Toon posts:

Serieus probleem met hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb echt ff een probleem en misschien kunnen jullie me daarmee helpen..

Ik heb eergisteren ff onderdelen gekocht voor mijn nieuwe systeem:

Asus motherboard
2x 256 Rimm geheugen
P4 1.5
Matrox videokaartje, 3com kaartje en geluidskaartje
Maxtor HD 60 gig 7200
Kast 300W

Als ik het allemaal netjes in elkaar heb geschoeft en op de achterkant van hat systeem op het knopje voor de voeding heb gedrukt gaat direct mijn ventilator van de processor draaien. Ook branden er 2 lampjes aan de voorkant van de kast. De harddisk pruttelt ook. Als ik vervolgens op de aan knop aan de voorkant van de kast klik, dan start het systeem gewoon op.. Als ik het systeem op dezelfde manier weer uit zet, netjes aan de voorkant, dan gaat het beeldscherm uit, maar blijft de ventilator branden en het lampje voorop de kast.. Alle kabels zijn goed aangesloten. Ik heb al 2 van dezelfde kasten met dezelfde specs in elkaar geschoefd zonder enkel probleem. Is iemand dit probleem wel eens tegen gekomen? Kan het misschien iets te maken hebben met de rimm modules? Ik weet zeker dat het het moederboard niet is want ik heb alles op een ander board geschoofd, maar hetzelfde probleem..

Ik zou het echt mega tof vinden als iemand me een suggestie kan geven...

Ps, ik heb in de bios het "advanced power managment" uit gezet en maakte ook geen verschil..

Mvg,
Buzzz

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welkom op GoT. :)

Zit het draadje van de powerbutton wel op de goeie pinnetje op je mobo?

Enne:
[topic=309815/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Yep,

Zit hetzelfde als bij de andere 2 systemen en precies volgens het boekje van de mobo...

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Is dit geen optie van het mobo ? Ik heb wel eens gezien dat je kon kiezen voor "standby" of "Power-off" als de knop aan de voorkant bediend wordt. In het Bios dus.

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 29 november 2001 09:34 schreef Buzz10 het volgende:
maar blijft de ventilator branden
PAK DE BRANDBLUSSER SNEL!!!!

Dat ding hoort nooit te branden :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Het is een "jumperfree" mobo en ik heb aan het mobo niets veranderd... Uit de doos, zo in de kast geschroeft.. Hetzelfde had ik bij de andere 2 systemen ook gedaan, maar daar werkte alles wel.
Ik snap er niets van. Het enige wat ik me op het moment kan bedenken is dat het de rimm modules zijn, maar als ik het systeem aan zet begint ie wel de memory check en dat gaat goed. In de bios geeft ie ook aan dat er mem in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, heb ik deze post op het verkeerde forum gepost? Als dat o is, mijn excuses hiervoor..

Verwijderd

Systeem gaat waatschijnlijk in standby. Als je de knop 4s vasthoudt gaat ie echt uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb ik ook al geprobeerd.. + ik heb de advanced powe managment uitgezet in de bios.

Verwijderd

Staat in je BIOS power loss restart aan? If yes, zet deze dan uit.

Verwijderd

Topicstarter
Deze staat op "disabled"

Het is echt heel vaag. Zodra ik achter op de kast bij de voeding op het on/off knopje druk begint de fan van de pocessor te draaien en er beginnen 2 lampjes te branden.
Dan staat het systeem dus "uit" als ik hem vervolgens aan zet op de normale manier aan de voorkant dan gaat ie aan. En als ik em uit zet gaat ie ook uit, maar de fan en lampjes blijven doorgaan. Pas als ik em bij de voeding op "off" zet gaat alles uit... It never get's any easyer! |:(

Verwijderd

Hang hem anders ff aan een andere voeding. Misschien dat dat werkt? Misschien iets in de voeding.
Sucees goos

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Ik heb em al aan 3 verschillende voeding gehad...
een 230W, en 2 verschillende 300W.

Verwijderd

maar als jij denkt dat het aan het RIMM geheugen ligt, waarom hang je er niet wat ander geheugen in dan. Jij kunt dat namelijk. :)

Verwijderd

Dit is volgens mij gewoon iets met de bios kan bijna niet anders, waarschijnlijk doet hij als je de voorste knop indrukt gewoon stand-by. Hoor je trouwens wel je hd stilvallen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er andere rimm modules ingedaan 2x128.
Hij valt niet standby, dat weet ik 100%zeker + alle advanced power managent shit staat disabled...

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik snap dat je denk dat als je al je power zooi uit hebt staan dat het dan gewoon moet werken. MAAR als het goed is staat er ergens in je bios ook nog een optie van wat moet ik doen als je het power knopje indruk "sleep" of "off".
Het kan er natuurlijk ook op lijken ;)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 14:21 schreef nickv het volgende:
Ik snap dat je denk dat als je al je power zooi uit hebt staan dat het dan gewoon moet werken. MAAR als het goed is staat er ergens in je bios ook nog een optie van wat moet ik doen als je het power knopje indruk "sleep" of "off".
Het kan er natuurlijk ook op lijken ;)
Thanks, maar hoe kan het dan dat zodra ik stroom op het mobo zet dat alles dan al DIRECT begint te draaien, dan heb ik em nog niet eens aangezet. Dus voordat ik em al aan heb gezet aan de voorkant begint de fan van de processor en de lampjes al te branden..

Verwijderd

Topicstarter
Ps, wat ik ook geprobeerd heb is alles loskoppelen...
Dus alleen het mobo, processor en geheugen.. stroom erop en de fan van de processor begint te draaien... Dat kan toch niet goed zijn?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het niet gewoon een defect mobo zijn... Hij lijkt gewoon wat electrische signalen die hij af hoort te kappen als hij uitgaat toch door te geven -> mobo omruilen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 nieuwe mobo's gebruikt en beiden hetzelfde probleem.
Ps, thanks for ur inputs so far :-)

Verwijderd

Topicstarter
Mogenlijke oorzaak...

Kan het zo zijn dat er zo'n vasthoud schroefje in de kast te veel zit die de onderkant van het mobo raakt en daardoor de stroom permanent op het mobo zet?
Dat als ik dat pieletje weghaal het de stroom onderbreekt en alles naar behoren werkt?
Wat denken jullie hiervan? Anders zou ik het ook niet meer weten...

Thanks

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Probeer het zou ik zo zeggen, het is zeker mogelijk...

Any way, ik post vanavond weer :) ga nu naar huis ;)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dudes :)

Ik ga vanavond ff klooien en laat jullie weten of het geholpen heeft. Nogmaal bedankt!
Pagina: 1