Toon posts:

[RH6.2] Firewall gerelateerde vragen. + SMB Qst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een kleine rc.firewall aangemaakt in mijn rc.d directory, en heb in mijn rc.local dit neergezet:
./etc/rc.d/rc.firewall
dit heb ik gedaan om mijn firewall te laten runnen, maar dan geeft tie aan dat Access Denied is. nu denk ik zelf dat het dan een rechtenkwestie is. volgens mij moet ik een chmod op rc.firewall doen, weet iemand welke chmod ik moet toepassen, chmod 777 lijkt me namelijk teveel van het goeie.

en is dit de goeie methode op je firewall te runnen, of moet je hem persee als service maken.

---------------------

me Samba runt in Microsoft Windows Network, maar ik mag er niet op kijken, en heb in me smb.conf tmp share aangemaakt, dus moet lukken, nu krijg ik de fout dat hij niet kan inloggen op samba server, maar dat hoeft die toch ook niet te doen. ik heb zo'n idee dat het met me Windows XP te maken heeft , en/of encrypted passes.

heb trouwens niet mijn user/pass combo op windows xp aangemaakt op linux server... maar dat hoeft toch ook niet als ik tmp dir alleen wil inzien?

heb iedergeval te weinig rechten om op linux server te kijken via smb, en heb in smb.conf wel browsable op yes.

wie weet wat ik verkeerd doe ...

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

ps. ik hoop dat Nielsjuh blij is met mijn nieuwe vorm van communicatie :+

Verwijderd

chmod 755 /etc/rc.d/rc.firewall (zie ook FAQ)

nieuwste samba installeren (die ook met Win2k SP2 / WinXP kan omgaan) en security = share instellen, en encrypted passwords = yes (ofzo)