Nee. De kabelmaatschappij geeft zover ik weet maar één IP per modem uit. Technisch zou het wel kunnen.
Verwijderd
Hoe werkt dat technisch dan ? zijn daar programma's voor die de ip's naar de juist dirs loodsen ??Op donderdag 29 november 2001 08:45 schreef MetHod het volgende:
Nee. De kabelmaatschappij geeft zover ik weet maar één IP per modem uit. Technisch zou het wel kunnen.
Je kunt meerdere IP's aan één netwerkaart binden.Op donderdag 29 november 2001 08:48 schreef Herr_Qn het volgende:
[..]
Hoe werkt dat technisch dan ? zijn daar programma's voor die de ip's naar de juist dirs loodsen ??
Juist dirs?
Maar kunnen die dan beide actief zijn?
Het kabelmodem zit aan een router, en daaraan hangen een server en 10 clients.
Als ik dan het internet opga met een client, kan het dan zijn dat ik dus de ene keer het ene ip-adres en de andere keer het andere ip-adres heb? (zonder dat ik dit zelf aangeef)
Het kabelmodem zit aan een router, en daaraan hangen een server en 10 clients.
Als ik dan het internet opga met een client, kan het dan zijn dat ik dus de ene keer het ene ip-adres en de andere keer het andere ip-adres heb? (zonder dat ik dit zelf aangeef)
Dit kun je beter aan je kabelmaatschappij vragen. Wij hebben niet genoeg informatie om dit te kunnen weten.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Ik, als thuisgebruiker van @home, heb 2 IP-adressen en maar 1 modem. Ik heb via een hub beide PC's aangesloten op die modem. Dus via die ene in/uitgang kunnen meerdere IP-adressen lopen. Dus lijkt het me ook kunnen voor bedrijven.
En ADSL bood in het begin 4 IP-adressen aan bij het Pro-pakket, maar zijn daar van terug gekomen omdat er veel klanten het pro-pakket hadden, maar slechts 1 IP gebruikte van de 4.
Maar het kan dus wel. (of ik heb je vraag verkeerd begrepen)
En ADSL bood in het begin 4 IP-adressen aan bij het Pro-pakket, maar zijn daar van terug gekomen omdat er veel klanten het pro-pakket hadden, maar slechts 1 IP gebruikte van de 4.
Maar het kan dus wel. (of ik heb je vraag verkeerd begrepen)
dan kijk je of naar je interne ip of je krijgt van je provider steeds een ander ip op. Geef ons eens even de eerste drie cijfertjes
Je zegt dat je gebruikt maakt van een router. Ik ga er vanuit dat het een NAT router betreft. Het is niet aan de orde of er aan de andere kant van de router 2 ip's zijn, je client maken toch maar gebruik van één gateway.
Pagina: 1