kortingen bedingen. Verkoopprijzen staan niet vast! Met een beetje blaten krijg je er minimaal 10% vanaf.

En denk erom: Dat VRAAG je niet, dat EIS je! Geef de verkoper het idee dat alles rond is, en dan keihard zeggen dat je niet meer dan 3700 wenst te betalen voor die set, take it or leave it. Als ze het niet doen, gewoon naar een andere winkel gaan. Gelul van 'dat kan niet, blabla' moet je direct overbluffen, ze verdienen meer dan 1500 piek op je!
Wat je moet doen is wachten op januari en dan hebben de betere bedrijven (raf, polectro) uitverkopen. Daar heb ik zelf mijn b&w dm 602s2 speakers voor 740 meegekregen terwijl ze normaal 1200 zijn. Zo ook bij mijn versterker.

Praten werkt trouwens altijd wel. Krijg je geen korting dan krijg je wel kabels (die ben je overigens vergeten, kosten ook aardig wat!!!) ofzo gratis.

Succes is een keuze

Verwijderd

Wat betreft de reciever hebben Harman Kardon, Denon en Onkyo ook hele leuke produkten in die prijsklasse.
Voor de DVD zou ik ook naar de Pioneer spelers kijken.

Of dit betere produkten zijn weet ik niet, muziekbeleving is zo subjectief dat jij alleen hier een keuze uit kunt maken.
Ga dus in ieder geval luisteren (en neem hier je tijd voor) en koop niet op basis van specs!

suc6

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Waarom voor dat geld niet een mooie Bose set. Lekker klein en echt goed geluid. Erg goed met dvd geluid. Dan heb je echt wat moois en goed.
Mwoehahahaa !!!!! Wat een humor heeft niksweerd :+

Tja, voor het geld zou ik ook deze setup kiezen, tenzij de center dus brak is. Ik zou gewoon de M74 nemen en een sub er later bij doen. Want feit is en blijft dat groter beter dan kleiner is. Het geluid is groter, heeft meer 'body'.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 13:51 schreef niksweerd het volgende:

Dat het bij de BCC wordt verkocht zegt toch al genoeg? :+

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Je bent een }:O als je met Bose stunt..
Er zijn al setjes van 2400,- En de prijzen zijn overal het zelfde. door Bose vast gesteld.

Aah, daar komt de aap uit de mouw :z

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 29 november 2001 14:39 schreef menn0 het volgende:
Waarom zie je op dat mediacheckpoint.de alleen maar afbetalings prijzen (niet aangemeld).

Bedankt
Inderdaad, eerst registreren (naam adress email etc.)

Waarom?, weet niet, maar is wel handig bij het bestellen. Hoef je dat niets meer op te geven. Heb nu 2 maal iets bij ze besteld (waaronder die Yamaha 620) en heb geen klachten.

Ze hebben wel iets van "punten" sparen die je dan later extra korting opleveren (resulteerde in 30 piek korting voor mijn 2e bestelling: een 5+1 speakerset van Canton voor DM 2100 ipv FL 4000 in Nederland).
Dit lijkt wel reclame :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Glival
Bedankt voor het overweldigende aantal reakties :)

Ik ben 18 :)

De verkoper vertelde mij dat in deze prijsklasse de genoemde Yamaha receiver en DVD-speler absoluut de beste prijs/prestatieverhouding hebben...
Op donderdag 29 november 2001 13:42 schreef Driez het volgende:
Je zou kunnen kijken naar de tannoy mx serie speakers..
Zitten in om en de nabij de zelfde prijs.
En dezelfde kwaliteit? Ik vond de Mission's er trouwens wel cool uitzien.
Ook in dezelfde prijsklasse?
Op donderdag 29 november 2001 13:48 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

dan ben je voor dit geld nie klaar denk ik
Juist.

Een setje = 5 boxen?
Op donderdag 29 november 2001 13:55 schreef Courage het volgende:

[..]

