Toon posts:

Overclocken en Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een celeron 800 op een Aopen AX6B Mobo. Deze heb ik overgeclockt naar 8*133=1066 MHz. Dit ging allemaal prima onder windows 98 SE. Tijdens het installeren van windows XP ging het mis. Ik kreeg de volgende melding: "To avoid further damage to your hardware, the installation will be stopped". Ik heb de installatie afgemaakt met de proc op 800 mhz en dat ging goed en windows loopt dan ook prima. Maar zodra ik hem weer op 1066 mhz zet kapt Windows XP er weer mee met dezelfde melding. Iemand een idee hoe ik hem toch op 1066 MHz kan laten draaien??

Verwijderd

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey,

had ik ook!!!

mijn Duron liep in 98se van 750@1000 (7.5x133) en tijdens xp install liep ie zo'n 5 keer vast!!!! :(

heb em teruggezet en hij deed het weer???!!! :( :( (liep weer stabiel bedoel ik)
en als ik em in xp op 133mhz fsb had staan crashden veel games.

(McD heeft blijkbaar toch een nadeel gevonden aan xp)

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb ook windows xp en een duron 700 @ 1000 en nooit problemen gehad.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

ik ook niks hoor ik heb em ook op 1Ghz (Zie sig voor specs)

Verwijderd

Simpel zat: als 't crasht is het niet stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
hij crasht niet, hij zegt gewoon netjes dat ie niet verder wil. Ik kon hem met windows 98se niet warmer krijgen dan 39 C en hij crashte nooit.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Meer stroom erop helpt misschien wel :P

Hier werkt XP ook prima op onderstaand systeempje.
Heb nu trouwens 145*6.5 (983 MHz) ipv 7.5*134 (1005 MHz) want da's nog een stukje sneller ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 29 november 2001 13:53 schreef DaBit het volgende:
Simpel zat: als 't crasht is het niet stabiel.
Hier ben ik het volledig mee eens ,die cpu ken niet stabiel zijn als hij met de setup al nokt.
Het moet gewoon goed voor elkaar zijn in XP met een oc'ed cpu punt !

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

ik heb ook winxp en mijn duron850@1ghz (kan ni hoger volgens mij , bij mij dan) geeft geen problemen, maar ik ben pas begonnen met overklocken toen ik winxp had, ik denk niet dat dit iets moet uitmaken, maarja je weet maar nooit bij microsoft$ :)
btw hoe krijg je dei fsb hoger op een msi k7t trubo, met jumper 17 dacht ik zo, maarja dan boot i ni meer:(
Pagina: 1