Prijs v/e pcgame

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Nou las ik vanmorgen een advertentie van een bekende winkel voor Return to Castle Wolfenstein. De prijs was 45,99 euro, 101,53 in guldens. Een pcgame kost normaal gesproken 99,95 gulden. Nou vindt ik het niet zo slim om de prijs van een pcgame te verhogen, gezien de "download+brand"-gekte die er nu heerst. Voor welke prijs zouden jullie een pcgame in de winkel kopen?

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Nfl.69,95, dat is dus rond de 32 uro.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
Op donderdag 29 november 2001 09:54 schreef Galahad het volgende:
Nou las ik vanmorgen een advertentie van een bekende winkel voor Return to Castle Wolfenstein. De prijs was 45,99 euro, 101,53 in guldens. Een pcgame kost normaal gesproken 99,95 gulden. Nou vindt ik het niet zo slim om de prijs van een pcgame te verhogen, gezien de "download+brand"-gekte die er nu heerst. Voor welke prijs zouden jullie een pcgame in de winkel kopen?
Fl 25 , -
12,50 Euro
Je zou er een stuk meer verkopen, en er wordt niet meer gebrand.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind 25 piek wel een leuk prijsje :), hoewel ik ook wel snap dat het voor een gemiddelde spelontwikkelaar moeilijk wordt om bij die prijs winst te maken.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Ja, ik denk ook rond de 25 piek, ik denk dat dat veel meer oplevert dan 100 piek nu voor een game. Voorbeeld: Als Flight Simulator 2002 Pro nu 25 piek had gekost, had ik hem legaal gekocht. Maar omdat de Pro versie 200 (?) piek is, ben ik hem nu aan het leechen thuis :)

• Marcj
  • Laatst online: 11:08
Voor een goed spel heb ik wel honderd gulden over, maar om te bepalen of ze wel goed zijn heb je een demo nodig (en als die er niet zijn... >:))

Verwijderd

voor de "gewone" spellen heb ik tussen de 25 en 50 gulden over. is het echt een goed spel dan mag die van mij nog wel 99,95 kosten :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nu steeds meer DVD's zakken naar de 39,00 piek (in Duitsland is inder geval wel - maar dan 39 DM) vind ik dat PC games ook wel naar beneden mogen. Ik vind 69,95 een hele goede prijs voor een actie game. Een flightsim, waar veel hogere kosten aan verbonden zitten en waar er gewoon minder van verkocht worden als andere games, mag van mij best wel 90 piek kosten dan.

Wat betreft die download+brand gekte die nu heerst.... Ik heb zelf een PC sinds '87 en ik vind niet dat de 'piracy gekte' ineens zo is toegenomen. Het is gewoon wat makkerlijker geworden. Media zijn goedkoper geworden (diskettes waren vroeger ook duur) en het is gewoon makkelijker om aan games te komen. Was je vroeger aangewezen op je vriendenkring (wat in mijn geval ook een niet te onderschatten collectie aan software opleverde >:) ), kan je nu gewoon alles downloaden van newsgroups. Echter daar staan wel wat dingen tegenover. Er zijn nu gewoon meer games dan vroeger. Eind jaren 80, begin jaren 90 was er nog helemaal geen sprake van een "games industry", in ieder geval niet op de PC markt. Niet zoals aan het eind van de jaren 90. Nu zijn er gewoon meer games dus wordt er ook gewoon meer gekopieerd.. Meer mensen hebben nu een PC maar lang niet iedereen heeft kabel/ADSL (ik ook niet btw).

En ik vind zelf dat GoT geen goede weerspiegeling van de "werkelijkheid" is. Veel mensen hier hebben kabel, ADSL, cd fikkers en een redelijke dorst naar nieuwe games :) Maar ga je dat op een nationaal niveau bekijken, dan denk ik dat de zaken er wel anders uit zien.

Zelf denk ik, en dit is puur speculatief, dat het grote deel van de "volwassen PC bezitters" lang niet zo "PC nuts" zijn als wij hier. Een aardig groot deel van deze groep zal wellicht geen CD Writer hebben of breedband internet toegang, wellicht ook geen 'state of the art PC' en ook al zou er es een game worden gekopieerd, dan denk ik niet dat het op de 'leech + fik + smijt in de bak' schaal zou gebeuren zoals dat wellicht onder veel GoT-ers wel gebeurd.

Neem ik bijvoorbeeld mijn Pa als voorbeeld, man van 51, bezitter van een P233MMX, 64MB, Matrox Mystique, ISDN aansluiting. Gebruikt Internet om dingen op te zoeken (familie stamboom, telefoonboek etc) en gebruikt e-mail op kleine schaal. Speelt een paar games af en toe en zijn 'game verslaving' bestaat uit Soko-Ban en dat niet meer dan wellicht 1 uur in de week.

Zelf denk ik dat als we de boel op een nationaal niveau bekijken, dat het gros van de volwassen PC bezitters zal voldoen aan het profiel van mijn Pa, dan aan dat van mij of anderen hier.

Dus zelf denk ik dat het wel mee valt met de 'leech en fik' gekte hoor.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Bloodclot

Jawier!

59,99 of 69,99 vind ik leuke prijzen.

niet te goedkoop want ze moeten eraan verdienen, maar ook niet te duur want anders kan een spel behoorlijk tegenvallen.

