Een kennis vroeg mij of het mogelijk was om een G4 en een iMac (2 grafische werkstations) in een lan te plaatsen. Momenteel hebben ze een NT4 server met een paar (stuk of 10) PC's in een netwerk. Deze server verzorgt ook de printertoegang. Een kleine andere NT-server verzorgt de internettoegang.
De Mac's moeten dus files uit kunnen wisselen met andere PC's, op de printers kunnen printen en kunnen internetten via de server. Ik heb al 2 threads gevonden waarover het een en ander staat, maar dat gaat over w2k. Mijn vraag dus:
Is het met NT4 mogelijk, is het makkelijk en zijn er mogelijke problemen?
Is er voor NT4 ook een soort Appletalk en zoja, moet ik dat dan alleen op de servers installeren? De overige PC-clients hoeven namelijk niet met de Mac's te communiceren.
De Mac's moeten dus files uit kunnen wisselen met andere PC's, op de printers kunnen printen en kunnen internetten via de server. Ik heb al 2 threads gevonden waarover het een en ander staat, maar dat gaat over w2k. Mijn vraag dus:
Is het met NT4 mogelijk, is het makkelijk en zijn er mogelijke problemen?
Is er voor NT4 ook een soort Appletalk en zoja, moet ik dat dan alleen op de servers installeren? De overige PC-clients hoeven namelijk niet met de Mac's te communiceren.
Bnet pindle#2913