Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Notes cursussen

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het bedrijf waar ik werk, werkt heel veel met Lotus Notes, het wordt gebruikt als mail pakket, een klanten database wordt erin gemaakt, bezoekverslagen bijgehouden, de website is erin gemaakt enz enz.

Nou mag ik 2 Notes cursussen/opleidingen gaan doen één Domino Admin cursus en één Domino Designer cursus.
Ik heb al even gekeken op de website van Appligate over informatie over die cursussen, maar er zijn zoveel cursussen die je daar kan volgen, ik zou niet weten welke ik moet hebben?

Nou was mijn vraag of jullie misschien weten aan welke cursussen ik het meest zou hebben, dus 1 voor Domino Admin en 1 voor Domino Designer.

Alvast Bedankt!

Groeten,

Jeroen

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 07:10

Oen

plak bakbloedworst

Ik heb hier een "all-in-one study tool"-boek voor me, met daarin complete training guides, een boek van new riders.

hiero

en deze

Het is zelfstudie, maar omvat wel ALLES van system administation en application development :)

damn typo |:(

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

Maar, je weet niet welke euh modules het beste zouden zijn?
Het gaat om cursussen die geauthoriseerd zijn door lotus.

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 07:10

Oen

plak bakbloedworst

ow, op die manier.

de zelfstudie is uitteraard zonder examen, maar die zijn gewoon los te doen (neem ik aan).

Modules die in deze cursussen staan zijn:
application developement 1 en 2 (voor lotus en domino)
system administation 1 en 2 (voor lotus en domino)

soort (zeer) uitgebreid basispakket :)

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 13:00

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Okee, als ik jou was zou ik geen cursussen gaan volgen, maar zou ik de "CLP Fast Track: Lotus Notes/Domino 5 Application Development" (isbn: 0735708770) aanschaffen en van hieruit de examens doen.
Dit Fast Track boek bestaat ook voor het administration traject.
De behandelde stof op de cursussen is (ver) beneden formaat en ik zou, naast het doornemen van de boeken, hands-on ervaring opdoen. Zo heb (doe) ik het iig gedaan.
Als je toch maar 1 certificaat per traject wilt halen, dan is het certificaat "Domino R5 Application Architecture" het meest interresant voor het development traject. Voor het administration traject weet ik dit niet zo goed.

Suc6

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Verwijderd

Check de site van IBM even.

Je krijgt dan een officiele cursus met de bijbehorende certificaten. Ze zijn relatief duur maar kwalitatief goed. Daarnaast klinkt een cursus van IBM iets betrouwbaarder dan van 'zomaar een instelling'.

Deze cursussen worden gegeven in het hoofdkantoor van IBM in Amsterdam en er zit een zeer uitgebreide lunch bij (die kantine is goed voorzien :))

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 19:36
Misschien ook eens op deze site kijken: www.o4s.com
Via dat bedrijf hebben wij Lotus cursussen op school gehad. Ze zijn officieel Lotus Partner.

Edit: hun nieuwe website is wel bagger traag momenteel...mag voor hun hopen dat dat niet aan Lotus ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
en er zit een zeer uitgebreide lunch bij (die kantine is goed voorzien :))
Kijk dat zijn de dingen die je weten wil ;)

En dat ze duur zijn maakt niet zoveel uit, bedrijf betaald toch ;)

Maar, ik zal de boeken iig aanschaffen, daar heb je altijd sowieso wat aan (ook als naslag werk).

En dan doe ik die cursusjes gewoon erbij

Thnx iig!

Verwijderd

Je kunt ook direct examen doen, kost geloof ik iets van Fl. 150,-.

Verwacht er overigens niet teveel van, althans niet van het beheers gedeelte. Ontwikkelen is al beter.

Verwijderd

Ik zou gaan voor SA (System Administring) 1 en SD (System Development)1. Dan heb je alle basisbeginselen van het beheer en ontwikkelen van Notes denk ik wel redelijk onder de knie.
Bij Computrain is de cursus SA1 trouwens erg leuk. Op de laatste dag kreeg ik een leuk practicum.

In de lunchpauze werden een aantal dingen die we 's ochtend hadden opgebouwd vernaggeld. Dat moesten we dus 's middags oplossen.

Verwijderd

Ga lekker SA1 en SD 1 volgen bij Appligate... die hebben echt een mega-lekkere-lunch en ook nog eens een hele knappe receptioniste :P

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 21:50
Ik sluit me helemaal aan bij de twee bovenstaande suggesties. Als je nog niets weet van Notes en zowel administration als design kennis wilt opdoen moet je gewoon naar SA1 en AD1 volgen. Met SA1 heb je volgens mij al genoeg stof om CLS te halen als je dat graag wilt, hoe dat bij Design zit weet ik eigenlijk niet.

Ik vind persoonlijk dat het vooral bij Notes erg belangrijk is dat je de basis goed kent, aan de hand van je basiskennis kun je verder borduren (of studeren wat je wilt).

Ook ben ik het eens met het aanraden van Appligate zoals je hierboven al ziet. Ik heb al meerdere cursussen bij hun gevolgt en ze werden allen erg goed gegeven. Qua stof maakt het eigenlijk weinig uit waar je de cursus neemt, die is voorgeschreven door IBM. Alleen de manier waarop Appligate de stof brengt is gewoon erg goed. en...lekker eten + een goede pc met tft scherm op je buro is ook wat waard :)

(grappig trouwens dat bijna iedereen die er geweest is Appligate prijst, ze hoeven niet eens reclame te maken)

edit: nee ik werk er niet.

Verwijderd

Ik wordt binnenkort medebeheerder bij een nieuw opgericht bedrijf.
We krijgen het eerste half jaar begeleiding bij het beheer waarna we op eigen beentjes moeten staan.
Één van de zaken waar ik me toch wel even in in wil lezen is Lotus Notes / Domino. We krijgen versie 6.5
Nu zoek ik een goed boek:
Compleet maar overzichtelijk en geschikt voor admins maar wel begrijpelijk (met HBO-achtergrond)

Ik heb er tot nu toe twee gevonden:
Using Lotus Notes and Domino 6 Special Edition van uitgever Que
en
Lotus Notes compleet / druk 1 van uitgever Pearson Education Benelux B.V

Wie heeft er een gouden tip?
Wie kent bovenstaande boeken?

Verwijderd

Jaren geleden heb ik een aantal cursussen Lotus Notes Development Basic & Advanced gevolgd bij Appligate. Na enkele verhuizingen en een echtscheiding :? kan ik de mappen nergens meer terugvinden. Heeft iemand nog cursusmappen op zolder liggen waar hij toch niets meer mee doet? Je zou mij er een groot plezier mee doen.
Lourens

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic heeft zijn rust wel verdiend, en bovenal, voor vraag en aanbod hebben we... V&A.
* Lustucru doet het deksel weer op de kist

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.