Arggg gek word ik ervan :(

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Elke dag van s'morgens 10 tot s avonds 5 uur word er om de 2 minuten gebeld door of een modem of een fax :( (constant)

Ik kan niet achterhalen wat het werkelijk is, maar het is wel zwaar irritant als je vrij bent en je gewoon om de paar minuten door die shit gebeld word en daardoor voor de 'echte'bellers dus moeilijk bereikbaar bent.

Toevallig weet ik dat ons telefoon nummer als zijnde het telefoon nummer van een asurantie kantoor in het telefoonboek staat (al twee jaar :( ), maar van die faxen :? hebben we pas sinds kort last en kpn doet weinig aan de klachten die we hierover hebben :(

Jammer genoeg heb ik geen data/fax modem en een standaard abonement bij een provider zodat ik evt. de fax kan binnen halen en vervolgens met de verzender contact op kan nemen.

Vrienden en kennisen hebben jammer genoeg ook geen faz om dit te kunnen doen :'(

Is het anders mogelijk om op een of andere manier via mijn mxstream aansluiting de fax te onderscheppen :? , want hier worden we echt gek van :(

ps. De fax laten piepen tot er een ophang toon komt hielp ook al niet :(

Wie weet er raad.

Mobiel is geen optie in dit geval, want we betalen voor een vaste aansluiting en willen daar dus ook gebruik van maken.

Verwijderd

Als je gepiep hoort is het een fax. Een modem houdt z'n mond dicht totdat jij gaat beepen :)

Lijkt me dus een Fax: Gewoon je telefoon doorschakelen naar een fax nummer (van iemand die je kan ja) en dan 2 minuten wachten :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:45 schreef --EasY-- het volgende:
Als je gepiep hoort is het een fax. Een modem houdt z'n mond dicht totdat jij gaat beepen :)

Lijkt me dus een Fax: Gewoon je telefoon doorschakelen naar een fax nummer (van iemand die je kan ja) en dan 2 minuten wachten :)
alleen jammer dat we *21 geblokt hebben :'(

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16
Doe gewoon niet zo moeilijk (denk ik dan) en koop gewoon een el-cheapo fax apparaat bij de kijkshop dan weet je meteen wat je krijgt en anders vraag je nummerweergave aan en koop je een nummermelder zodat je kan zien wie het is. :)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

En dan véél grote zwarte a4tjes terug faxen!!! :) :+

Verwijderd

Misschien is het wel gewoon een fax apparaat die net zolang probeert te faxen totdat hij die fax heeft verstuurd, op het moment dat je hem dan hebt ontvangen, dan houd hij op (weet niet of dat trouwens wel kan :?)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:59 schreef Bl@de het volgende:
Doe gewoon niet zo moeilijk (denk ik dan) en koop gewoon een el-cheapo fax apparaat bij de kijkshop dan weet je meteen wat je krijgt en anders vraag je nummerweergave aan en koop je een nummermelder zodat je kan zien wie het is. :)
Een apparaat kopen wat ik daarna never meer gebruik :?

dacht het niet :)

Het moet toch ook op een of andere manier mogelijk zijn om dat via m'n mxstream verbinding te bewerkstelligen :?

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Koppel die lijn aan een gewoon modem, en laat het Windows fax programma de lijn opnemen.... Dan is die fax tenminste verstuurd, en dan is het over.

Vervolgens kun je dan op die fax (tenzij je met nummerweergave al weet wat het nummer is) de afzenders gegevens aflezen, en vervolgens dat bedrijf contacteren en ze vragen JOUW nummer uit hun fax te halen.

Officieel gezien kan de KPN er alleen wat aan doen als je een klacht indient bij de politie voor bijv. stalking en dat je de hele tijd gebeld wordt door een freak. De KPN kan en mag niet zomaar nummers blokkeren omdat een gebruiker erom vraagd. Anders kan iedereen wel even de KPN bellen en er voor zorgen dat een ander bepaalde telefoontjes niet meer krijgt.....

Helaas zal de politie je uitlachen als je verteld dat die stalker een faxapparaat is. Daarnaast is de service van de KPN zo geweldig dat het fax apparaat waarschijnlijk eerder vanzelf ophoudt over een paar weken, dan dat de KPN het regelen kan/wil.

De enige manier om het echt te stoppen is de afzender contacteren. Ontvang op een of andere manier de fax, en bel ze op. Aangezien je geen fax of modem hebt betekend dit dus helaas een investering van 50 gulden voor een modempie. Er MOET echter wel IEMAND in je vriendenkring zijn die een modem heeft..... Loop anders een 2e hands computerzaak binnen en haal een houde 9600 of 14400 modem voor een tientje. Sneller komt een fax toch niet binnen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op donderdag 29 november 2001 12:22 schreef Mataraty het volgende:
Het moet toch ook op een of andere manier mogelijk zijn om dat via m'n mxstream verbinding te bewerkstelligen :?
Waarom denk je dat je met je mxstream je telefoonaansluiting kunt bewerken, en andersom? Je moet die fax gewoon ontvangen.... hoe je dat doet is jouw probleem. >:)

Ik zelf denk dat je op een gegeven moment die 50 piek voor een modem wel gaat uitgeven, tenzij de fax aan de andere kant vanzelf een keer stopt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 13:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zelf denk dat je op een gegeven moment die 50 piek voor een modem wel gaat uitgeven, tenzij de fax aan de andere kant vanzelf een keer stopt.
Dat denk ik ook :'(
Ik had alleen gehoopt dat het met m'nbestaande abbo kon :(

• maartena
Tja... ik weet niet hoe je *21 kunt blokkeren... ik wist niet eens dat dat kon. Kun je em niet laten un-blokkeren, en dan gewoon de fax doorsturen naar de fax van Microsoft in Hoofddorp ofzo? ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb voor een project op school ooit is een Faxblokkeerder gemaakt, misschien helpt dat???

dikke lul 3 bier
Pagina: 1