Toon posts:

Hostfile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een novell netwerk. En we hebben net een Intranet opgezet. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om in een netwerk de Hostfile centraal vanuit een punt aan te passen. Niet doormiddel van DNS maar een ander manier.

Alvast bedankt voor julie hulp

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Niet dubbelposten !!!!

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
had em perongeluk in verkeerde onderdeel gepost

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

novell met hostfiles???
Ben ik nou gek, of worden host-files gebruikt voor TCP/IP en toch niet voor IPX?
:?

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Netware kan tenminste vanaf 3.x naast IPX ook TCP/IP ondersteunen, vanaf 4.x is het geloof ik mogelijk om IPX te laen vallen, en ergens in de 5.x reeks zijn ze begonnen om TCP/IP de default te maken.
Kwestie van alles netjes gelaagd bouwen, dan maakt het hogere (services) lagen niet uit hoe je lagere lagen (netwerk) implementeert.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Je kunt de hosts-file centraal neerzetten en de clients via logonscript (of gewoon een batch-bestand in de startup-map) de hosts-file laten kopieeren.

<batch>

del %windir%\system32\drivers\etc\hosts
copy \\server\share\hosts %windir%\system32\drivers\etc\hosts

</batch>

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Even afgezien van het feit dat ik niet snap dat je dit niet met een dns-server wilt doen:

Je kunt onder Linux een soft link maken naar een hosts file op een nfs-share, onder nt werkt het bovenstaande batch-file goed, maar er zijn natuurlijk nog meer manieren.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Pagina: 1