Toon posts:

Wordt overclocken ergens geregistreerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af: als je uw cpu overclockt, wordt dit dan ergens geregistreerd?
Het zit zo: mijn videokaart was kapot en ik heb ze binnengebracht en ik heb in de plaats een nieuwe gekregen. Nu krijg ik een bericht van mijn leverancier dat ze in de fabriek gezegd hebben dat het komt omdat ik met de snelheid van mijn cpu heb zitten sjoemelen... Dit gaat toch geen videokaart naar de zak helpen? Mijn instellingen waren: 11.5 x 133 voor een AMD Athlon 1.4Ghz.
Nu is mijn moederbord naar de zak (was ondertussen al een week of 3 niet meer overgeclockt) en natuurlijk beginnen ze dit verdacht te vinden...

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Greyfox

MSX rulez

Op donderdag 29 november 2001 09:56 schreef Tafke het volgende:
Ik vroeg me het volgende af: als je uw cpu overclockt, wordt dit dan ergens geregistreerd?
Het lijkt me stug.
Ik denk dat het een gok is geweest van de leverancier.

MSX 2 rulez more

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Onmogelijk, tenzij je leverancier een helderziende is natuurlijk! (8>

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
aha :)
en als ge niet aan de fsb komt, kan dat toch niet dat je bijv. de videokaart opblaast, niet?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Het zou hoogstens vervelend kunnen zijn voor de videokaart als de FSB veel omhoog gezet wordt.

Maar de multiplier, maakt het geen f*ck uit.

edit:
Tafke was me al voor

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit kun je gewoon afdoen als bull-shit.
Die leverancier moet gewoon een nieuwe geven omdat er geen bewijs is.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe videokaart heb ik al... (gelukkig) Achteraf kwamen ze ermee af dat het door overclocking komt...

Maar nu is mijn moederbord gesneuveld (misschien door overclocking, maar lijkt me onwaarschijnlijk, daar ik dus niet aan de fsb ben gekomen en mijn temperaturen meer dan behoorlijk bleven) Maar natuurlijk is mijn pc-winkel achterdochtig geworden... 't Is te hopen dat ze niet te moeilijk beginnen te doen...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ze zouden het misschien kunnen zien, als ze de BIOS eraf zouden trekken en op een werkende mobo zouden opprikken..

Dan zouden ze de multiplier instellingen kunnen zien.. ( Misschien ) Maarja, BIOS zou dan leeggelopen kunnen zijn.

Kans is wel aanwezig, maar is klein.
( Als er een Athlon XP (1533MHz) op kan, gewoon zeggen dat die erop zat :) )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is mijn BIOS al gereset...
Dus daaraan kunnen ze het zeker NIET zien.

Verwijderd

Dat kunnen ze volgens mij toch niet achterhalen dat jij aan het overclocken bent geweest. En volgens mij moeten hun dan bewijzen dat jij en het overclocken bent geweest, maar dat lijkt me voor die winkel onmogelijk. Dus gewoon garantie :)

Verwijderd

cOMPLEete BULLSHIT!!!

Verwijderd

Topicstarter
COOL :)
I'm gonna kick some ass...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:23

Wildfire

Joy to the world!

Toch wel weer een aardig teken van wantrouwen van de winkel.

Gelukkig kunnen ze het niet bewijzen. Gewoon het zaakje terugklokken voordat je iets wegbrengt, just to be safe... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

fijne winkel met meneren die kunnen ruiken of je hebt overgeclocked...

"Meneer de winkelmeneer? Mijn muis is stuk."

"Ja jongeman, ik zie het al...je hebt hem overgeclocked"

:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Ik denk dat ze de GPU bedoelen, niet de CPU.

De processor van de videokaart dus, en die kun je best opblazen door hem niet extra te koelen en lekker met NVtweak (Of MGATweak als je een Matrox had) naar de brandstapel jagen.

Verwijderd

:Z Als ze zeker willen zijn dat je niet rommelt met kloksnelheden, moeten ze zorgen dat het ook niet kan.

