Als je zelf een topic niet start, kun je dan toch een email krijgen als iemand weer na jou replied op een topic ?
nee
kort maar krachtig he
kort maar krachtig he
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Nee. Dat is op dit forum geen doen. Voor je het weet heb je 50 mailtjes. De servers hebben het trouwens al druk genoeg
Voor sommige topics zou het wel makkelijk zijn, voor andere niet.
Ik denk dat het voor GoT juist niet nodig is eigenlijk om een e-mail notification te hebben
Ik kan me ook wel voorstellen dat er dail-uppers zijn die wel interesse hebben in deze feature. Ik persoonlijk met mijn kabel niet.
het kan niet trouwens, miljoen hits per dag.. miljoen mailtjes per dag, beetje overkill niet?
Ik denk dat het voor GoT juist niet nodig is eigenlijk om een e-mail notification te hebben
Ik kan me ook wel voorstellen dat er dail-uppers zijn die wel interesse hebben in deze feature. Ik persoonlijk met mijn kabel niet.
het kan niet trouwens, miljoen hits per dag.. miljoen mailtjes per dag, beetje overkill niet?
http://mrfloris.com
kreeg geen notificatie over dat er al replies waren ;);) , maar zie nu dat er al 3 mensen gereplied hebben. Bedankt !
Verwijderd
lolOp donderdag 29 november 2001 09:50 schreef arnominator het volgende:
kreeg geen notificatie over dat er al replies waren ;);) , maar zie nu dat er al 3 mensen gereplied hebben. Bedankt !
naja ik zou zoiets niet echt willen zit ik dalijk met 30 mailtjes in me inbox neej dankje
beetje sneu voor de gene die een topic start van post hier jou desktop
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
ja, duh, zo werkt notificatie toch niet?
Je krijgt dan als het goed is geen nieuwe berichten als je nog niet erop gereageerd heb (het mailtje, that is).
Je krijgt dan als het goed is geen nieuwe berichten als je nog niet erop gereageerd heb (het mailtje, that is).
niet dus!Op donderdag 29 november 2001 13:23 schreef R0decker het volgende:
Zeker met grote threads krijg je dan met 1 reply al een enorme hoeveelheid emailverkeer.
zie boven
Verwijderd
Het zou leuk als je dat bij een topic aan kon geven (je eigen topics bijvoorbeeld), maar k kan toch niet vanwege Topix
* Engineer heeft geen zin in 28 mailtjes per dag
Er beetstaat een vrij simpele oplossing voor: zelf scripten. (Bestaan ook standaard programmaatjes voor).
- Laatst bekeken pagina locaal opslaan
- Huidige pagina ophalen
- Vergelijken
- Als verschil: stuur mailtje
(Als je 't goed aanpakt en 't stabiel krijgt kun je wellicht een onno-search-achtige service beginnen)
- Laatst bekeken pagina locaal opslaan
- Huidige pagina ophalen
- Vergelijken
- Als verschil: stuur mailtje
(Als je 't goed aanpakt en 't stabiel krijgt kun je wellicht een onno-search-achtige service beginnen)
28,wat dacht je dan van een heel groot topic, denk aan 400 mailtjes.
Omdat deze vraag vaker wordt gesteld, en ik al vaker geantwoord heb dat zoiets best te scripten valt, ga ik binnenkort een keer een poging wagen. 'k Heb alleen even de volgende vragen:
1. Waar vind in GoT in tekst-mode ook al weer?
2. Als dat niet op de GoT-server zelf is, hoe betrouwbaar is die server dan en hoeveel load kannie hebben?
[edit:]BTW: Over die duizenden mailtjes: ik denk dat dat best wel meevalt. Ten eerste zullen er voorlopig slechts weinig mensen gebruik van maken, ten tweede zullen ze slechts van enkele topics een notificatie willen, ten derde krijgen ze nooit meer dan 1 notificatie per topic, tenzij ze 'm opnieuw instellen. (Voorlopig kan ik 'm dus zelf wel hosten) [/edit]
2. Als dat niet op de GoT-server zelf is, hoe betrouwbaar is die server dan en hoeveel load kannie hebben?
[edit:]BTW: Over die duizenden mailtjes: ik denk dat dat best wel meevalt. Ten eerste zullen er voorlopig slechts weinig mensen gebruik van maken, ten tweede zullen ze slechts van enkele topics een notificatie willen, ten derde krijgen ze nooit meer dan 1 notificatie per topic, tenzij ze 'm opnieuw instellen. (Voorlopig kan ik 'm dus zelf wel hosten) [/edit]
Je kunt gebruik maken van de Active Topics XML:Op vrijdag 30 november 2001 09:38 schreef Poohbear het volgende:
http://www.wasigh.com/jelmervos/activetopics.xml
Deze beperkt de load van GoT doordat er niet bij elke XML request een request richting GoT gaat.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ah, zoiets zocht ik... Om de hoeveel tijd wordt die geupdate?
