Toon posts:

[sql] datum relatief tot vandaag invullen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het van mezelf niet hebben dat dit met niet lukt. ben gisteren op weg geholpen met een scriptje voor het selecteren van de afgelopen week uit een tabel met datumveld maar...

is dit dan de query om de datum van twee dagen terug in te vullen????

$query = "INSERT INTO tb_gastenboek (datum, naam, aan, bericht) VALUES (now() - 2, '$naam', '$aan', '$bericht')";

en dit die om alle invoer van twee weken terug te selecteren????

volgens mijn computer namelijk niet... :'(

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 12:13 schreef warner het volgende:

volgens mijn computer namelijk niet... :'(
Volgens mij geeft die now() functie de tijd in milliseconden terug (gerekend vanaf 1-1-1979 0:00) en moet je dus...
PHP:
1
2
3
<?
now() - 2*(24*(3600*100))
?>

...gebruiken. Als het goed is werkt het dan wel. :)

Verwijderd

[b]$query = "INSERT INTO tb_gastenboek (datum, naam, aan, bericht) VALUES (now() - 2, '$naam', '$aan', '$bericht')";
$verleden=date('y-m-d')-2;

$query=mysql_query("INSERT INTO tb_gastenboek(datum,naam,aan,bericht) VALUES('$verleden','$naam','$aan','$bericht')",$server);

Verwijderd

Topicstarter
is er niet een standaard iets met now()

er hoort toch ook iets te kunnen met interval?

ik wil het gaan gebruiken om alle posts van een bepaald aantal weken geleden op te halen maar dan net op week nummer maar per zeven dagen terugrekenen omdat anders de huidige week nog leeg kan zijn en dat is niet leuk om te lezen (is dan ook niets om te lezen)

dit gebruik ik voor de afgelopen week en dat werkt
WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(datum) <= 7 ORDER BY id DESC

maar zoiets zou moeten werken voor het selecteren van de gegevens van bijv twee weken terug (maar :'( dat doet het niet)
WHERE datum >= now() - 14 AND datum <= now() - 7