Hier zal willemj echt op zitten te wachten. |:(

ontopic :
Ik vind het altijd moeilijk hoor, dit soort topics. Het heeft iets weg van wat-moet-ik-kopen-topics in HA, en die worden altijd gesloten :o
Het blijft zeer persoonlijk, zo'n uitgave, zeker wat betreft de speakers. Wat betreft de Yamaha-apparatuur, er zitten hier nogal wat jammie-aanhangers dus dus zullen zich zo ook wel melden. Wat niet wegneemt dat jammie nou perse je-van-het is. Merkenstrijd is altijd moeilijk te beargumenteren. ;)
Ik kan m'n nick niet wijzigen :(

Ja, ik heb in dit forum veel reacties gezien in de vorm van "Als je geen merk Blaat neemt, ben je wel heeel dom bezig!". Maar ik kan me niet voorstellen dat ik met Yamaha echt een miskoop doe.
Op donderdag 29 november 2001 13:56 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Mooie combinatie wel, alleen zou ik het volgende er van maken.

De m74's vervangen voor nog 2 m72's.
Dat je dus 4x m72 krijgt. De center is totaal brak, moet je niet aan beginnen, ik zou daar voor in de plaats de 905c van Mordaunt-Short nemen, die gaat nl. goed met Mission samen.www.mordauntshort.co.uk
En ik zou er een sub bij nemen !! Kan je doen van het geld dat je over houdt aan de m72's. Een aardige voor je is denk ik de Paradigm PDR-10 voor 599 www.paradigm.comte koop bij www.richersounds.nl

Heb je ook geluistert naar de combinatie tussen Mission en Yamaha ? Yamaha maakt nl. nogal "schelle" versterkers, moet je wel net liggen.

Mijn oplossing kost je Fl 4273 gulden. Maar dan heb je wel veel meer performance voor die extra 175 gulden.

Lees ook ff dit a.u.b. http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11170393#11170393
Ik dacht er zelf over (gezien het prijskaartje :( ) eerst de receiver, dvd-speler en 2 frontspeakers te kopen, als ik dan 2x de M72 neem, kan ik later altijd nog zien of ik er nog 2 M72's bij koop of dat ik 2 M74's koop en de M72's naar achteren zet.

Waarom is volgens jou de Mission-center brak?

Omdat een sub nogal duur is, dacht ik het te kunnen compenseren met de 2 M74's die (volgens de verkoper) erg diep gaan, dan kan ik later altijd nog zien of ik er een sub bij koop. Is dat slim?
Op donderdag 29 november 2001 14:02 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hou jij ff snel op hoor !! FOEI ! :P
Wat is er volgens jou mis met Bose?
Op donderdag 29 november 2001 14:06 schreef joepP het volgende:

Bedankt! Ik had er zelf al over gedacht 30 meter kabel (f10 p/m) er gratis bij te vragen (of te eisen :P ), is dat redelijk?
Op donderdag 29 november 2001 14:14 schreef GeJe het volgende:

Ik koop liever bij de winkel in de buurt (RAF / Fokko Dijkstra ofzo), goede uitleg van de verkoper, staat wel als service-gericht bekend, is ook wel handig met garantie enzo. Ben (tot nu toe) erg tevreden over RAF!

Ik zal 's vragen wat het prijsverschil tussen de 520 en 620 is. Hij moet het natuurlijk wel waard zijn :)

Mission Cinema Pack klinkt mij iets minder professioneel in de oren (zoals die Cinema-In-A-Box-setjes), maar ik heb er verder geen verstand van. Voor een sub: zie een paar alinea's hiervoor.
Op donderdag 29 november 2001 14:27 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ik vind die cinemapack een beetje karig. Te goedkoop samengestelde spullen. Echt een instap setje.
(of ze moeten het veranderd hebben).

[edit]
Nog ff bij Mission op de site gekeken.
De M72 Cinema pack bestaat uit 2x M72 1x M7C1 :r en 2 dipolen. Dan ben je toch beter uit met 4x M72 + MS 905C en Paradigm PDR-10.
Toch maar geen Cinema Pack dus :) Ik ben van plan een paar jaar met m'n setje te doen.
Op donderdag 29 november 2001 14:30 schreef bonzz.netninja het volgende:
ikzelf ben vrij fan van teacs. Maarja, die prijsjes zijn zo inmens duur.....
Geen Teacs dus, sorry :P
Op donderdag 29 november 2001 14:34 schreef Pontius.Pilatus het volgende:

[..]

volgens mij is ie 18 hoor |:(
Goedzo!
Op donderdag 29 november 2001 14:37 schreef Sagittarius het volgende:
Ok ok. Was gewoon deze smile :P vergeten.