Ik vind het leuk geprobeerd van die winkel, maar bewijs het maar.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Je kan het toch zo en zo niet voorkomen dat mensen gaan tweaken. Ik heb het zelfs een keer meegemaakt dat een vriend geen garantie kreeg omdat hij zijn bios had aangepast (nee niet geflasht) gewoon de settings optimaal gezet. Het zijn echt een stelletje sukkels je hebt bijna altijd recht op garantie, want als je de mogelijkhijd hebt om te tweaken en zelfs overklokken dan is het logisch dat er fouten worden gemaakt immers wij zijn ook maar mensen.

Welke winkel was dat trouwens, want daar ga ik dus echt nooit heen.

(alleen het flashen is slecht voor de garantie)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op vrijdag 30 november 2001 09:24 schreef nickv het volgende:
Het zijn echt een stelletje sukkels je hebt bijna altijd recht op garantie, want als je de mogelijkhijd hebt om te tweaken en zelfs overklokken dan is het logisch dat er fouten worden gemaakt immers wij zijn ook maar mensen.
Dit is de grootste BS die ik in tijden gehoord heb. Dus omdat jij onkundig met de hardware omgaat, en er dingen mee doet die buiten de specs gaan, moet de fabrikant/leverancier maar voor de kosten opdraaien?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Je zitten tegen jou te bluffen, zodat je het wel zult beamen... haha

Je gelooft toch niet dat er in Taiwan in die fabriek iemand loopt die zo'n winkelier opbelt om te zeggen wat het nou was, met die videokaart ROFLMAO

Verwijderd

Topicstarter
Ja...
Toch wel gênant dat ik telkens weer naar de winkel moet lopen...
En dan nog... wat kan het hen schelen of uw moederbord nu kapot is door het overclocken of niet... het zou toch beter zijn voor hen (en hun imago) dat ze het spelletje van de klant meespelen! Of niet soms...
Tenslotte: KLANT IS KONING!!

• gekkie
  • Laatst online: 29-07 09:15
Op vrijdag 30 november 2001 11:31 schreef Tafke het volgende:
Ja...
Toch wel gênant dat ik telkens weer naar de winkel moet lopen...
En dan nog... wat kan het hen schelen of uw moederbord nu kapot is door het overclocken of niet... het zou toch beter zijn voor hen (en hun imago) dat ze het spelletje van de klant meespelen! Of niet soms...
Tenslotte: KLANT IS KONING!!
Tsja .. spelletjes mee spelen, weer iemand voor de amerikaanse variant van het leven ... de consument hoeft zelf z'n hersens niet meer te gebruiken ... elk probleem is op de winkelier/fabrikant te verhalen. Van katten in magnetron's .. tot mensen die 220V op processoren zetten ...

Je moet er van houden ... :'(

Verwijderd

Topicstarter
AH! Is 220V teveel voor een processor?
Oeps :P

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 11:43 schreef Tafke het volgende:
Oeps :P
Nee,
alleen als je meer dan één draad aansluit... O-)

• nickv
Tsja zoals op de vorige pagina stond, dat moeten ze je het onmogelijk maken om te tweaken, om een X aantal websites van Mobo's en Chipbakkers staat exact wat je moet doen om te overklokken, en er staat niet bij dat het op je eigenrisko is etc etc.

Overigens ze kunnen ook een cpu id gebruiken tegen het overklokken maar dat doen ze niet dus. Dus heb je garantie. (is mijn mening dan he)

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik ook...

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op vrijdag 30 november 2001 11:43 schreef Tafke het volgende:
beetje oftopic;
er zijn proccessoren die op 220V werken.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang is er trouwens garantie op een Abit moederbord?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:20 schreef reddog33hummer het volgende:

[..]

beetje oftopic;
er zijn proccessoren die op 220V werken.
//nog steeds een beetje offtopi.
:? huh

OOOoo, :+ ik herinner het me weer, nog van vroeger de Kenwood Food Processor van mijn ma.
(Engelse keukenmachine)

//ontopic.

Nou het spijt me hoor, maar als je zelf je BMW series 7 gaat ombouwen tot een Brabus, ben je ook echt de fabrieksgarantie kwijt !

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:21 schreef Tafke het volgende:
Hoelang is er trouwens garantie op een Abit moederbord?
1 Jaar of zo dacht ik.

En anders 29,4 centimeter of zo..
Lengte van een A4'tje ;)

//edit
of was dat nu 27,9 cm ......

