Asus AK73pro A + winXP

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:35

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem. Ik heb mijn nieuwe systeempje in elkaar geknutseld en het een en ander overgenomen uit mijn oude systeem.
nieuwe specs:
Aopen ak73 PRO A mobo
AMD 1600+ proc :)
1x 128 mb @133Mhz
1x 256 mb @133Mhz
(de rest is het zelfde als mijn specs beneden :z)
Ik heb winXP opnieuw geinstalleerd (format c + install)
Als deze nu opstart, dan nokt hij er halverwege mee en komt met de melding: Unmountable_boot_device :?
In de safe mode doet hij het weer wel.
in de BIOS heb ik (zover ik weet ) alles goed ingesteld.
HD is volges mij een Quantum Fireball 13 Gig
Heeft iemand ideen of tips?
bvd

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Schijnbaar niemand die hier iets op weet dus...
kee dan...

Verwijderd

als je naar de specificaties kijkt van je moederbord, wordt een 1600+ niet aangeraden door A-open, misschien dat hier het probleem ligt.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
nou, de proc enzo draait als een trein. ik heb het idee dat het probleem bij de hdd ligt. kijk maar naar de fout melding die hij geeft.
die ene keer dat hij wel opstart, draait het perfect.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
t lijkt erop dat als je bent opgestart en je daarna je pc uitschakelt, je pc te snel afsluit......je schijf is dan nog niet ge-unmount, en daardoor geeft ie daarna problemen....in 98 kan je dat snelle uitschakelen van je pc uitzetten via msconfig, maar hoe dat in xp gaat durf ik niet te zeggen

iRacing Profiel

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Dat kan wel kloppen ja:
als ik opstart in veilige modus, dn doet hij het, dan doe ik opnieuw starten (NIET afsluiten) en dan draait hij vrolijk verder en start netjes op...
zou ik dat kunne verhelpen door de advanced powermanagement uit te zetten?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
ahum. Je ehbt dus een AK73 Pro (A) Moederbord, waarom staat er dan als topic titel: "Asus AK73 Pro A...."

Welke BIOS versie staat erop? de laatste is nl 1.16 (heb ik ook). Volgens mij is de AK73 Pro A niet geschikt voor een Athlon XP.

Daarvoor moet je een AOpen AK77 Pro of AK77 Plus voor hebben. Ik zou zeggen bel ff AOpen kijken wat ze zeggen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 17:22
Er staat op de aopen-site voor deze combo:"Not Recommended"

Helaas heb ik hetzelfde mobo (met duron) en wil(de) ook upgraden naar Athlon XP.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 15:31 schreef maartenb het volgende:
ahum. Je ehbt dus een AK73 Pro (A) Moederbord, waarom staat er dan als topic titel: "Asus AK73 Pro A...."
oeps |:( (ik doe weer es een }:O na..)

Probleem is volges mij opgelost. Ik heb mijn zipdrive losgekoppeld, deze zat bij mijn hd vast aan die 80-aderige flatcable die bij het mobo geleverd was. en toen deed hij het opeens...
Pagina: 1