Djiezzzz
Het is u vergeven.

Bedankt
Wat's mediacheckpoint.de ? Klinkt ver weg :)
Op donderdag 29 november 2001 15:25 schreef Maxster4th het volgende:

[..]

Wat je moet doen is wachten op januari en dan hebben de betere bedrijven (raf, polectro) uitverkopen. Daar heb ik zelf mijn b&w dm 602s2 speakers voor 740 meegekregen terwijl ze normaal 1200 zijn. Zo ook bij mijn versterker.

Praten werkt trouwens altijd wel. Krijg je geen korting dan krijg je wel kabels (die ben je overigens vergeten, kosten ook aardig wat!!!) ofzo gratis.
Toevallig is het een RAF, en toevallig was ik van plan te wachten tot januari ivm de financien :) Hebben ze altijd uitverkoop in januari? Dat zou wel beter zijn :)

Ja, ik was van plan er gratis 30m kabel bij te vragen (volgens joepP kan ik ze eisen :) ), maar misschien kan ik beter een paar honderd piek korting vragen? (Euro dan inmiddels).
Op donderdag 29 november 2001 16:09 schreef madashell het volgende:
Wat betreft de reciever hebben Harman Kardon, Denon en Onkyo ook hele leuke produkten in die prijsklasse.
Voor de DVD zou ik ook naar de Pioneer spelers kijken.

Of dit betere produkten zijn weet ik niet, muziekbeleving is zo subjectief dat jij alleen hier een keuze uit kunt maken.
Ga dus in ieder geval luisteren (en neem hier je tijd voor) en koop niet op basis van specs!

suc6
Ik heb een paar Onkyo's zien staan, maar die waren allemaal wat duurder. De verkoper vertelde mij dat hij "absoluut geen betere receiver dan die Yamaha (f999) zou weten beneden de f1500 of misschien wel f2000". Ok, een beetje overdreven, maar het zegt toch wel iets.
Op donderdag 29 november 2001 16:45 schreef JT het volgende:

[..]

Mwoehahahaa !!!!! Wat een humor heeft niksweerd :+

Tja, voor het geld zou ik ook deze setup kiezen, tenzij de center dus brak is. Ik zou gewoon de M74 nemen en een sub er later bij doen. Want feit is en blijft dat groter beter dan kleiner is. Het geluid is groter, heeft meer 'body'.
De humor ontgaat mij een beetje, maar ik ben ook geen audiofiel :)

De center zijn inderdaad meer negatieve reacties over geweest, ik zal daar nog eens naar informeren. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de M74, a) heb ik geen standaards nodig, b) zit vast wel meer power in, c) ze zijn cool 8-)
Op donderdag 29 november 2001 16:47 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:

[..]

Dat het bij de BCC wordt verkocht zegt toch al genoeg? :+
Ja, inderdaad :?
Geen verstand van :)
Op donderdag 29 november 2001 16:54 schreef Metten het volgende:

[..]

Je bent een }:O als je met Bose stunt..
[..]

Aah, daar komt de aap uit de mouw :z
De Boze Aap... Ik snap 'm niet helemaal.
Op donderdag 29 november 2001 17:07 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Inderdaad, eerst registreren (naam adress email etc.)

Waarom?, weet niet, maar is wel handig bij het bestellen. Hoef je dat niets meer op te geven. Heb nu 2 maal iets bij ze besteld (waaronder die Yamaha 620) en heb geen klachten.

Ze hebben wel iets van "punten" sparen die je dan later extra korting opleveren (resulteerde in 30 piek korting voor mijn 2e bestelling: een 5+1 speakerset van Canton voor DM 2100 ipv FL 4000 in Nederland).
Dit lijkt wel reclame :)
Koop liever bij een als goed bekend staand bedrijf in Nederland (RAF in de buurt), maar da's persoonlijk natuurlijk.

Donders, wat een werk :) Bedankt voor de reactie's, ik zal de sets eens gaan luisteren ipv er over lezen :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 29 november 2001 22:22 schreef willemj het volgende:
Koop liever bij een als goed bekend staand bedrijf in Nederland (RAF in de buurt), maar da's persoonlijk natuurlijk.
Dat is natuurlijk handiger en misschien veiliger (bij defecten en zo). Het belangrijkste is natuurlijk dat je dan naar je setje kunt luisteren (vooral bij speakers belangrijk).

