ibm 60gpx kapot aan het gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb al bijna een jaar een ibm gpx60 hd. Ik ben uitermate tevreden met dat ding. Hij is snel en muisstil. Tot een paar dagen geleden. Ik zette m'n pc aan en schrok me rot. Ik kon m'n hd horen! Hij maakt nu een hoog piepend geluid. Dit is constand dus komt van het ronddraaien van de platters. Ik heb veel verhalen gehoord van kapotte gpx-en. Is dit een van de eerste tekenen?

Verwijderd

Als de hd continu zo'n hoog piepend geluid maakt, dan zou ik maar eens contact opnemen met de winkel ;)

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou ja het is een heel zacht en hoog geluid. Maar voeger heb ik dat nooit gehoord. M'n vorige hd (een seagate) maakte altijd dat geluid...

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien wil ie aandacht :D

Maare...kameraad van mij had ook dat zijn IBM ineens geluid maakte, en soms een vage tik, maar tot op de dag van vandaag geen bad sector of headcrash :)

Misschien kruip je door het oog vd naald :P

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Hmm ik zal maar eens kijken naar de produktiedatum (staat op de harddisk). Als deze nog binnen de drie jaar zit kan je hem zo terugsturen naar IBM zonder aankoopbon. Binnen 2 a 3 weken heb je een nieuwe. Heb het gehad met mijn 45 GB. Heb een gloednieuwe ontvangen (oude had badsectors en lawaai).

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 11:34 schreef InvalidTarget het volgende:
Nou ja het is een heel zacht en hoog geluid. Maar voeger heb ik dat nooit gehoord. M'n vorige hd (een seagate) maakte altijd dat geluid...
Het is niet raar wanneer je HD een hoog zoemend geluid maakt, maar ... als je HD een piepend geluid maakt dan is er mechanisch gezien toch echt iets mis.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Ik had zelf ook zo'n schijf, en na een tijdje gaf ie een hard piepend geluid toen ik de pc een keer aanzette.

Daarna ging ie tikken geven e.d.
Dus ik heb hem teruggestuurd

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Ik zou iig ff een backuppie maken :)
Pagina: 1