Toon posts:

Peer 2 Peer Windows Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben al een maand bezig om een peer 2 peer netwerk op te bouwen. Dit klinkt triest maar ik kom steeds problemen tegen waar ik niet uit kom. Na een lange tijd puzzelen werken nu allebei de netwerkkaarten (PCI Netwerk Ethernet Card / Allieyd Tyson 1500 ) in de computer. De (utp)kabel heb ik gecontroleerd die werkt ook perfect. Op beide copmuters staat Windows 98 geinstalleerd met de volgende protocollen: Tcp/IP. Microsoft bestand/printerdeling staat aan, en Microsoft Services for Networking is ook geinstalleerd. Ik heb ook op beide copmuters shares aangemaakt. Ik heb de twee computers een ip nummer gegeven: 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en subnetmasker 255.255.255.0 gebruikt. Ik kan onderling pingen. Alleen ziet de computer de andere computer niet in de netwerkomgeving. Ik heb identieke werkgroepnamen gebruikt. Verder heb ik NetBeui geinstalleerd, maar helaas ook hier is het probleem niet mee verholpen. Ik ben al zo lang bezig heeft er iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Probeer de protocol stack in zijn geheel te deinstalleren, rebooten en dan weer installeren.

Zie je op allebei pc's elkaar niet of eentje?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:25 schreef MetHod het volgende:
Probeer de protocol stack in zijn geheel te deinstalleren, rebooten en dan weer installeren.

Zie je op allebei pc's elkaar niet of eentje?
Met stack bedoel je toch Tcp/IP? en ik zie op allebei de computers de andere computer niet.

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je nog op beide pc's een directory op sharing zetten. Als dit op één van beide niet is gedaan dan is er ook geen mogelijkheid tot communiceren of eigenlijk heeft het geen zin.

Verwijderd

heb je ip gegevens ingevuld bij TCP/IP zelf of bij de "TCP/IP van de netwerkaart" ?