Ik heb alles daar dus een beetje op de merknaam gekocht (stel niet zulke hoge eisen aan mijn home cinema).
Overigens is Mediacheckpoint een prima bedrjf. Ze geven alijd mij binnen 24 h antwoord op vragen en zijn ook distribiteur van Lorus (horloges) in Duitsland. De bezorging is via UPS.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT

JT

VETAK y0

Gewoon van B*s* afblijven, dan komt alles goed :P En als ik zo zie wat jij wilt, dan zou ik de M74 zeker niet laten liggen ! Goed paar stands kost ook tussen de 200-300 piek !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• tbusquet
IMHO Bose=kut.

De M74's zijn mooie luidsprekers, dat zeker, maar ze gaan niet zo diep als een echte sub. Ik denk dat je veel beter uit bent met 4x M72 en 1 sub + center, sterker nog, ik weet het wel zeker.

Waarom ik Bose slecht vind ? Het klinkt gewoon erg slecht, vind ik. Maar er zijn al zat discussies geweest waarom Bose wel of niet goed zou zijn. Een goed is, zet die M72's maar eens naast een setje bose melkpakjes. Dan weet je het wel.

Yamaha gaat niet echt lekker samen met Mission vind ik btw. Kan je beter ff naar HK luisteren, die klinkt er beter bij.

Waarom de 7C1 een slechte center is ? De drivers zijn minder dan die van de rest van de serie, bovendien heeft hij een KUNSTSTOF kast !! Hij klinkt ook echt slecht vind ik. Bovendien is de prijs/performance van het ding om te janken :'(

• JT

JT

VETAK y0

M72 + sub vs M74 is misschien mooier
maar...
M74+sub vs M72+sub is de eerste mooier....het geluid is veel voller en heeft meer body.

Ecodan warmtepomp

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik werk in een HIFI winkel en geloof NOOIT wat de verkopers zeggen. Altijd zelf luisteren en je eigen cd's mee nemen.

Als je slim bent, in tegen stelling tot veel klanten, koop in een keer een goede set, ben je voor de aankomende 10 à 15 jaar klaar. Misschien wel 20jaar. Als je dus ff door spaart en een Onkyo/B&W Combo haalt dan ben je dik tevreden. Maar smaken en keuzes verschillen. Test eerst de shit die je wilt kopen, niet op de spec's en niet op de verkopers vertrouwen. Ook kijken naar meerdere winkels. Kost veel tijd maar dan heb je ook wat.

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• JvS
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 30 november 2001 00:02 schreef korp_hi het volgende:
Ik werk in een HIFI winkel en geloof NOOIT wat de verkopers zeggen. Altijd zelf luisteren en je eigen cd's mee nemen.
In wat voor winkel werkte jij dan? Mij konden ze wel vertrouwen. Ik zeg op dit forum precies hetzelfde als ik tegen mijn klanten deed.
Als je slim bent, in tegen stelling tot veel klanten, koop in een keer een goede set, ben je voor de aankomende 10 à 15 jaar klaar. Misschien wel 20jaar. Als je dus ff door spaart en een Onkyo/B&W Combo haalt dan ben je dik tevreden. Maar smaken en keuzes verschillen. Test eerst de shit die je wilt kopen, niet op de spec's en niet op de verkopers vertrouwen. Ook kijken naar meerdere winkels. Kost veel tijd maar dan heb je ook wat.
Ja, hifi kopen moet je gewoon even een hobby van maken :P>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 30 november 2001 00:15 schreef JvS het volgende:

[..]

In wat voor winkel werkte jij dan? Mij konden ze wel vertrouwen. Ik zeg op dit forum precies hetzelfde als ik tegen mijn klanten deed.
JIJ ja, maar nou de rest nog...

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op vrijdag 30 november 2001 00:28 schreef JT het volgende:

[..]