• Galahad|IA
Op donderdag 29 november 2001 10:53 schreef tazzman het volgende:
...
Maar gamedeveloppers en gamedistibutors verdienen hun geld toch door games te verkopen. Dat de prijs van een game zo hoog is, is denk ik toch een grote reden om een spel te downloaden en niet te kopen. Het is daarom eigenlijk logisch om de prijs van een game te verlagen en zo meer kopers "te lokken".

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dit is een eindeloze discussie maar ik heb wel zin om weer eens wat argumenten te horen :) Vanavond zal ik eens een verhaaltje schrijven.

• Muggie
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

Uiterlijk vijf tientjes, dan zou ik er wel over na willen denken. Maar dan wel alleen op voorwaarde dat de makers van het spel er minimaal 4 tientjes van krijgen ipv dat dat allemaal naar tussenhandelaren enzow gaat.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 11:54 schreef Galahad het volgende:

[..]

Maar gamedeveloppers en gamedistibutors verdienen hun geld toch door games te verkopen. Dat de prijs van een game zo hoog is, is denk ik toch een grote reden om een spel te downloaden en niet te kopen. Het is daarom eigenlijk logisch om de prijs van een game te verlagen en zo meer kopers "te lokken".
Op zich een prima redenatie, alleen is dat risico te groot voor de gemiddelde developer. De enige manier om spellen van 25 gulden in de winkel te leggen is alle mooie 3D filmpjes, grote levels en mooie textures te vergeten en alleen nog maar simpele spellen te maken. Spellen die weinig budget nodig hebben om te maken.

Daarbij worden spellen die 25 piek kosten óók gewoon gekopieerd hoor, dat maakt helemaal niets uit. Sommige mensen zouden waarschijnlijk meer gaan kopen, maar als je alléén maar meer gaat kopen als spellen 25 gulden kosten dan heb je geen gevoel voor waarde.

/me vind 69,95 / 79,95 (max!) een prima prijsje (en haalbaar imho)
Op donderdag 29 november 2001 11:57 schreef Muggie het volgende:
Uiterlijk vijf tientjes, dan zou ik er wel over na willen denken. Maar dan wel alleen op voorwaarde dat de makers van het spel er minimaal 4 tientjes van krijgen ipv dat dat allemaal naar tussenhandelaren enzow gaat.
DAT zou heel leuk zijn, laat me je uit de droom helpen, de ontwikkelaar krijgt gemiddeld tussen de 15 - 18 procent van de WINST die op het spel gemaakt wordt...de toppers wellicht tussen de 25-30% maar veel meer niet. De publisher neemt een groot deel (maar doet ook de marketing en produktie), en daarna snoepen de distributeurs en retailers nog wat weg, en de staat.

• Muggie
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

Mjah, het was ook geen droom, het was de prijs die ik ervoor zou willen betalen als het aan die voorwaarden zou voldoen :)

Ik weet verder ook wel dat het niet zo gaat.

PSN: mug_8pm

• Galahad|IA
De publisher zou gewoon zo wijs moeten zijn om een percentage in te leveren, zodat de gamesbizz kan blijven bestaan.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 12:53
25 piek, als was het maar omdat de illegale versie
sneller op m'n HD staat dan dat het origineel uit is
als ze de spellen in de hele wereld tegelijk zouden releasen zou het al een stuk minder verleidelijk zijn

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

ik heb nu 110 gulden uitgegeven voor wolfenstein, the return to. en vindt het het helemaal waard. dus het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. als je echt een fan bent van al die spellen, heb je er meer voor over dan iemand, die eens een spelletje speelt.

maar een prijs van 50 a 75 gulden ligt meer in mijn marche dan 100 en meer.

dus met de euro op komst iets van 30 a 40 euro?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 12:33

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik vind zowiezo de legale schijfjes veels te duur;
47 piek voor een muziek-cd
100 piek voor een spel
70 piek voor een DVD,
zorry hoor, maar dat vind ik zwaar overdreven...
als ze de prijzen halveren kom je meer in de richting,

¯\_(ツ)_/¯

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 29 november 2001 11:56 schreef IceStorm het volgende:
Dit is een eindeloze discussie maar ik heb wel zin om weer eens wat argumenten te horen :) Vanavond zal ik eens een verhaaltje schrijven.
Ik weet ngo wel een andere topic waar jij een verhaaltje moet schrijven! >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Denk dat f25,- een goede prijs is, mits het meer biedt dan een gefikt spel, dus wel met fatsoenlijke handleiding erbij.

Verwijderd

spelontwikkelaars verdienen nu al zo weinig geld..

Verwijderd

ik vin 50 piek een redelijke prijs voor een game

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Pas als je een cd rond de 200 piek aanschaft, heb je denk ik een goede kwaliteit, zowel cd als spel/muziek/film. Vandaar dat ik die crap van onder de 100 piek niet in de winkel koop. Helaas vind ik nergens cd's van mijn prijsklasse en moet ze helaas op mijn eigen kwalitatief zeer goede cdr's branden :+...heb geen keuze :P

• AzzKickah
  • Laatst online: 04-02 21:42

AzzKickah

06-CENSORED

Ik doe het meestal zo:

Iemand zegt: w00t ken je dat spel?
Ik: Nee
Hij: is cool
Ik: Fik maar

Hij fikt m dan en alsie supertjes vet is (zoals Half-Life bijvoorbeeld) dan koop ik m meestal wel legaal, voor het boekje en zo, of cd-key om online te spelen. :)

Verwijderd

Hoe zit dat dan eigenlijk met prijs afspraken, dat mag toch niet. Je zou het bedrag van een game moeten bepalen aan de hand van winst percentage en totale kosten, waarom kosten alle games dan ongeveer even veel? Zelfde lijkt me aan de hand bij muziek cd's :?