Beter gezegd, hoeveel tijd bestrijkt die? (iets minder dan een kwartier nu, is dat normaal, of zijn het een vast aantal posts?)
Beter gezegd, hoeveel tijd bestrijkt die? (iets minder dan een kwartier nu, is dat normaal, of zijn het een vast aantal posts?)
Hij checked elke 30 seconden of zijn lokale cache ouder is dan de XML versie, zoja: update, anders cache naar client sturen.Op vrijdag 30 november 2001 10:03 schreef Poohbear het volgende:
Ah, zoiets zocht ik... Om de hoeveel tijd wordt die geupdate?
Hij loopt dus maximaal 30 seconden achter.
Ik stelde mijn vraag beetje onduidelijk. 't Gaat dus om de hoeveelheid posts die hij nog 'ziet'. Dat zijn er 50? (snel geteld). Heb je enig idee hoeveel er gepost wordt op GoT? Oftewel, hoevaak moet ik die xml ophalen om overlap te houden met de vorige? (Zodat ik geen topics 'mis').
Ben ik duidelijk genoeg zo? (Nog geen koffie op, dus spreek beetje belabberd nederlands)
Ben ik duidelijk genoeg zo? (Nog geen koffie op, dus spreek beetje belabberd nederlands)
Iets van 8000-12000 replies per dagOp vrijdag 30 november 2001 10:10 schreef Poohbear het volgende:
Heb je enig idee hoeveel er gepost wordt op GoT?
Hoe snel dat op de piek momenten gaat weet ik niet. (niet uitgezocht)
Elke 30 seconden (minimaal) is prima. Als je minder dan 30 seconden doet is die XML toch niet veranderd.Op vrijdag 30 november 2001 10:10 schreef Poohbear het volgende:
Ik stelde mijn vraag beetje onduidelijk. 't Gaat dus om de hoeveelheid posts die hij nog 'ziet'. Dat zijn er 50? (snel geteld). Heb je enig idee hoeveel er gepost wordt op GoT? Oftewel, hoevaak moet ik die xml ophalen om overlap te houden met de vorige? (Zodat ik geen topics 'mis').
Verder is het gewoon een XML versie van de Active Topics op GoT, en ik denk idd dat er genoeg overlap is.
Je kunt gewoon de vraag stellen: wordt er in 30 seconden meer als 50 posts gedaan?
Behalve dan natuurlijk dat er op piek momenten iets van 30 replies/minuut gebeuren.Op vrijdag 30 november 2001 10:35 schreef jelmervos het volgende:
Als je 12000 posts per dag hebt is dat 8 per minuut. Kan dus makkelijk.
Maar dan moet het nog steeds makkelijk kunnen.
Wat je echter niet moet vergeten, is dat dat dus heel wat meer dan 12000 mailtjes oplevert, als je het standaard voor iedereen aan zou zetten (12000*"gem-threadlengte" lijkt me iig niet irreel, waarbij dat gemiddelde denk ik zo'n 7replies is.)
Idd, ik kan zo de update tijd aanpassen als GoT drukker wordt. Da's geen probleem. Maar ik denk dat 30 seconden eerst wel genoeg is.Op vrijdag 30 november 2001 10:46 schreef ACM het volgende:
[..]
Behalve dan natuurlijk dat er op piek momenten iets van 30 replies/minuut gebeuren.
Maar dan moet het nog steeds makkelijk kunnen.
Hehe, da's waar. Maar dat moet Poohbear zelf maar weten.Wat je echter niet moet vergeten, is dat dat dus heel wat meer dan 12000 mailtjes oplevert, als je het standaard voor iedereen aan zou zetten (12000*"gem-threadlengte" lijkt me iig niet irreel, waarbij dat gemiddelde denk ik zo'n 7replies is.)
Dat was ook mede bedoelt als uitleg waarom we het niet doen, daarbij krijg je ook nog gegarandeerd 5% van de mailtjes retour ofzo, oftewel... Nope doen we nietOp vrijdag 30 november 2001 10:50 schreef jelmervos het volgende:
Hehe, da's waar. Maar dat moet Poohbear zelf maar weten.
Maar als poohbear dat graag wil maken, ik hou hem niet tegen.
Misschien is e-mail notify ook niet een goede keuze.Op vrijdag 30 november 2001 10:52 schreef ACM het volgende:
[..]
Maar als poohbear dat graag wil maken, ik hou hem niet tegen.
Je moet zo'n optie natuurlijk niet als default aan zetten. Ik zou het zelf alleen gebruiken bij heel specifieke topics, waarvan ik niet snel een antwoord verwacht. Dan is het handig dat als er een paar dagen later iemand een antwoord heeft, dat je er een berichtje van krijgt.
Voor HK/SG topics is het sowieso niet nodig, daar wordt normaal toch alleen in de active topics gereageerd. Bij tech topics wil je nog wel es zoeken in oudere topics.