JIJ ja, maar nou de rest nog...
JvS is niet te vertrouwen hoor ;)

:P

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk, verkopers hebben vaak veel verstand. Maar er is ook zoiets als een baas en een voorraad. Van die voorraad moetten ze ook af komen. We hebben hele goede verkopers, die bij sommige mensen zelfs het brakste en lelijke setje kunnen aan smeren. Dat wil ik allen maar zeggen. Want de voorraden zijn groot. En er komt ook afentoe een nieuwe serie en dan moet de oude er uit. Misschien dan kopen bespaar geld. Maar helaas heeft niet iedreen zoveel tijd.

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• Glival
Eigenlijk ben ik van plan voor de 2xM74 + 2xM72 te gaan, en er dan evt. later nog een sub bij te kopen.

Graag wil ik ong. 3 setjes binnen mijn budget om uit te kiezen (1 daarvan is dus Yamaha RX-V520RDS + Yamaha DVD-S510 + Mission boxen); dan kies ik daaruit degene die het best klinkt. Graag suggesties, ik heb al iets gelezen over Denon (1600 ofzo?).

Hebben veel mensen de DVD-speler en Receiver van hetzelfde merk? Ik kan me voorstellen dat dat wel het handigst is (bijv. de afstandsbediening werkt vaak op allebei), en het is natuurlijk mooier 8-)

• JT

JT

VETAK y0

Niet eventueel een sub, maar zeker een sub !!! Een goede sub in een home cinema installatie is niet alleen extra bas, maar gewoon een extra dimensie !!

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Bedankt
dat bedrag per maand moet je vermenigvuldigen met 53,35 dan weet je de normale verkoopprijs, simpel hè. daar had jij ook achter kunnen komen, omdat somige artikelen wel een normale prijs hebben en ook de afbetalingsprijs. de verhouding hiertussen is altijd 53,35 afgerond, vandaar.

Verwijderd

Relaxe stereo set..
Alleen zou ik een Onkyo DVD speler nemen, die is wel wat beter..

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Sorry hoor, maar wat mij betreft geeft Bose alleen maar lawaai, geen mooi geluid.

Bose koop je hoofdzakelijk om het uiterlijk, niet om de kwaliteit van het geluid.

Het is nou eenmaal zo.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Lijkt me 'n zeer net setje.. :) ik heb zelf missions gehoord bij 'n vriend en er kwam een fraai geluid uit, vooral omdat zijn boxen tamelijk klein zijn en toch 'n behoorlijke inpact hebben. Ik heb vaak op het forum horen zeggen dat missions sowieso nogal wat bass hebben. En die yamaha, dat spreekt natuurlijk voor zich :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Bose maakt wel mooie hele mooie afstandsbedieningen, die je kunnen herkennen aan je vingerafdruk heb ik gehoord. Dat zie ik nad en marantz nog niet doen met hun low budget afstandsbedieningen :)

• tbusquet
Op vrijdag 30 november 2001 19:00 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Bose maakt wel mooie hele mooie afstandsbedieningen, die je kunnen herkennen aan je vingerafdruk heb ik gehoord. Dat zie ik nad en marantz nog niet doen met hun low budget afstandsbedieningen :)
Tja, als je een coole afstandbsbediening krijgt, en een klote geluid. Dan weet ik het wel. Dat is juist de kracht van NAD, zo min mogelijk extra's en al dat soort geneuzel, gewoon puur audio kwaliteit.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:30 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Tja, als je een coole afstandbsbediening krijgt, en een klote geluid. Dan weet ik het wel. Dat is juist de kracht van NAD, zo min mogelijk extra's en al dat soort geneuzel, gewoon puur audio kwaliteit.
Ja dat kan ik zien aan me versterker en afstandsbediening, tis neit echt mooi, geen toeters en bellen en die afstandsbedienging..... tja hij doet het zal ik maar zeggen :)

• Glival
Ik zit erover te denken een Onkyo TX-DS595 te kopen ipv de Yamaha receiver, omdat ik van verschillende mensen heb gehoord dat het Yamaha-geluid nogal 'schel' is, en omdat de Onkyo (volgens de verkoper, dus je weet het maar nooit volgens sommige GoT-ers :) ) absoluut de beste (ook qua vermogen) in deze prijsklasse is, en er zit een programmeerbare afstandsbediening bij :9

Die prijsklasse van mij gaat trouwens wel steeds omhoog...
Pagina: 1