Verder zou ik voor een game wel 50 piek willen betalen, al hoewel die prijs naar beneden gaat als er een DVD hoesje omheen zit in plaats van een doos.

Verwijderd

Ik zou zeker wel 100 piek voor een game neerleggen waar een paar dingen bij zitten die je moet hebben, of wannneer je zeker weet dat je er veel uren lol aan zult hebben. goed voorbeeld: max payne. ik was van te voren echt helemaal geflipt op dat spel, maar ik had hem in 2 dagen uitgespeeld. als je er dan 100 piek voor heb betaald voel je je in je poeperd genomen :D

Verwijderd

Een prijs van 69 gulden is voor mij meestal genoeg om me over de streep te trekken :)

• komaki
  • Laatst online: 14-01 12:44

komaki

The Hot Zone

Op donderdag 29 november 2001 12:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
100 piek voor een spel
70 piek voor een DVD,
klopt
het is echt idioot.
vooral bij muziekcd's en DVD's
waar ik me vooral aan erger is dat cd's/dvd's (in het algemeen) het gewoon niet waard zijn.
neem bijv Fifa2002. weer een nieuwe versie die voorgeborduurd is op een ander spel. er zit weinig nieuws aan (hoewel er wel meer nieuws aan zit dan dat het geval was bij fifa2000 of 2001) en dan toch de volledige prijs van een game moeten betalen.
voor dat soort spellen vindt ik het normaal dat je 40 of 50 piek moet betalen. want 100piek heb ik er echt niet voor over.
als je daarintegen een echt nieuwe game op de markt brengt of een game met extra's (heb vandeweek Empire Earth gekocht en daar zat echt een heel verhaal bij met walktrough shit enzo, 250blz) dan heb ik er wel wat meer voor over.
zeg maar 69 tot 79 gulden.

hetzelfde met muziekcd's waar het nog veel zieliger is.
ik zag laatst de ouwe cd van Blink 182 staan (de echt oude, Dude Ranch) voor 42,75. die cd is geloof ik maar 50min lang en al wel 6 of 7 jaar oud.
dat geld ga ik dus echt niet neertellen he.
echt idioot. volgens mij gaat dus echt het grote merendeel naar de winkel toe dan nog een redelijk gedeelte naar de platenmaatschappij en maar een heel klein gedeelte naar de muzikant.
echt sonde... :'(

ik koop dus tegenwoordig per hoge uitzondering nog iets in de winkel. want het is gewoon veelste duur. als ik dan wat spellen wil hebben dan hou ik geen geld meer over.

maar tja ik denk niet dat het echt zal uitmaken wat wij hier zeggen want de winkels/producers redeneren iets anders. ze kijken niet verder dan hun neus lang is.
ze zeggen van "ohw onze cd's worden minder verkocht.... laten we de prijs maar wat omhoog schroeven want anders verdienen we niet genoeg" ipv dat ze denken "hmm weer minder cd's verkocht. hoe zou dat komen. laten we maar eens een onderzoekje instellen.......... ohw ze vinden het te duur. nou dan maken we de cd's wat goedkoper en kijken we of dat werkt"
spellen hoeven van mij geen 25piek te gaan kosten want dat is gewoon niet haalbaar maar van mij mag er wel 30% van de prijs af.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
50 a 60 gulden voor de toptitels. Meer niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Zo te zien vinden de meeste een prijs van 50-80 piek schappelijker dan de 100 piek van nu...Ben het er zelf ook mee eens.

Mijn eerst gekochte spel was 149,95 : X-Wing
Ik heb ook een flinke lang tijd gedaan om dat spel uit te spelen...tegenwoordig speel je elk spel in een week of twee zeker wel uit.
Er is ook een tijd geweest dat de spellen 79,- waren...en persoonlijk vind ik dat een mooie prijs. Ik kan helaas niet uiten waarom, maar die 2 tientjes vind ik eigenlijk net te veel. Resultaat: Ik koop alleen spellen die ik het echt waard vind!

Uiteraard vind ik ook dat de makers van het spel het meest behoren te verdienen aan je nieuwst aankoop, en niet alles er om heen (Lees: transport e.d.)!

• Hahn
  • Laatst online: 16:20
50/60 piek vind ik een mooie prijs hoor :)
Ik koop ook liever 3 spellen voor 50 piek dan 1 voor 100 piek, want je betaald dan wel meer, maar je hebt dan ook meer :)

The devil is in the details.

Verwijderd

30 (minimaal, anders stort de hele markt in) tot 70 hooguit ofzo; dan moet het wel een heel goed spel zijn. Ik snap ook niet waarom console spellen altijd zoveel duurder zijn :?

• Hahn
Volgens mij is het ook zo dat een spel voor 50 piek 3 keer zoveel wordt verkocht dan een spel voor 100 piek :)
Zo heb je meer winst en het spel wordt veel gekocht.
Ik houd ook heel erg van die koopjes van wat oudere spellen zoals SOF en UT voor rond de 30 piek, wat een hele mooie prijs is. Nieuwe spellen hoeven niet gelijk 25 piek te kosten, maar ik zou het mooi vinden als ze 70 piek of minder zouden kosten (zoals Echelon, wat een heel mooi spel is en maar 50,- kost!!!)

