Toon posts:

[RH72] MD5 uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Redhat 7.2 geinstalleerd, met MD5 ingeschakeld. Hoe kan ik deze uitschakelen?

Verwijderd

Je bedoelt je MD5 hash voor je password file? Waarom zou je die uit willen zetten?

Verwijderd

geloof ik niet zo slim wil je openssh gebruiken

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
MD5 is best. MD5 kun je niet terugrekenen dus het is een goede beveiliging. Kijk wanneer je je password kwijt ben dan kun je hem niet meer opvragen. Als je wilt heb ik nog het javascript om md5 keys te genereren

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je beter MD5 kunt gebruiken, maar het is hier voor inter en ik moet MD5 gewoon even uitschakelen, kan dat?

Verwijderd

Volgens mij is MD5 niet iets wat je makkelijk aan en uit kan zetten. Ik weet dat je bij Debian wel tijdens de installatie kan kiezen of je wel of niet MD5 wil gebruiken, maar daarna uitschakelen kan volgens mij niet.

Ik heb nog een beetje rond gekeken op mijn slackware server, maar ik kan niks vinden om het uit te schakelen. Denk dat je dit alleen tijdens de installatie kan veranderen (als redhat dit ondersteunt).

edit:
spelfout

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 13:39 schreef balou het volgende:
Volgens mij is MD5 niet iets wat je makkelijk aan en uit kan zetten. Ik weet dat je bij Debian wel tijdens de installatie kan kiezen of je wel of niet MD5 wil gebruiken, maar daarna uitschakelen kan volgens mij niet.

Ik heb nog een beetje rond gekeken op mijn slackware server, maar ik kan niks vinden om het uit te schakelen. Denk dat je dit alleen tijdens de installatie kan veranderen (als redhat dit ondersteund).
Ik herinner me dat je dit gewoon kunt instellen bij de Setup van Rooie Hoet, ik heb verder nog niets gezien om het terug te draaien.
Pagina: 1