Toon posts:

welk ledje waar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om te beginnen ik ben een leekje wat betreft comps in elkaar zetten. daarom had ik een vraag. Ik heb een mobo de ecs k7s5a voor de adm proc en nu heb ik ledjes in mijn kast zitten. nl h.d.d led, power led, power sw, reset sw. nu is mijn vraag waar moeten deze vast.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een site weten waar hier info over staat

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je nou gewoon ff in het mobo boekje kijkt.

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52

Reley

Zoom Zoom

Zit er dan geen boekje o.i.d. bij het mobo, daar staat het altijd in volgens mij... en anders es kijken op de website van de fabrikant.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik wel gedaan maar daar staat het niet duidelijk in want daar moeten de power led en power sw volgens mij aan 1 kant maar daar heb je 5 pinnetjes voor nodig maar er zitten er maar 4

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kijk hier maar eens. Is users manual van het mobo http://210.17.18.13/manual/k7s5a.zip

Verwijderd

Topicstarter
thnx boys

you're the best

Verwijderd

Topicstarter
maar deze manual heb ik, maar er is een probleem mijn power led heeft 3 pinnetjes nodig dus dat past niet

• Reley

Reley

Zoom Zoom

heu? :?
hoeveel pinnetjes heb je over op je mobo en hoeveel heb je er nodig??

Verwijderd

Topicstarter
het is het volgende de ene kant zitten er 5 en daar heb ik er 4 nodig de andere kant zitten er 4 en heb er 5 nodig

• Reley

Reley

Zoom Zoom

das lekker logisch...
waar zijn ze voor?
de vijf pinnetjes is volgens het mobo:
en de vijf pinnetjes volgens de kast is:
enz
ik hoop dat je snapt wat ik vraag :+

Verwijderd

Topicstarter
5 pinnetjes mobo links: HDD led(2pin) Reset switch(2pin)
4 pinnetjes mobo rechts: power led(3pin) power sw(button)(2pin)
dus past niet begrijp je

• Reley

Reley

Zoom Zoom

misschien stomme opmerking, maar hou je het boekje of mobo niet ondersteboven? :?

Verwijderd

Topicstarter
nee want ze moeten op de fp1 volgens mij heet het zo en het staat duidelijk aan gegeven kijk maar in de manual

• Reley

Reley

Zoom Zoom

hmmzz. erg vaag. Dan weet ik het ook niet, heb zelf nl. ook een probleempje.
Ik heb het geprobeerd.
suc6 ermee...

Verwijderd

Topicstarter
kan het kwaad als je ze dan omdraait want dan past het wel

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Ow w8!!
de power LED gebruikt deze ook alle drie de pinnen? ik bedoel zitten er ook echt 3 snoertjes in de connector??

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik effe na moeten kijken dat zou wel kunnen maar ik heb hem nu niet bijdehand dus ..

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:18 schreef Reley het volgende:
Ow w8!!
de power LED gebruikt deze ook alle drie de pinnen? ik bedoel zitten er ook echt 3 snoertjes in de connector??
hoe wil jij een led aansluiten op 3 draadjes ?? gewoon ff dat stekkertje voorzichtig doordemiddem knippen en dan monteren.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

doe dat!
het word alleen lastig als de 2 buitenste worden gebruikt :z
anders kan je een beetje gaan hobbyen ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt boys hier heb ik wat aan als het gelukt is of niet lukt laat ik het vanavond wel effe weten greetz

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Op donderdag 29 november 2001 10:20 schreef ronaldZ het volgende:

[..]

hoe wil jij een led aansluiten op 3 draadjes ?? gewoon ff dat stekkertje voorzichtig doordemiddem knippen en dan monteren.
niet :+
maar je weet maar nooit hoe ze dat hebben gemaakt in de fabriek :P

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:22 schreef Reley het volgende:
doe dat!
het word alleen lastig als de 2 buitenste worden gebruikt :z
anders kan je een beetje gaan hobbyen ;)
waarom ?? dat snap ik ff niet, als je dat stekkertje doordemidden knipt heb je toch 2 losse stukjes en die kan je toch draaien (om het zo maar ff te zeggen).