Verwijderd

50/60 voor toptitel
30/40 voor de mindere goden

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 16:40 schreef DjeV het volgende:
30 (minimaal, anders stort de hele markt in) tot 70 hooguit ofzo; dan moet het wel een heel goed spel zijn. Ik snap ook niet waarom console spellen altijd zoveel duurder zijn :?
Omdat 1) omdat de produktie kosten veel hoger zijn, en 2) je in de gevallen van Sony en Nintendo ook rechten aan Sony en Nintendo moet betalen.

Dus.

• Hahn
Op donderdag 29 november 2001 17:06 schreef kroot het volgende:
50/60 voor toptitel
30/40 voor de mindere goden
Je weet van te voren niet wat een topper is en wat niet, want elke developer zegt dat zijn games de beste zijn :)
Dus gewoon elke game voor 60 piek en dan is iedereen tevreden :)

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

f50,00, en het kan voor de ontwikkelaar dan ook uit, kijk maar naar Antlantis 3. ;)

• Hahn
Op donderdag 29 november 2001 18:52 schreef Soccubus het volgende:
f50,00, en het kan voor de ontwikkelaar dan ook uit, kijk maar naar Antlantis 3. ;)
En Echelon :)

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Maar wacht even...
ik las laatst dat Ubisoft (? of een andere publisher) zijn adviesprijzen heeft verlaagd naar 65 piek!!... Wat de tussenhandelaren hier mee doen is niet hun taak... maar dit is volgens mij toch wel bewijs dat er kartelvormingen zijn en dat die NIET ten bate zijn van de consument

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• Hahn
Op donderdag 29 november 2001 19:09 schreef eGo2K het volgende:
Maar wacht even...
ik las laatst dat Ubisoft (? of een andere publisher) zijn adviesprijzen heeft verlaagd naar 65 piek!!... Wat de tussenhandelaren hier mee doen is niet hun taak... maar dit is volgens mij toch wel bewijs dat er kartelvormingen zijn en dat die NIET ten bate zijn van de consument
Ja, ze zeggen dan een adviesprijs van 65 piek, maar heel veel winkels verkopen die games dan gewoon lekker voor 100 piek :(

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:49 schreef Marcj het volgende:
Voor een goed spel heb ik wel honderd gulden over, maar om te bepalen of ze wel goed zijn heb je een demo nodig (en als die er niet zijn... >:))[/b]
het probleem is, elke developer denkt dat zijn spel goed is >:)

• White Dust

White Dust

Op donderdag 29 november 2001 19:11 schreef Marc00 het volgende:

[..]

Ja, ze zeggen dan een adviesprijs van 65 piek, maar heel veel winkels verkopen die games dan gewoon lekker voor 100 piek :(
Kassa!

• Hahn
Op donderdag 29 november 2001 19:26 schreef Soccubus het volgende:

[..]

Kassa!
Ja dat bedoel ik :(

Verwijderd

fl.100,= piek voor een goed spel vind ik niet te veel. Als je een avondje naar de kroeg gaat maak je ook al snel 75-100 piek op, dus als je het zo bekijkt valt het nog wel mee. Het is alleen vaak lastig als je de minder legale versie al op je bureau hebt liggen om dan nog eens 100 piek uit te geven voor een legale (8>

Verwijderd

Zelf kijk ik altijd naar de genres:

1) Racespellen; boeien me niet lang => 25,=
2) Actiespellen; boeiend dus snel uit => 35,=
3) Adventures; super (soms), kan lang boeien => 75-100,=

MAW. ik kijk naar hoe lang ik kan genieten van een 100 piek uitgave, meeste spellen die ik legaal gekocht heb zijn dan ook adventures. X-Files heb ik zelfs gekocht omdat ik er helemaal zot van was en omdat ie 7 cds telde :9~

Zeg hiermee meteen dat ik niet echt van andere genres houd :)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

59.95 is een mooie prijs voor een hele nieuwe ...

http://psnprofiles.com/AfthyX

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31
Hmm lager oke. 70 piek is goed 100 piek denk het maximum. Maar aan de andere kant als een spel dan goedkoper is zijn er weer mensen die denken: hmm zo goedkoop kan alleen maar bagger zijn... Mensen moeten ook hierin hun denkpatroon doorbreken tegelijk met de uitgevers en ontwikkelaars dan kan het nog wat worden....

Ik heb trouwens ooit nog eens earth 2140 gekocht voor 19.95 (ja orgineel bij de kijkschop)toen hij net uit was.. Dat was nog eens een leuk prijsje, maar voor een goede game toch wel te goedkoop denk ik.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• MartNL
  • Laatst online: 15:29

MartNL

500 gulden!

• Hahn
Op zaterdag 01 december 2001 08:20 schreef aftermath het volgende:
59.95 is een mooie prijs voor een hele nieuwe ...
Heel veel mensen denken dan dat het een slecht spel zal zijn, dus dan kopen ze het niet. 70/80 piek vind ik een mooi prijs, want 20% minder betalen is toch mooi, of niet :?

• Hahn
Op zaterdag 01 december 2001 14:08 schreef MartNL het volgende:
500 gulden!
:( LETS KICK HIM, daarlijk moeten we door hem 500 piek betalen :P

• MartNL
  • Laatst online: 15:29

MartNL

Op zaterdag 01 december 2001 14:10 schreef Marc00 het volgende:

[..]

:( LETS KICK HIM, daarlijk moeten we door hem 500 piek betalen :P
Ty marco ga jij maar weer een inkoop aktie op touw zetten. :+

Ik hoop eigenlijk dat er dan betere games komen.

