Toon posts:

pc boot niet, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een NIC in een pc gezet (pentium II systeem, mobo weet ik even niet). Vervolgens wil de pc niet meer booten. Ik hoor de HD even ratelen (= op snelheid komen..?), cdrom speler lampje brandt en power LED brandt.
Hij wil echter niet POSTEN, de monitor staat op standby.
Vervolgens alle kaarten eruit gehaald, geen resultaat...

Verder hoor ik de pc ook niet opstarten.
Ik dacht zelf aan de volgende scenario's:

1: Mobo kapot
2: Processor kapot
3: Geheugen kapot (ik hoor echter geen piepjes)
4: anders...

Iemand enig idee????

Verwijderd

En werkt alles weer normal als je alleen de NIC eruit haalt ??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet.....
Heb pc weer in oorspronkelijke staat hersteld,
helaas geen resultaat.....

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Probeer een CMOS reset, hoewel dat probleem natuurlijk niet zou mogen gebeuren, maar ja dat heb je soms met die ouwe beestjes he.

Druk ook ff je videokaart/geheugen en alles aan, dat wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS heb ik reeds gereset, mocht ook niet baten.
Als het geheugen kapot of afwezig is, dan zou ik toch een piepje moeten horen???

Andere vraag, de Mobo heeft een geintegreerde videokaart, als ik er als test een pci videokaart inzet, gaat het systeem deze automatisch gebruiken als ik de monitor er op aansluit, of moet ik eerst de geinegreede videochip op disabled zetten in het bios ( waar ik dus niet in kan komen)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Ik zou je cpu eens checken of ie goed in het slot hangt...

had er van de week ook last van, cpu wat rechter in zijn slot gehangen en alles liep weer...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 29 november 2001 10:56 schreef New B het volgende:
CMOS heb ik reeds gereset, mocht ook niet baten.
Als het geheugen kapot of afwezig is, dan zou ik toch een piepje moeten horen???

Andere vraag, de Mobo heeft een geintegreerde videokaart, als ik er als test een pci videokaart inzet, gaat het systeem deze automatisch gebruiken als ik de monitor er op aansluit, of moet ik eerst de geinegreede videochip op disabled zetten in het bios ( waar ik dus niet in kan komen)
hangt allemaal van het type mobo af, de een geeft 2 piepjes, de ander geen. Idem dito met een videokaart, meestal word deze wel herkend, gewoon proberen dus (ISA/PCI)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet aan de CPU gezeten maar ik zal het vanavond even nakijken, iemand nog andere suggesties?

• Emmer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik vrees dat je mobo kapot is ... aangezien (naar mijn weten) zo goed als alle mobo's wel piepjes hebben voor bepaalde onderdelen. moet je even in je boekje kijken... paar piepjes voor geheugen... lange piep voor proc... zoiets...

Ik heb 't zelf ook al een aantal keer gehad.. alle onderdelen andere voor ingezet 1 voor 1... werkt niet..

sucky sucky dus.. maar suc6 .. misschien heb je geluk
Pagina: 1