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:23 schreef Reley het volgende:

[..]

niet :+
maar je weet maar nooit hoe ze dat hebben gemaakt in de fabriek :P
lol, jah ik zelf ken dat hele merk mobo niet maar goed allemaal offtopic gelul :)

• Reley

Reley

Zoom Zoom

dat bedoel ik ook, maar als het een perfectionist is die het netjes aan elkaar wil houden, dan wordt het hobbyen :+

Of als hij dit nog nooit heeft gedaan is zoiets doorknippen ook al hobbyen.
en nu we toch bezig zijn. als het goed is, is een computer in elkaar zetten al hobbyen :P

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen perfectionist hoor maar ik wil wel hobbyen hij is ook al klaar maar alleen die ledjes is het probleem

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:29 schreef Reley het volgende:
dat bedoel ik ook, maar als het een perfectionist is die het netjes aan elkaar wil houden, dan wordt het hobbyen :+

Of als hij dit nog nooit heeft gedaan is zoiets doorknippen ook al hobbyen.
en nu we toch bezig zijn. als het goed is, is een computer in elkaar zetten al hobbyen :P
volgens mij zijn tweakers niet zulke perfectionisten als je het mij vraagt, en jah als hij het toch netjes wil houden dan maar geen HDD led net of je dat nodig hebt :D

edit:
typo's

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik heb het even nagekeken voor je, als het goed is heb je inderdaad 3pins power acpi led. dit heb ik ook terwijl op mijn moederbord maar 2 pinnentjes zitten. Als je goed naar het led draatje kijkt zie dat een gleuf vrij is. Dus moet je de 2 draadjes op het moederbord prikken en eentje valt er dan naast, maar dit is niet erg.

I hope it helps a little. *D

Soms hebben kasten 3 draadjes voor meer kleuren ledjes (rood als je systeem stand by staat bv) ;)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:31 schreef nickv het volgende:
Ik heb het even nagekeken voor je, als het goed is heb je inderdaad 3pins power acpi led. dit heb ik ook terwijl op mijn moederbord maar 2 pinnentjes zitten. Als je goed naar het led draatje kijkt zie dat een gleuf vrij is. Dus moet je de 2 draadjes op het moederbord prikken en eentje valt er dan naast, maar dit is niet erg.

I hope it helps a little. *D

Soms hebben kasten 3 draadjes voor meer kleuren ledjes (rood als je systeem stand by staat bv) ;)
en meestal is het ook zo als ze zo'n 3draadjes stekkertje gebruiken voor 2 draadjes dat ze dan de draadjes aan de buiten kant doen en dan gaat het niet werken lijkt mij, kan het fout hebben hoor heb zoiets namelijk zelf nog nooit meegemaakt :)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Dat kan inderdaad, dan zal je zelf ff moeten knippen denk ik zo. Alleen is dat niet echt netjes.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 10:38 schreef nickv het volgende:
Dat kan inderdaad, dan zal je zelf ff moeten knippen denk ik zo. Alleen is dat niet echt netjes.
nee is niet echt netjes maar wel een oplossing voor het probleem en hoe vaak kijk je nou naar dat ene hoekje op je mobo waar jij je stekkertjes op aansluit en denkt van jezus wat is mijn computer toch lelijk :?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

we merken wel hoe het afloopt,
</slimdoemodus>
Maar we leren er nu allemaal iets van (ik van dat verhaal van meerdere hdd ledjes :P)
</slimdoemodus>

• RustyTank
  • Laatst online: 08-01-2022
Als je het wel netjes wil houden kun je ook een van de draadjes met een naald of passer uit dat aansluitplasticje drukken en even naar het middelste gaatje verplaatsen.
Werkte voor mij perfect zelfde bord zelfde prob...

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Pagina: 1