Verwijderd

60 Gulden zou perfect zijn voor mij, 100 piek vind ik echt TEVEEL.

ELK spel download ik eerst, ik heb de afgelopen paar maanden alleen Operation Flashpoint gekocht. Dat spel is het wel waard.

• buzz
Op zaterdag 01 december 2001 15:17 schreef iefje het volgende:
60 Gulden zou perfect zijn voor mij, 100 piek vind ik echt TEVEEL.
Ik vind 60 gulden ook wel aan de hoge kant. Waarom zou je niet lager gaan met je prijzen?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Op zaterdag 01 december 2001 15:36 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Ik vind 60 gulden ook wel aan de hoge kant. Waarom zou je niet lager gaan met je prijzen?
Inderdaad, het gros van de games is mij geen 60 piek waard. Neem nou Zoo Tycoon, dat gaat dus ff voor iets meer als 100 piek over de toonbank, maar het speelplezier was er bij mij na 4 dagen al volkomen af. Omgerekend is dat dus ongeveer 25 gulden per dag :r Kortom: 40 a 50 tientjes lijkt me meer dan voldoende voor een goede game als RTCW :)

• buzz
Jah, en als je je games goedkoper maakt kopen meer mensen ze, en als het er genoeg meer zijn, dan heb je meer winst dan daarvoor.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
Ik denk als je de helft van de prijs neem die je er nu voor betaal dan maken ze nog zat winst ..

Want het is zo dat de grote baas (FRS) het niet wil dat het hier in NL zo goed koop wordt.

Want ik heb het zelf met eigen ogen gezien dat het oplichters zijn ..

dit voorbeeld is op waarheid berust:

Ik ben zelf muziekant geweest ..daarom kwom ik wel eens mensen tegen die zelf CD maken voor hun band.
maar nu was er iemand die ik kon die wilde bij FRS een cd laten verkopen dat heeft hij aan gevraagt en hij wilde dat de CD 27,95 ging kosten in de winkel want dat was een goede prijs vond hij.
Dan had hij er 1 tientje winst aan en de rest was voor FRS.
Maar wat was nou het geval FRS wilde die CD alleen maar neer leggen als hij 39,95 GLD in de verkoop mocht .( dus FRS wilde meer winst maken dan hij verdiende :( )
En dat heeft hij afgeslagen dus gewoon die CD in vrienden kringen verkocht en daar heeft hij zat winst aan over gehouden .

Dus zo zie je maar hoe ze bezich zijn bij FRS ..
Daarom koop ik het liefts ook niet meer bij FRS omdat het grote oplichters zijn ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• buzz
maarjah, het is hun eigen vrije keus zo duur te verkopen, probeer maar eens te bewijzen dat er afspraken over gemaakt worden.

• Hahn
Op zaterdag 01 december 2001 14:36 schreef MartNL het volgende:

[..]

Ty marco ga jij maar weer een inkoop aktie op touw zetten. :+

Ik hoop eigenlijk dat er dan betere games komen.
Houdt je mond jij :+
Op zaterdag 01 december 2001 15:44 schreef Jozzz het volgende:

[..]

Inderdaad, het gros van de games is mij geen 60 piek waard. Neem nou Zoo Tycoon, dat gaat dus ff voor iets meer als 100 piek over de toonbank, maar het speelplezier was er bij mij na 4 dagen al volkomen af. Omgerekend is dat dus ongeveer 25 gulden per dag :r Kortom: 40 a 50 tientjes lijkt me meer dan voldoende voor een goede game als RTCW :)
Dat lijkt me nog veel te veel hoor

Verwijderd

Er zijn maar weinig mensen hier die persoonlijk vermaak waardevol vinden zie ik. Als er al geroepen wordt dat 5 tientjes veel te duur is voor een goed spel...triest hoor. 3 gulden voor een biertje..das pas duur.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
60-70 piek vind ik wel een redelijke prijs :) ik ga echt niet 100 piek betalen voor een game :Z.

Verwijderd

25 gulden is wel een beetje heel erg cheap-ass vind ik.

Ik koop ELK blizzard spel, hoe duur het ook is, het zijn allemaal fantastische spellen en om heel erg lief te zijn tegen blizzard koop ik het. Als Diablo2 voor 25 gulden werd verkocht hadden ze ook niet erg veel verdient aan hun fantastische spel. Met 60 gulden nog wel.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 20:31 schreef KaAzKoP het volgende:
60-70 piek vind ik wel een redelijke prijs :) ik ga echt niet 100 piek betalen voor een game :Z.
Daar had ik het ook niet over :) 60-70 piek vind ik ook veel beter. als de retailers de distributeurs en de uitgevers dat nou ook gaan begrijpen. Het ligt praktisch nooit aan de developers, die hebben er maar weinig over te vertellen :(
Op zaterdag 01 december 2001 20:34 schreef iefje het volgende:
25 gulden is wel een beetje heel erg cheap-ass vind ik.

Ik koop ELK blizzard spel, hoe duur het ook is, het zijn allemaal fantastische spellen en om heel erg lief te zijn tegen blizzard koop ik het. Als Diablo2 voor 25 gulden werd verkocht hadden ze ook niet erg veel verdient aan hun fantastische spel. Met 60 gulden nog wel.
Blizzard is inderdaad 1 van de weinige PC developers waar ik alles van koop...zit geen slecht spel tussen. Toen ze nog veel op consoles deden maakten ze ook al superspellen (Rock & Roll Racing bijvoorbeeld)

Verwijderd

Nu is mijn kabel nog goedkoper dan een spel. Zegt alweer dat downloaden zo aantrekkelijk is.