Voor HK/SG topics is het sowieso niet nodig, daar wordt normaal toch alleen in de active topics gereageerd. Bij tech topics wil je nog wel es zoeken in oudere topics.
Volgens mij worden die ook niet opgenomen in de Active Topics (XML).Op vrijdag 30 november 2001 10:54 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik bedoelde de topics die bovenaan staan in de lijstOp vrijdag 30 november 2001 10:56 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Volgens mij worden die ook niet opgenomen in de Active Topics (XML).
En ik bedoel dat als je de Active Topics (XML) gebruikt voor dit soort doeleinden je dus nooit kunt checken of er een reply komt op een HK of SG topic.Op vrijdag 30 november 2001 11:48 schreef Bigfoot72 het volgende:
[..]
Ik bedoelde de topics die bovenaan staan in de lijst
Nogmaals: ik ben heus niet van plan iedereen alles te gaan mailen ofzo. Wat mij betreft, (als 't allemaal gaat lukken en ik er tijd genoeg voor heb), gaat de service uit het volgende bestaan:
Iedereen krijgt de mogelijkheid 5 (of minder) topics aan te geven waarvan hij een mailtje wil op het moment dat ze veranderen. Hij/zij krijgt 1-malig een mailtje bij de eerste verandering na zijn opgave. Als hij opnieuw een mailtje wil voor hetzelfde topic moet hij dat opnieuw melden.
Ik verwacht voorlopig maximaal zo'n 1000 gebruikers, dat zijn dus maximaal 5000 mailtjes per dag. (ervanuitgaande dat iedereen slechts 1x per dag aangeeft van welke topics hij mail wil hebben - eventueel ga ik dat afdwingen).
5000 * 2kB = 10 MB /dag... moet zat kunnen. Mocht het allemaal te hard lopen dan kan ik er altijd nog mee stoppen.
[edit:] Alle 'general chat' en 'GoT & t.net' fora zijn natuurlijk uitgesloten[/edit]
Iedereen krijgt de mogelijkheid 5 (of minder) topics aan te geven waarvan hij een mailtje wil op het moment dat ze veranderen. Hij/zij krijgt 1-malig een mailtje bij de eerste verandering na zijn opgave. Als hij opnieuw een mailtje wil voor hetzelfde topic moet hij dat opnieuw melden.
Ik verwacht voorlopig maximaal zo'n 1000 gebruikers, dat zijn dus maximaal 5000 mailtjes per dag. (ervanuitgaande dat iedereen slechts 1x per dag aangeeft van welke topics hij mail wil hebben - eventueel ga ik dat afdwingen).
5000 * 2kB = 10 MB /dag... moet zat kunnen. Mocht het allemaal te hard lopen dan kan ik er altijd nog mee stoppen.
[edit:] Alle 'general chat' en 'GoT & t.net' fora zijn natuurlijk uitgesloten[/edit]
ALs dat gebeurt dan mag Hlpdsk wel een mailbox hebben van 1 Gigabyte
de feature zou als topicstarter wel interesant zijn, optioneel dan he. er komen bakken met topics bij en soms is het moeilijk je post terug te vinden.
jah bookmarken, dan heb je in no-time een vette favorietenlijst.
jah bookmarken, dan heb je in no-time een vette favorietenlijst.
Ja, als die domme search op username nou weer es een keer zou gaan werken 
zou ook prettig zijn...
zou ook prettig zijn...
En waar slaat die opmerking nou weer op (in de context van dit, 1 week oude, topic) ?Op woensdag 05 december 2001 00:56 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
Ja, als die domme search op username nou weer es een keer zou gaan werken
zou ook prettig zijn...
Het is in principe wel te doen, mits je een paar voorwaarden stelt 
1. Men klikt een linkje om een thread te volgen via mail
2. Als er gereageert wordt in dat topic krijgt men maximaal 1 mail, als er na x dagen nog niet gereageert is, mail met "sorry".
3. voor volgende mails -> 1.
Dit moet in principe redelijk makkelijk kunnen.. eens zien of ik wat kan fixen
1. Men klikt een linkje om een thread te volgen via mail
2. Als er gereageert wordt in dat topic krijgt men maximaal 1 mail, als er na x dagen nog niet gereageert is, mail met "sorry".
3. voor volgende mails -> 1.
Dit moet in principe redelijk makkelijk kunnen.. eens zien of ik wat kan fixen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Kees snapt mij! 
Doe jij 't of doe ik 't?
Doe jij 't of doe ik 't?
Doe jij maar.Op woensdag 05 december 2001 10:46 schreef Poohbear het volgende:
Doe jij 't of doe ik 't?
Waarom moet er dan een centrale service komen die mails stuurt ? Je kunt toch bv iets schrijven wat op de clientside draait en lokaal je waarschuwt ? Of begrijp ik het even niet
Pagina: 1