Ik heb gisteren een nieuwe HD gekocht van Maxtor uit de D740X serie. (de J versie, met ball-bearing) Nu zie ik het volgende:
* Mijn bios ziet de HD gewoon, ziet ook het juiste type, grootte en dergelijke
* De schijf komt door alle diagnostische testen heen (maxtor powerdiag)
* MaxBlast rapporteerd dat de schijf maar 8GB is.
* Ik kan windows installeren
Maar ik kan de PC niet opnieuw opgestart krijgen, op het moment dat de PC iets van de HD probeert te lezen reboot ie.
Hij hangt als enige op het primaire kanaal met een shielded 80 draads kabel, bios in mijn mobo is de nieuwste, geheugen van mijn PC is al gechecked en alles is ok. HD ingesteld op zowel master als cable select, maar dat maakt niets uit. Hangt ook aan de goede connector.
Wat is er aan de hand? Tijd voor een tripje naar de winkel om hem te ruilen of niet? OS is windows XP.
(voor mijn specs, zie sig)
* Mijn bios ziet de HD gewoon, ziet ook het juiste type, grootte en dergelijke
* De schijf komt door alle diagnostische testen heen (maxtor powerdiag)
* MaxBlast rapporteerd dat de schijf maar 8GB is.
* Ik kan windows installeren
Maar ik kan de PC niet opnieuw opgestart krijgen, op het moment dat de PC iets van de HD probeert te lezen reboot ie.
Hij hangt als enige op het primaire kanaal met een shielded 80 draads kabel, bios in mijn mobo is de nieuwste, geheugen van mijn PC is al gechecked en alles is ok. HD ingesteld op zowel master als cable select, maar dat maakt niets uit. Hangt ook aan de goede connector.
Wat is er aan de hand? Tijd voor een tripje naar de winkel om hem te ruilen of niet? OS is windows XP.
(voor mijn specs, zie sig)