"Zal ik dat spel kopen?"
"Neuh, neem kabel en download het, dan ben je goedkoper uit"

:D

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 21:26 schreef iefje het volgende:
Nu is mijn kabel nog goedkoper dan een spel. Zegt alweer dat downloaden zo aantrekkelijk is.

"Zal ik dat spel kopen?"
"Neuh, neem kabel en download het, dan ben je goedkoper uit"

:D
Lekkere :r mentaliteit ja...dan betalen anderen dus voor jouw plezier, namelijk degenen die wél spellen kopen. Dan moet iedereen maar kabel nemen en spellen gaan downloaden zodat niemand meer een spel koopt. Dat lijkt me een veel betere en goedkopere oplossing vind je niet? (en ook eerlijker, dan betalen anderen tenslotte niet jouw plezier)

Kom op jongens, allemaal alles gaan downloaden! Kun je volgend jaar de dozen met monopoly en mens-erger-je-niet weer van zolder halen.

Verwijderd

ik denk dat 25 piek ideaal is.

ik koop eigenlijks nooit spellen(heb er wel heel veel >:)) maar alleen als hij echt heel goed is koop ik hem.

maar als spellen 25 piek kosten ga ik zeker niet meer de moeite doen om het van internet te halen. en koop ik het spel gewoon als het me leuk lijkt.

dus normaal koop ik 1 spel per jaar maar als ze 25 piek kosten koop ik er zeker 10. Dus dat houd in dat ik dus 150 meer uitgeef aan spellen en dat lijkt mij dus ook positeif voor al die software developers. dacht ik zo

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
Wat ik vreemd vind ik hoor nooooooit iemand roepen over die auteurs rechten die er op een CDR zitten want je betaald geloof ik 10 % van de prijs aan auteurs rechten,
dus waarom mag je dan niets er opbranden wat jij wil
je heb er toch voor betaald.
Dus ik vind dat ze niet zo moeten zeuren of het leghaal is of niet.

alleen je mag het niet verkopen wat er opstaat. (zonder winst wel )
dus daarom vind ik het raar dat je er wel voor betaal en het niet mag doen :( VREEMD ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 21:36 schreef super_vegeta het volgende:
ik denk dat 25 piek ideaal is.

ik koop eigenlijks nooit spellen(heb er wel heel veel >:)) maar alleen als hij echt heel goed is koop ik hem.

maar als spellen 25 piek kosten ga ik zeker niet meer de moeite doen om het van internet te halen. en koop ik het spel gewoon als het me leuk lijkt.

dus normaal koop ik 1 spel per jaar maar als ze 25 piek kosten koop ik er zeker 10. Dus dat houd in dat ik dus 150 meer uitgeef aan spellen en dat lijkt mij dus ook positeif voor al die software developers. dacht ik zo
Leuk gedacht, maar een prijs van 25 piek staat niet in verhouding tot de ontwikkelings- en produktiekosten, om over reclame en marketing nog maar te zwijgen. Daarbij moeten van die 25 gulden vier partijen betaald worden (ontwikkelaar, uitgever, distributeur en retailer) en dan heb ik het nog maar niet over de belastingen.

Daarbij is bij een verkoopprijs van 25 gulden het nog steeds goedkoper om kabel te nemen en 100 spellen van internet te downloaden, zoals de poster enkele berichten hierboven netjes opmerkte.

(er zijn nu ook zat spellen van 25 gulden en die verkopen voor geen meter)

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

maar mensen toch...

jullie snappen toch ook wel dat er economen werken bij die software bedrijven? Ze hebben vast uitgerekend wat de elasticiteit* is van (bijv.) een computerspel. Als blijkt dat de het niet rendabel is om de prijs verlagen gaan ze dat ook niet doen. :+
Ze zullen de maximale winst er proberen uit te halen

((*elasticiteit is een economisch begrip. Het gaat erom dat je de vraag gaat vergelijken bij verschillende prijzen. Als er bij bijv. 100 gulden 500.000 kopieen over de toonbank gaan en bij bijv. 60 gulden 750.000, dat het beter is om de prijs 100 gulden te laten dan het te verlagen naar 60 piek (want bij 100 piek is winst 50.000.000 en bij 60 piek is het 45.000.000) ))

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 21:33 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Lekkere :r mentaliteit ja...dan betalen anderen dus voor jouw plezier, namelijk degenen die wél spellen kopen. Dan moet iedereen maar kabel nemen en spellen gaan downloaden zodat niemand meer een spel koopt. Dat lijkt me een veel betere en goedkopere oplossing vind je niet? (en ook eerlijker, dan betalen anderen tenslotte niet jouw plezier)

Kom op jongens, allemaal alles gaan downloaden! Kun je volgend jaar de dozen met monopoly en mens-erger-je-niet weer van zolder halen.
Bedoel je nou soms dat je mijn post serieus neemt :?

Ik bedoel: de spellen zijn veel te duur. Ik bedoel dus NIET: "koop geen spellen maar download ze"

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 22:16 schreef iefje het volgende:

[..]

Bedoel je nou soms dat je mijn post serieus neemt :?