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 22:58 schreef Moody het volgende:
fijne winkel met meneren die kunnen ruiken of je hebt overgeclocked...

"Meneer de winkelmeneer? Mijn muis is stuk."

"Ja jongeman, ik zie het al...je hebt hem overgeclocked"

:)
LOL!!!! :+

edit:

Ik vind dat je bios flashen goed moet kunen hoor, ik zou het belachelijk vinden, als ik mijn bios geflashed heb waardoor het systeem beter draait, dat daardoor dan de garantie vervalt. Bios updates komen toch van het merk moederboard, lijkt me dat ze dan ook bedoeld zijn voor het merk moederboard.

En ontopic: Nee dat kunnen ze niet zien, gewoon je Cmos clearen, maar dat had je al gedaan :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Op vrijdag 30 november 2001 15:07 schreef Hooi het volgende:

Nou het spijt me hoor, maar als je zelf je BMW series 7 gaat ombouwen tot een Brabus, ben je ook echt de fabrieksgarantie kwijt !
Dus als je je machine (host) naam verandert heb je ook geen support meer op je software?

Maar inderdaad er zijn grenzen, maar meestal worden teour gezonden onderdelen niet direct bekeken wat er mis is, meestal gebruikt voor onderdelen voor reparatie.

-- very off topic --

Maar waarom zou ik mijn BMW 7 serie ombouwen naar een Brabus
? Ok hij bestaat niet voor de particulier >:) maar toch een lekker wagentje. Hihihihihi, alleen wel lastig met verzekeren moet je uitgaan leggen wat je auto is, eerst BMW nederland bellen daar weten ze het ook niet alleen dat ie vergelijkbaar is met ander model :( dan maar beetje verder zoeken en voila toch nog wat gevonden. Verzekering gebeld en alles netjes geregeld.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• nickv
Wat heeft een bmw met een moederbord, overigens je kan je auto toch ook tweaken zonder dat de garantie vervalt ie brandstof verbruik ;)

Verwijderd

Topicstarter
1) Brabus is een tuner van Mercedes
2) Brabus zelf geeft ook garantie
Dus -> (spijtig genoeg) niet te vergelijken met moederborden

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 15:53 schreef Tafke het volgende:
1) Brabus is een tuner van Mercedes
2) Brabus zelf geeft ook garantie
Dus -> (spijtig genoeg) niet te vergelijken met moederborden
Dat is nu net het hele punt.
Als jij er een Brabus van probeert te maken, vervalt de hele garantie. Of het nu lukt of niet.

Verwijderd

het is gewoon logisch dat de garantie vervalt als je de kast open trekt (ik loop stage bij een pc bedrijf) omdat de winkel dan nooit weet wat ermee gebeurt is.

Bios instellingen wijzigen mag natuurlijk wel, maar op flashen is gewoon geen garantie te geven, of beter gezegd, de normale garantie vervalt dan logischerwijze.

Zodra iemand aan de kast rommelt is ie zijn garantie kwijt, en als je wel wilt rommelen moet je gewoon een kloon kopen zonder garantie :+ zoals ik zelf overigens ook doe

Verwijderd

Ik denk dat 90% van hier zijn systeem of zelf bouwt of door een vriend ofzo laat bouwen.
Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen ze nog altijd (desnoods met behulp van oa dit forum, google, etc.) zelf uitvinden wat er niet goed is.
En dat onderdeel dan laten reparen of vervangen.

En ik vind het NIET logisch dat een moederboard garantie vervalt wanneer je hem flasht (goed, van hetzelfde merk).
Bijv ik heb een Gigabyte, ik heb wat probleempjes en ik zie op de site een mooie bios update die mijn probleempjes beloofd te verhelpen. Ik download de Gigabyte bios update en flash mijn bios.

Lijkt me zeer sterk dan dat gigabyte tegen de leverancier zegt 'ja die jongen heeft zijn bios geflashed, das dus geen garantie'

Als hierdoor je garantie vervalt dan klopt er ergens iets niet naar mijn mening!

• ijdod
  • Laatst online: 20-08 17:52
Flashen is iets dat inderdaad zou moeten kunnen. Tweaken (overklokken en dergelijke) is een ander verhaal.

