ik zat ff te looken op verschiilende waterkoelingpartz sitez en kwam ik deze tegen , : http://www.overclockersonline.com/images/news/och/2parts.gif ga er maar een heen, maybe is i al oud, maare ik vind hem strak
ziet er vet uit! was de prijs eigenlijk?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Hoort dit blok nou bij een set of is het zelfgemaakt
iig het ziet er netjes uit
iig het ziet er netjes uit
nais, ik moet nog een keer peltier/water cooling gaan doen
die delta HP fan's zijn zo irritant na een tijdje
Ik zou hem niet kopen. Ik denk dat een dangerden veel beter presteerd. Waarom die onnodige hoop aluminium eromheen. Geen efficient design.
Verwijderd
Je hebt gelijk, maar ik geloof ook niet dat de aarde rond is dus het maakt niet uit!Op donderdag 29 november 2001 11:40 schreef jimtegoesdj het volgende:
als ik dit blok zie geloof ik dat hele koper+aluminium roest verhaal ni meer zow eiegnlijk
De Swiftech MCW462 (waterkoelblok ja) is ook gemaakt van koper en aluminium hoor.
ik zal de link van de site hierbij geven dan kan je prijs ff uitvogelen:
https://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=ZAS&Category_Code=WB
en voor luien onder ons : hij's 44,99 en daar zit shipping weight bij dan, en dit is *ff op gwk kijuh) 157,51 piek *als het pond zou zijn , valt mee in vergelijking met swiftech toch? als het btw dollar zou zijn zou het 111,00 kosten
https://www.overclockershideout.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=o&Product_Code=ZAS&Category_Code=WB
en voor luien onder ons : hij's 44,99 en daar zit shipping weight bij dan, en dit is *ff op gwk kijuh) 157,51 piek *als het pond zou zijn , valt mee in vergelijking met swiftech toch? als het btw dollar zou zijn zou het 111,00 kosten
Je kan wel koper+aluminium nemen zoals bij die swiftech, als het maar geanodiseerd is.Op donderdag 29 november 2001 17:18 schreef AMDude het volgende:
Je moet gewoon geen kraanwater gebruiken, dan gaat het roesten enzo ja, maar dan krijg je ook algvorming. Gewoon ff wat Aqua-Destil kopen dus.
En dan nog kijk ik er met een schuin oog naar. Ik heb veel met geanodiseerd) aluminium gewerkt, maar de anodisatielaag moet wel erg goed zijn om op de lange termijn (en dan praat ik over een jaar of meer) een goede bescherming te blijven bieden tegen galvanische corrosie.
Maar het kan goed gaan....
Voor het tegengaan van algenvorming helpen maar 2 dingen:
* gif (op het waterkoeling forum werd dit aangeboden)
* contact met (zon)licht vermijden.
Voor het voorkomen van kalkaanslag is aqua dest wel aan te raden.
Maar het kan goed gaan....
Voor het tegengaan van algenvorming helpen maar 2 dingen:
* gif (op het waterkoeling forum werd dit aangeboden)
* contact met (zon)licht vermijden.
Voor het voorkomen van kalkaanslag is aqua dest wel aan te raden.
Ik vind de benaming gif wel lache, het houd algengroei tegen dmv het tegengaan van fotolysen in de algen (volgensmij).
Het is leuk bedacht, dat koper en aluminium samen roest veroorzaken dmv RedOx-reacties, maar volgens mij zien julie iets over het hoofd: aluminium roest wel heel snel, maar stopt ook heel snel met roesten, want wanneer er Al2O3 ontstaat, stopt het roestproces. Bij ijzer gaat dit roestproces verder maar Al2O3 vormt een ondoordringbare laag, waardoor er ook geen contact meer is tussen het zuivere aluminium en het water en dus zal het RedOx-proces stoppen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
zow dat floepte er ff uitOp donderdag 29 november 2001 21:17 schreef universal creations het volgende:
Het is leuk bedacht, dat koper en aluminium samen roest veroorzaken dmv RedOx-reacties, maar volgens mij zien julie iets over het hoofd: aluminium roest wel heel snel, maar stopt ook heel snel met roesten, want wanneer er Al2O3 ontstaat, stopt het roestproces. Bij ijzer gaat dit roestproces verder maar Al2O3 vormt een ondoordringbare laag, waardoor er ook geen contact meer is tussen het zuivere aluminium en het water en dus zal het RedOx-proces stoppen.
Verwijderd
hey we gaan toch niet schelden he??????Op donderdag 29 november 2001 21:17 schreef universal creations het volgende:
zow dat floepte er ff uit
Ach ja, ik ben TOA op een school, dus heb je wel een beetje scheikunde-kennis nodig.hey we gaan toch niet schelden he??????
![]()
Is dat ongeveer hetzelfde wat ze bij ons POA noemen? (is altijd wel een leuk blokuur overigens
)
Technisch Onderwijs Assistent: het begeleiden/voorbereiden van practica/demonstraties en aanverwante zaken (zoals reparaties).Op vrijdag 30 november 2001 00:34 schreef Froggie het volgende:
Is dat ongeveer hetzelfde wat ze bij ons POA noemen? (is altijd wel een leuk blokuur overigens)
Ja, dat is bij zuiver aluminium en zuiver water. Even een plaatje van een aluminium waterblok, wat gebruikt is in een waterkoelingsetup met een koperen radiator.Op donderdag 29 november 2001 21:17 schreef universal creations het volgende:
Dit is mijn waterblokje wat ik gisteren op heb gehaald 
het ontwerp is nog wel wat gewijzigd, de aansluitingen zijn veranderd naar 12mm en zitten nu beide in de plexiglas deskel

Nu alleen de bevestiging nog
het ontwerp is nog wel wat gewijzigd, de aansluitingen zijn veranderd naar 12mm en zitten nu beide in de plexiglas deskel

Nu alleen de bevestiging nog
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Pagina: 1