Ik bedoel: de spellen zijn veel te duur. Ik bedoel dus NIET: "koop geen spellen maar download ze"
Ik neem je post in zoverre serieus dat er gigantisch veel mensen zijn die die mentaliteit hebben...als spellen niet even goedkoop worden als CD-R's blijven ze kopiëren. Maar het ook meer een algemene reactie op andere berichten van mensen die 50 piek te duur vinden...dan zie ik echt geen oplossing meer, dan is het beter dat iedereen maar gaat kopieren, dan komen er tenminste geen spellen meer om te kopieren.

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 22:50 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik neem je post in zoverre serieus dat er gigantisch veel mensen zijn die die mentaliteit hebben...als spellen niet even goedkoop worden als CD-R's blijven ze kopiëren. Maar het ook meer een algemene reactie op andere berichten van mensen die 50 piek te duur vinden...dan zie ik echt geen oplossing meer, dan is het beter dat iedereen maar gaat kopieren, dan komen er tenminste geen spellen meer om te kopieren.
degene die 50 piek te duur vinden vind ik wel dat ze er een beetje heel erg goedkoop vanaf willen.

Operation Flashpoint is trouwens NIET te kopieren. Met CloneCD en een Plextor waarmee je SafeDisc II kunt branden lukte het niet, hij vraagt steeds naar de CD.
En het heeft ingebouwde "Fade". Dit wordt geactiveerd vanuit 30+ punten, het checkt of je CD-Key klopt/hetzelfde is als iemand anders en het kijkt voor No-CD cracks, zodrahij een van deze dingen ziet komt de "Fade" in werking, dat is dus:

-De game krijgt zoiets halve fps, steeds lager.
-Je wapen schiet net alsof je zwaar gewond bent, aimen zit er dus niet meer echt in.

Nee, ik heb pas geprobeerd te kopieren nadat ik hem heb gekocht, ik wou multiplayer doen met mijn broer, maar dat gaat dus niet, moet je dus 2x 100 gulden betalen :(

Multiplayer over LAN moet IMHO kunnen met 1x het spel te kopen. Ik vind het behoorlijk dom dat als je ff lekker samen wilt kloten met de map editor al 200 gulden moet betalen |:(

Trouwens, als een spel 50-60 gulden kost word er veeeeel minder gekopieert waardoor al die beveiligingen minder nodig zijn waardoor je dus nog bijv. lekker ff multiplayer kun doen met 1 cd. :) maar dat kan door die beveiligingen dus niet :( en dat begint allemaal bij de prijs van het spel :(

Hoge prijs -> Minder mensen willen het kopen -> Meer mensen willen het kopieren -> Meer beveiligingen zijn nodig tegen het koperen -> Veel nadelen voor de koper zelf

Ze moeten die prijzen dus eens verlagen!! :(

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 12:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
100 piek voor een spel
70 piek voor een DVD,
Op een DVD (ook op muziek en games) zit natuurlijk ook een hele zooi Copyright op, dat maakt de game ook een stuk duurder

Verwijderd

Ik vind dat het ook afhangt uit hoeveel cd's/dvd's het spel bestaat.
Zoals FF8 bestond uit 4 speelcd's en daar zou ik dus wel 80 piek voor over hebben. En dat is met Diablo 2 hetzelfde.
Wanneer een spel uit 1 cd/dvd bestaat zou ik er 50 piek voor over hebben. Meestal wacht ik dus ook een jaartje of zo met het kopen van spellen die ik wil hebben.
Dat heb ik dus met UT gedaan. Kheb hem al 4 jaar thuis liggen, maar nu dacht ik zo van: Hmmm...dit is eigenlijk wel een topspel, dus koop ik hem maar ff. Wat wel leuk was is dat ik hem nu voor 30 piek kon kopen bij de winkel :)
Maar 50 tot max 80 piek is een mooie prijs vind ik

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:09 schreef eGo2K het volgende:
Maar wacht even...
goh, zouden ze misschien op dit forum ekeken hebben?? :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ze 25 gulden zouden kosten zou ik er ook nog over nadenken om er af en toe één te kopen. :)

maar ik denk niet dat het zo ver komt.
meer 60 gulden ofzo..

🌞🍃

• Hahn
Op zondag 02 december 2001 14:27 schreef DataBeest het volgende:
Als ze 25 gulden zouden kosten zou ik er ook nog over nadenken om er af en toe één te kopen. :)

maar ik denk niet dat het zo ver komt.
meer 60 gulden ofzo..
Ik denk dat ze helemaal niks aan de prijzen veranderen :(

• eGo2K

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Op zondag 02 december 2001 13:46 schreef DjeV het volgende:

[..]

goh, zouden ze misschien op dit forum ekeken hebben?? :P
nope...

Dit hebben ze 2 maanden geleden aangekondigd en sindsdien zijn de adviesprijzen van de (pSX!) spellen idd. 65 piek, met als uitgangspunt dat het het gekopieer tegen gaat... daar ben ik er dubbelendwars mee eens. Als de retailer de prijs gewoon op 120 piek laat is dit natuurlijk z'n eigen domme fout.. Ubisoft geeft slechts een adviesprijs.. geen dwingende prijs. Als de retailers hiernaar zouden luisteren dat zouden andere producenten hen ZEKER volgen...

