Iemand dit al geprobeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Dat gedoe met die lijm en zilver spul enzo vink maar nix en kan met m'n mobo toch de multiplier niet aanpassen :( , MAAR nu zag ik dit, leek me wel goed idee.
Snap het niet helemaal (me duits is nie zo goed als me engels :) ).
Maar heeft iemand het al geprobeerd en blijkt het lastig te zijn in de praktijk, werkt het stabiel is dat spul gewoon bij de gamma (of voor de liefhebbers de praxis dan... :) )te koop etc etc

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

wil ik ook wel eens weten!

McD heeft problemen met z'n Duron te unlocken met potlood:(

nee ben geen newbie (niet echt) :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 29 november 2001 11:30 schreef McFlipp het volgende:
Dat gedoe met die lijm en zilver spul enzo vink maar nix en kan met m'n mobo toch de multiplier niet aanpassen :( , MAAR nu zag ik dit, leek me wel goed idee.
Snap het niet helemaal (me duits is nie zo goed als me engels :) ).
Maar heeft iemand het al geprobeerd en blijkt het lastig te zijn in de praktijk, werkt het stabiel is dat spul gewoon bij de gamma (of voor de liefhebbers de praxis dan... :) )te koop etc etc
Welk spul heb je het nou over? Ik heb Bison Electro, denk dat je zoiets bedoelt..

Het is veel makkelijker om het op de standaard manier te doen volgens mij.. Ik moet es een XP kopen om te zien of het echt zo is.. :P

edit:

Hmm ik denk dat ik snap wat je bedoelt.. Je bedoelt de manier waarop hij die bypass maakt om te voorkomen dat je het lasergaatje dichtsmeert met bv. Bison Electro.. Ik vind het heel knap, want als je ziet hoe klein die L1 bruggen zijn, hoe krijg je daar dan zo'n bypass omheen? Tis toch veel makkelijker om eerst die gaatjes dicht te smeren en daaroverheen Bison Electro te doen?

• McFlipp
Op donderdag 29 november 2001 11:39 schreef TripleM het volgende:

[..]

Welk spul heb je het nou over? Ik heb Bison Electro, denk dat je zoiets bedoelt..

Het is veel makkelijker om het op de standaard manier te doen volgens mij.. Ik moet es een XP kopen om te zien of het echt zo is.. :P
dit bedoel ik precies:
Möglichkeit 2-mit Hilfe der L3 und L4
Brücken den Multiplikator der CPU zu verändern
Diese Möglichkeit sollte Ihr erwähnen wenn
Möglichkeit 1 bei euch fehlgeschlagen ist. Hierbei müsst Ihr die L3 und L4
Brücken öffnen oder schließen wie in der nachfolgenden Tabelle gezeigt. Da
der Athlon XP die Die nicht wie beim T-Bird in eine Keramik eingebettet
ist sondern in einer Art Leiterplattenmateriall, sind die Brücken nicht
mehr so schwer zu durchtrennen. Hier sollte ein Teppichmesser aus dem
Baumarkt genügen.
:)

Verwijderd

Volgens mij bedoelen ze hier dat als het unlocken met behulp van de zilverinkt NIET lukt je dan de multiplier kan veranderen door de L3 en L4 bruggen te openen of te sluiten volgens de tabel die daar staat.
de schrijver zegt dat dat niet zo moeilijk is omdat de XP niet keramisch is maar van kunststof. Een Teppichmesser? volgens mij Stanleymes, moet voldoende zijn.

Hierbij heb je wel het gevaar dat als je de bruggen die je opengekrast hebt weer wil sluiten je weer moeite moet gaan doen. Eveneens is er dan maar 1 instelling mogelijk. Als je systeem dan instabiel wordt heb je een probleem denk ik.

• McFlipp
Op donderdag 29 november 2001 11:45 schreef FlipperDolfijn het volgende:
Volgens mij bedoelen ze hier dat als het unlocken met behulp van de zilverinkt NIET lukt je dan de multiplier kan veranderen door de L3 en L4 bruggen te openen of te sluiten volgens de tabel die daar staat.
de schrijver zegt dat dat niet zo moeilijk is omdat de XP niet keramisch is maar van kunststof. Een Teppichmesser? volgens mij Stanleymes, moet voldoende zijn.

Hierbij heb je wel het gevaar dat als je de bruggen die je opengekrast hebt weer wil sluiten je weer moeite moet gaan doen. Eveneens is er dan maar 1 instelling mogelijk. Als je systeem dan instabiel wordt heb je een probleem denk ik.
Ahhh snap het eindelijk :) Ach ja op m'n ECS K7S5A kan ik toch de multiplier niet instellen dus dan maar FSB overclocking :)

Verwijderd

Dus als je de L3/L4 bruggen aanpast, kun je toch overklokken. Want dan denkt je mobo gewoon dat je default multiplier hoger is...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb ff niet gekeken, maar zijn die L3/L4 bruggen standaard allemaal dicht dan? Zo niet, dan zijn die namelijk ook openge'laserd' en dat betekent dat je toch een hoop moeite moet doen, wil je ze dichtmaken..

Dit is niet zozeer makkelijker dan het unlocken van je CPU d.m.v. de L1 bruggen, dit is wel makkelijker als je op je mobo geen multiplier in kan stellen..

edit:

Bovendien moet je steeds op 1 multiplier instellen.. Dus wil je hoger dan moet je weer aan de gang.. En werkt dat niet, dan moet je weer omlaag en moet je weer aan de gang.. Dan zou ik liever niet overklokken..
Pagina: 1