Er staat in de handleiding van mijn mobo (Abit KT7) een hele duidelijke waarschuwing wat overklokken betreft. RTFM...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Nah,
flashen/bios settings is een ander probleem.
Als je een foute of mislukte flash hebt, zal bijna elke importeur voor kostprijs een ander chippie opsturen, of gratis jouw chppie flashen, en soms kerijg je zelfs gratis een andere opgestuurd.

Het probleem is met sytemen die kompleet gebouwd gekocht zijn, en voor de zoveelste keer 'kapot' terug komen omdat de Tweaker is spé de BIOS instellingen heeft veranderd.

Aangezien de tijd die de technische dienst daaraan besteedt, ook geld kost, helemaal als ze in hun vertrouwen de boel naar de importeur hebben opgestuurd, willen ze dat soms wel eens gaan verhalen op de klant.

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat je uitspookt. Hulp van de leverancier kun je bijna altijd wel krijgen, maar hun de schuld geven van wat jijzelf hebt gedaan, zal niet al te positief worden ontvangen.

Een winkel zal meestal zijn best doen om een klant te helpen, klantenbinding heet dat. Maar ook zij laten zich geen oor aannaaien. Of zich laten toespreken alsof zij de 3e wereldoorlog hebben veroorzaakt.

(Uhh.. we hebben het dus even niet over de rotte appels onder de leveranciers. Ik noem geen namen, en zal dus ook Vobis niet noemen !!)
..oeps.. :+

Hoffelijkheid helpt je meestal verder dan een kwaje kop en gekanker.

Verwijderd

oeps dubbelpost.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 20:14 schreef Beren het volgende:
het is gewoon logisch dat de garantie vervalt als je de kast open trekt (ik loop stage bij een pc bedrijf) omdat de winkel dan nooit weet wat ermee gebeurt is.

Bios instellingen wijzigen mag natuurlijk wel, maar op flashen is gewoon geen garantie te geven, of beter gezegd, de normale garantie vervalt dan logischerwijze.

Zodra iemand aan de kast rommelt is ie zijn garantie kwijt, en als je wel wilt rommelen moet je gewoon een kloon kopen zonder garantie :+ zoals ik zelf overigens ook doe
Sorry hoor, maar wij (de zaak) geven per jaar een ton of wat uit aan PC's, en ik maak ze echt wel open als er iets mee is, stel er is een IDE kabel los, moet ik 'm dan opsturen? (Dan ben ik 'm een week kwijt en zit er een ingenieur voor 250 piek per uur niks te doen, da's lekker) Bij een zaak die dan zegt: "hij is open geweest, dus je hebt lopen 'rommelen' en je krijgt dus geen garantie" zou ik dus nooit kopen...:r

Ik zou me echt beledigd voelen...tsssss.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op donderdag 29 november 2001 10:20 schreef Wierdo_NL het volgende:
Ze zouden het misschien kunnen zien, als ze de BIOS eraf zouden trekken en op een werkende mobo zouden opprikken..

Dan zouden ze de multiplier instellingen kunnen zien.. ( Misschien ) Maarja, BIOS zou dan leeggelopen kunnen zijn.

Kans is wel aanwezig, maar is klein.
( Als er een Athlon XP (1533MHz) op kan, gewoon zeggen dat die erop zat :) )
:) hahahahahaha :) hahahahahaha :) hahahahahaha :) hahahahahaha :)

Je BIOS houdt geen een van de instellingen vast. Dat doet het CMOS, en dat zit niet in je BIOS-chip.
Wel leuk verzonnen trouwens.

Verwijderd

Uuuh, ik heb net die twee draden 220V aangesloten maar mn computer wil niet meer aan!, wat nu? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan mijn originele bios terugzetten? (als da lukt)
Want ik heb ook al een paar bios updaten derop gezet...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik mijn originele bios terugzetten?

• nickv
Op vrijdag 30 november 2001 20:14 schreef Beren het volgende:

Beren: A: Een GOEDE computer winkel geeft wel garantie als de kast open is geweest, omdat iedereen wel eens aan de binnenkant van zijn kast kijkt. (je moet hem toch ook af en toe schoonmaken)
B: Flashen komt geen garantie omdat het mis kan gaan (staat er ook bij op de websites meestal) (ook omdat de bios van een ander bedrijf is)

C: zie a

Pagina: 1