Toon posts:

DMA voor dvd aanzetten in win2k of XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

de topic zegt al veel maar toch stel ik de vraag nog eens. Hoe zit ik in Win2k of Win XP de DMA voor mijn dvd speler aan? In win 98 staat dat in apparaatbeheer en dan bij eigenschappen van de dvd speler. Dit is niet het geval bij win2k en win XP ...

Kan iemand mij helpen ???

Thx.

P.S.: Kevaldo@pandora.be

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Staat geloof ik al standaard aan in W2k en XP.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Verwijderd

Topicstarter
Ja in het begin stond het in Win XP aan, maar nu niet meer ... Hoe het komt weet ik niet.

In win2k heeft het nooit opgestaan. Dus stond het niet standaard op :)

Verwijderd

System properties -> Hardware -> Device manager
Primary / secondary ide channel -> advanced settings

Voor device 0 / 1 -> transfer mode: DMA if available

Verwijderd

Heb hier niet direct W2k voor me (zit op werk) maar het is ook via het apparaatbeheer geloof ik. 't Staat ergens onder de 'IDE-controller' (vaste schijfcontroller?) geloof ik.

Het is anders opgevat als bij Win98. Bij Win98 stel je de DMA bij het apparaat zelf (harddisk, DVD...) in, en bij Win2k (ik veronderstel XP ook) stel je het aan de IDE-controller zelf in (wat logischer is gezien het eigenlijk zo in z'n werk gaat).

Als je twee IDE's hebt zal je wellicht de secondary IDE (veronderstellend dat je DVD daar aan hangt) van PIO naar DMA moeten zetten. 'k Zou je beter willen helpen maar 'k heb het dus niet voor me.

En nu zie ik hier net dat de persoon boven me me voor geweest is en een veel duidelijker antwoord dan mijn gesukkel gegeven heeft. Anyway, vergeet dus maar wat ik hiervoor geschreven heb ;)