Toon posts:

AMD XP / Mainbord / Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ja voordat iedereen me verwijst naar andere topics, deze heb ik al doorgesearch, maar ipv dat ik er wijzer uit wordt, krijg ik meer het gevoel het minder te snappen;

Ik heb nu (zie onder) een ABIT KT7a maar deze geeft problemen met ASUS 7100/7700 en Leadtek...etc videokaarten. Ik wil nu een nieuw moederbord halen voor een 1600+/1700+, dat goed compatible is met andere videokaarten, want dit is echt :( .
Ik had eerst een MSI 266 pro(/2) op het oog maar dat blijkt nogal problemen op te leveren; voltages, onstabiel (search).
Maar heeft iemand ook info over ABIT KG7 of EPOX 8KHA

Nu weet ik dat ABIT KG7 als beste uit de test komt als 760 mboards, maar ik vraag me al of dit probleem (zie boven of andere topics van mij) al verholpen is.

Alvast bedankt

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik heb op mijn KG7 al een stuk of 5 videokaarten getest ... van KYRO2 tot Geforce 3 TI 500 ....

en alles werkte perfect ..

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
TNXS,
Wou ik graag weten, en nu maar een keuze maken van moderbord. 8-)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de amd 760 is in principe al verouderd. ik zou gaan voor een kt266a of voor een ali magic one rev c (Iwill 333 nogwat)

ik heb al een aantal van die msi bordjes verkocht, niet overgeklokt ofzo, maar ik was er erg tevreden over.

Verwijderd

De Abit KG7 is misschien de beste, maar deze kwam er ook SUPERGOED, zoniet BETER uit: Gigabyte GA-7DXR (let op: NIET de 7-DX). Met RAID onboard :9~

Dit mobo was mijn "topper" totdat ik besloot dat ik een mobo met via KT266a CS wou :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik draai al een jaar met een KT7 en een Asus 7700, en heb nooit problemen gehad. En dat terwijl er ook nog een SCSI interface, 2 NICs, DMX XFire en SBLive in geprikt zitten.

Maar de KT7A is idd een verhaal apart. Voordat ik verder vraag: heb je BIOS 3R of later op dat bord staan?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik idd al gedaan, hielp niets. ook al i/o vcore opgeschroefd.
Maar welke chipset heeft die Gigabyte dan ipv via kt266a

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Heb zelf een MSI KT266 Pro 2 met die 226A chipset van VIA en heb echt geen enkel probleem gehad met videokaarten dan wel stabiliteit. :9~

Je kunt een hoop instellen en behoorlijk ver gaan met dat bord, terwijl ik er ook nog eens een hop zooi aan heb hangen!
En nu je met XP ook die VIA-drivers niet meer hoeft te installeren... :D

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Pagina: 1