Toon posts:

pc boot niet ->hdd dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat mijn pc vastgelopen was, heb ik hem reset. toen starte windows xp niet normaal meer op (alleen in veilige modus) ik heb alle instellingen van het bios op default gezet. in veilige modus heb ik nog wel scandisk kunnen draaien maar tevergeefs.

dus dan maar windows opnieuw installen, lukte niet wile niet met cd rom ondersteuning booten van flop.

ik me kast op en gemaakt, schoon gemaakt (stof nest) cdrom speler eruit gehaald (brander erin laten ziten)

blijkt datie nu helemaal niet meer boot ;( ik hoor alleen een zachte rateling van de hdd en dat was het, ik heb het 10x geprobeerd (ook na een pauze van een n8) maar nietz

hdd dood? geheugen is het niet en proc lijkt me sterk

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Misschien wat kabels losgetrokken met het eruit halen van de cdrom!?

Als je gewoon van floppy kunt starten kun je de HDD nog controleren!

Verwijderd

hij vraagt ook niet om de flop, de hdd rateld (meer pruttelen) iets en dat was het daarna geen led lampje meer dat brand alleen de power staat aan meer niet.

en ik heb ook alle kabels gesjekt...

[offtopic] de pc op school waar ik nu zit stond nog op iemand anders ingelogd vandaar dat ik nu als Jos_The_Boss, mijn eigen account, ingelogd ben[offtopic]

• Twynn
Hmm.. Dan is het waarschijnlijk de HDD ook niet.. Dan krijg je namelijk gewoon een failure ofzo..

Wat komt er op je scherm?! Is misschien ook wel makkelijk om te weten..

Verwijderd

niets! de eerste x kreeg ik nog ff de me 3d kaart in beeld -> inno 3d geforce 2 mx 400 etc. dat was het daarna heb ik niets meer gezien.

hij geeft ook geen piepjes ofzo

• Twynn
Hmmzz.. Mobo of voeding denk ik.. Een van de twee heeft een minder prettige tijd waarschijnlijk.. (overigens kan de proc/mem ook, maar dan had je waarschijnlijk wel piepjes o.i.d. gehoord!)

Probeer gewoon nog eens om alles nog een keer goed aan te drukken (alle kaarten, mem etc). Sloop de overbodige hardware er eens uit?

Verwijderd

ok dat moet ik dan proberen als ik weer thuis ben, ik heb nog een onboard ati rage pro, die zou ik dan moeten proberen, het zou aan de voeding kunnen liggen en dat ie daarom niet ''doorstart''

Verwijderd

iemand nog ideën? kan het de processor zijn?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Loop gewoon even alles na, volgens mij zit er een draatje los, of een jumper verkeerd.
Als het je Mobo was, dan doet hij echt niets meer alleen maar aan gaan (geen beeld)
bij de rest behoor je een melding te krijgen.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

als je je cdrom speler hebt losgehad, heb je toen niet perongeluk je ide kabel naar je hdd verkeerd om aangesloten? want dan krijg je het zelfde effect.

Probleemoplossing bij nietbootende pc's:
stap één alle hardware uit je kast gooien behalve mem mobo cpu en vga adapter (liefst pci ipv agp).

Bootie dan wel ?

Alleen:           DE GROETJES

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Draait de harde schijf nog? Brandt de power-on LED? Zo, ja dan is de voeding waarschijnlijk wel goed. De symptomen doen me overigens nog het meest denken aan een overleden moederbord.

Verwijderd

hij doet het weer, ik heb het bios ge reset met de switch op het mobo en alles ff na gelopen
Pagina: 1