Verwijderd

Ookal kost t 25 piek brand ik m nog... scheit aan die prijzen... ik koop ze toch nooit legaal...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als de makers zelf publishen en je bij hun koopt dan kost een spel ongeveer 40/50 piek. In de winkel 100 piek of meer. Wie zorgt er hier dus voor de prijs? De winkel. Zolang het nieuw is verkopen ze het spel voor een schandalige prijs, alleen al omdat het nieuw is en alle andere winkels het ook doen. Na 6 maanden / 1 jaar of soms gewoon nooit (vobis) daalt de prijs naar iets boven hun inkoopprijs, meestal rond de 50/60 piek maar soms ook 25 piek. De echte prijs van elk spel ligt geloof ik rond de 25 piek: 5 piek voor cd's/doosje, ook zoiets voor de manual, en de rest gaat naar de ontwikkelaars.

MechWarrior || Monsters Game

• White Dust

White Dust

Op zondag 02 december 2001 16:19 schreef PC-Freak het volgende:
Ookal kost t 25 piek brand ik m nog... scheit aan die prijzen... ik koop ze toch nooit legaal...
Laten we de games markt es gezamelijk lekker naar de kloten helpen >:)

Foei toch.

• Hahn
Ja dat is een lekkere mentaliteit. Door mensen zoals jij worden er minder games gemaakt en worden de spellen duurder, want anders verdienen de makers niks meer. Ik zeg nu niet dat ik een engel ben en alles origineel koop, maar bij mij is toch wel zo'n 20% van mijn games origineel.

• drdolittle
  • Laatst online: 24-01 23:06
Op donderdag 29 november 2001 10:39 schreef Flipmo2K het volgende:
Ik vind 25 piek wel een leuk prijsje :), hoewel ik ook wel snap dat het voor een gemiddelde spelontwikkelaar moeilijk wordt om bij die prijs winst te maken.
Het valt wel mee lijkt me.
Veel spellen worden na een jaar of zo in een budged verpakking opnieuw uitgebracht voor 1 of 2 tientjes.
En vroeger in de tijd van MSX, Atari en de commodore64
kon je de spelletjes op cassetebandjes kopen voor een tientje terwijl onbespeelde bandje toen ook al een gulden of 3 kosten!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je hebt wel gelijk..
ik zal dat ook doen.

Downloaden is nou eenmaal makkelijker dan kopen.
Eerst helemaal naar de stad fietsen, is het uitverkocht.. bestellen dus.
dan weer later terug komen, is het er niet... dan later weer terug komen.. :Z

in die tijd kan ik hem 100 gedownload al hebben. |:(

🌞🍃

• Hahn
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef DataBeest het volgende:

[..]

je hebt wel gelijk..
ik zal dat ook doen.

Downloaden is nou eenmaal makkelijker dan kopen.
Eerst helemaal naar de stad fietsen, is het uitverkocht.. bestellen dus.
dan weer later terug komen, is het er niet... dan later weer terug komen.. :Z

in die tijd kan ik hem 100 gedownload al hebben. |:(
Weer zo één met zo'n leuke mentaliteit |:(
Hebben jullie niet dat je het veel leuker vind om een spel origineel te kopen/hebben dan een illigaal spel :? (ik wel :))

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 01 december 2001 23:41 schreef iefje het volgende:

[..]

Operation Flashpoint is trouwens NIET te kopieren. Met CloneCD en een Plextor waarmee je SafeDisc II kunt branden lukte het niet, hij vraagt steeds naar de CD.
En het heeft ingebouwde "Fade". Dit wordt geactiveerd vanuit 30+ punten, het checkt of je CD-Key klopt/hetzelfde is als iemand anders en het kijkt voor No-CD cracks, zodrahij een van deze dingen ziet komt de "Fade" in werking, dat is dus:

-De game krijgt zoiets halve fps, steeds lager.
-Je wapen schiet net alsof je zwaar gewond bent, aimen zit er dus niet meer echt in.
Breng hem eens bij langs zou ik zeggen.Zou 't eerste CD'tje zijn die ik niet kan copieren >:)
Maar had die nieuwe CloneCD geen oplossing voor dat faden :?
Nee, ik heb pas geprobeerd te kopieren nadat ik hem heb gekocht, ik wou multiplayer doen met mijn broer, maar dat gaat dus niet, moet je dus 2x 100 gulden betalen :(

Multiplayer over LAN moet IMHO kunnen met 1x het spel te kopen. Ik vind het behoorlijk dom dat als je ff lekker samen wilt kloten met de map editor al 200 gulden moet betalen |:(
Net als Yuri's revenge dus. Het zou mij 210,- kosten om een uitbreiding op m'n LAN te kunnen spelen |:( :r Terwijl het met RA2 gewoon voor 100,- (plus 3 piek voor een CD'tje >:) ) gaat

Persoonlijk denk ik trouwens dat 3 geeltjes wel genoeg is voor een spel

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Breng hem eens bij langs zou ik zeggen.Zou 't eerste CD'tje zijn die ik niet kan copieren >:)
Maar had die nieuwe CloneCD geen oplossing voor dat faden :?
[..]

Net als Yuri's revenge dus. Het zou mij 210,- kosten om een uitbreiding op m'n LAN te kunnen spelen |:( :r Terwijl het met RA2 gewoon voor 100,- (plus 3 piek voor een CD'tje >:) ) gaat

Persoonlijk denk ik trouwens dat 3 geeltjes wel genoeg is voor een spel
ze moeten bij multi player spellen gewoon dezelfde oplossing kiezen als bij StarCraft, waar je een "client-only" versie van het spel kan installeren...kun je lekker met z'n tweeen multi playeren tegen elkaar...toch? (nu twijfel ik weer of het zo werkte)
Pagina: 1