Toon posts:

MxStream Line Sync ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken MxSteam ADSL, maar ben hier nog nooit online kunnen komen.

Op de ADSL ethernet modem blijft het lampje (line Sync) knipperen. Volgens KPN betekend dit dat er geen ADSL singnaal binnen komt. :(

Daarom maar een meting op de telefoonlijn uit laten voeren, maar hieruit bleek dat er niks met de telefoonkabel mis is, en de kabels lijken volgens hun ook goed aangesloten.

Ik blijf nu maar bellen met de helpdesk van MxStream, maar hier wordt je niet veel wijzer van. Het lijkt er sterk op dat ze elke keer het zelfde "draaiboek" doorlopen,:Z en als je er een beetje van afwijkt weten ze het niet meer.

Mischien weet een mede tweaker wel waar ik de oplossing voor dit probleem moet zoeken. :+

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Gooi eens alle andere *shit* van je telefoonlijn af, dus zodanig dat je enkel splitter+adsl modem overhoud, liefst bij de eerste aansluiting in huis.

Werkt het? mooi-dan is het probleem bij jou in huis.
Nog geen sync? dan is het (weer?) de beurt aan kpn.
->defecte modem?
->defecte splitter?
->fout in centrale(dslam)?

Als je ISDN hebt -> welke NT1 heb je? S1/S2/S3 of S4? Als je S1 hebt moet je even een nieuwe NT1 gaan halen bij primafoon.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Bij een kennis van mij bleek dat de lijn niet in de centrale was geschakeld. Hij had ook twee weken zonder gezeten en wel moeten betalen.

Probeer daar dan achter te komen of jou lijn echt wel aangesloten is op ADSL in de centrale.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 00:35

Puck

EINDBAAS.org

Had ik ook last van toen ik net mijn adsl kreeg, bleek later een storing te zijn.

Ik kreeg wel als advies, om gewoon effe je modem los te koppelen van je computer en gewoon bij de eerste ingang van je telefoonlijn aan te sluiten. Dus telefoon-stekker rechtstreeks aansluiten op je modem, stroom erop, aanzetten, en ong. 45 sec. wachten. Als het lampje dan nog knippert, dan ligt het toch echt niet aan jouw telefoonlijn.
Je modem hoeft dus niet aan je netwerkkaart gekoppeld te zijn om dit te testen. Anders maar weer KPN bellen, en vragen of ze niet vergeten zijn de stekker van jouw aansluiting erin te doen :)

Succes

Arrived anxious, left bored

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Waarschijnlijk is dit toch echt een probleem dat bij KPN ligt, als Linesync knippert wil dat zeggen dat jouw modem geen verbinding kan krijgen met de modem in de centrale.

Verwijderd

mot je ff de helpdesk bellen dan gaan ze je lijn meten en ff kijken enzo daarna doet ie ut wel was bij mij ook!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels KPN gebeld om die lijn meting maar uit te voeren.

Hier werd mij verteld dat ze geen gegevens op het telefoonnumer hadden dat je van tevoren moet opgeven als je de helpdesk belt.

Blijkt dat ze mijn adsl gegevens op het verkeerde telefoonnumer hebben geplaatst |:( terwijl het wel goeed in de brieven staat.

Nou ok, alles veranderd en het werk inmiddels perfect. :+ ADSL Premium
Pagina: 1