Als ik met een Promise Fastrak66 een 10GB en een 40GB schijf in RAID1 hang, ben ik dan 30G kwijt of kan ik daar gewoon een partitie op maken? (Zodat ik dus 10GB gemirrored heb en 30GB 'normaal')
Verwijderd
Volgens mij ben je die 30Gb gewoon kwijt.
Het is wel errug zonde hoor, 30Gb! Je kan beter nog een 10Gb HD kopen. Dan hebbie nog 40Gb over voor een andere partitie.
Het is wel errug zonde hoor, 30Gb! Je kan beter nog een 10Gb HD kopen. Dan hebbie nog 40Gb over voor een andere partitie.
nee die ben je dan toch echt kwijt. zonde dus in jouw geval.
[vette n00b modus]
Betekent dit dat hier een essentieel verschil tussen SCSI en ATAPI is? In principe weet ik niet beter, dan dat je de restant van de partitie gewoon kunt herpartitioneren.
Daarentegen heb ik hier geen ervaring met hardwarematige RAID. iig met software RAID-1 i.c.m. WindowsNT moet weldegelijk het restant ook gebruikt kunnen worden.
[/vette n00b modus]
Betekent dit dat hier een essentieel verschil tussen SCSI en ATAPI is? In principe weet ik niet beter, dan dat je de restant van de partitie gewoon kunt herpartitioneren.
Daarentegen heb ik hier geen ervaring met hardwarematige RAID. iig met software RAID-1 i.c.m. WindowsNT moet weldegelijk het restant ook gebruikt kunnen worden.
[/vette n00b modus]
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Je maakt de raid1 aan met de bios van de Promise kaart, en daarna blijft 30Gb beschikbaar voor een partitie, maar het wordt wel sterk afgeraden omdat het niet betrouwbaar zou werken. Ik zou dus kijken naar nog een 10Gb disk.
Ah, jammerz 
Ik vraag dit omdat een 20GB (of nog meer) maar enkele tientjes meer kost dan een 10GB...
Ik vraag dit omdat een 20GB (of nog meer) maar enkele tientjes meer kost dan een 10GB...
Nee, met software RAID-1 kan je ook met IDE schijven de rest 'gewoon' gebruiken. Zelf een tijdje gehad met Win2K.Op donderdag 29 november 2001 08:18 schreef FoolZero het volgende:
[vette n00b modus]
[/vette n00b modus]
Pagina: 1