Vreemd probleem met Maxtor 20GB D740X

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 21:07

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe HD gekocht van Maxtor uit de D740X serie. (de J versie, met ball-bearing) Nu zie ik het volgende:

* Mijn bios ziet de HD gewoon, ziet ook het juiste type, grootte en dergelijke
* De schijf komt door alle diagnostische testen heen (maxtor powerdiag)
* MaxBlast rapporteerd dat de schijf maar 8GB is.
* Ik kan windows installeren

Maar ik kan de PC niet opnieuw opgestart krijgen, op het moment dat de PC iets van de HD probeert te lezen reboot ie.

Hij hangt als enige op het primaire kanaal met een shielded 80 draads kabel, bios in mijn mobo is de nieuwste, geheugen van mijn PC is al gechecked en alles is ok. HD ingesteld op zowel master als cable select, maar dat maakt niets uit. Hangt ook aan de goede connector.

Wat is er aan de hand? Tijd voor een tripje naar de winkel om hem te ruilen of niet? OS is windows XP.

(voor mijn specs, zie sig)

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Heb je toevallig een Pentium-1 computer ?Die kunne maar tot 8 gb... Suc6!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mobo/Bios probleem denk ik

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 09:26 schreef SjoZ het volgende:
Dude, kijk even naar mijn specs dan. Ik heb een P3 733-EB op een Asus CUSL2 bord (i815 UDMA 100).

En bios moet hem zeker wel aankunnen. Een D540X (20GB 5400 rpm UDMA 100) deed het wel.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 29 november 2001 09:26 schreef SjoZ het volgende:
Haha,
hoezo domme reactie die niets te makke heeft tot de thread? :)

Hij verteld net dat ie nieuwe rommel heeft, hij heeft er meer aan als je zegt: is die hd wel fat32 fdisked/formatted ? ..

suc6, gelukkig heb ik dit probje nog niet gehad.

http://mrfloris.com

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
De schijf is gepartitioneerd door XP (1 partitie van 20GB) en NTFS geformatteerd.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ok, nieuwe schijf gehaald en probleem is weg. Fabrikage fout denk ik...

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Op donderdag 29 november 2001 08:41 schreef obsidian het volgende:
BLAAT :P
Weet je zeker dat je moederbord schijven van boven, wat was het :? , 32 Gb aankan?
Controleer of uw moederborden drives groter dan 32Gb ondersteund!

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 16:41
(jarig!)
pentium 1 kan meer dan 8GB. adresseren mits juiste OS!
(win98 SP2)

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 09 december 2001 23:14 schreef ajslaghu het volgende:
pentium 1 kan meer dan 8GB. adresseren mits juiste OS!
(win98 SP2)
Als de BIOS het niet aan kan, hoe wil je dan in windows komen? :?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Heb ik wel het gevoel dat biossen erg onderschat worden en vlug als de oorzaak van het probleem worden gezien. Mijn eerste pentiumpje at rustig 30 gieg schijven zonder dat ik daar ooit voor hoefde te flashen.
Aan de andere kant... dat was ook een merkloos moederbord >:)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 04 januari 2002 12:03 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Heb ik wel het gevoel dat biossen erg onderschat worden en vlug als de oorzaak van het probleem worden gezien. Mijn eerste pentiumpje at rustig 30 gieg schijven zonder dat ik daar ooit voor hoefde te flashen.
Hier op stage willen we dus een 20GB schijf op een Compraq Deskpro 2000 aan de praat krijgen, maar die BIOS wil dat * E C H T * niet normaal doen :(
Met seagate DDO software doet íe het wel, maar zogauw je een image maakt van die HD dan weet íe het al niet meer en geeft ie een "OS loader missing" of "No OS found..." error.
En om nou voor 10 PCs een triple boot [win2k, win2k, w98SE] handmatig te gaan installeren...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

heb toevallig net een Maxtor 80 Gb (j serie) aangesloten op een BH6 v 1.0 moederbord :)

Daarvoor moest ik eerst mijn BIOS upgraden want hij herkende alleen maar schijven kleiner dan 8,4 Gb. Di heb ik gedaan bij de fabrikant van mijn moederbord (Je moet dus wel een werkende compu hebben, anders effe bij iemand anders cheffen). Vervolgens werd ie wel herkent door mijn BIOS maar Fdisk kende hem alleen als een schijf van 10 Gb.

Heb hem in Dos geformateerd (ik draai W2K, maar heb een bootfloppje gemaakt) en toen W2K opgestart en nu doed ie het prima

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-04 07:33
Op vrijdag 04 januari 2002 12:03 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
mijn p100 zag mijn 30 Gb als 8 Gb --> maar ik kon in linux gewoon 30 gb gebruiken

1+1+1 = 1

Pagina: 1