Toon posts:

10GB en 40GB in RAID1: 30GB wasted?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met een Promise Fastrak66 een 10GB en een 40GB schijf in RAID1 hang, ben ik dan 30G kwijt of kan ik daar gewoon een partitie op maken? (Zodat ik dus 10GB gemirrored heb en 30GB 'normaal')

Verwijderd

Volgens mij ben je die 30Gb gewoon kwijt.
Het is wel errug zonde hoor, 30Gb! Je kan beter nog een 10Gb HD kopen. Dan hebbie nog 40Gb over voor een andere partitie.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Yep, die 30GB ben je dan "kwijt".

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18
nee die ben je dan toch echt kwijt. zonde dus in jouw geval.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

[vette n00b modus]
Betekent dit dat hier een essentieel verschil tussen SCSI en ATAPI is? In principe weet ik niet beter, dan dat je de restant van de partitie gewoon kunt herpartitioneren.

Daarentegen heb ik hier geen ervaring met hardwarematige RAID. iig met software RAID-1 i.c.m. WindowsNT moet weldegelijk het restant ook gebruikt kunnen worden.
[/vette n00b modus]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Je maakt de raid1 aan met de bios van de Promise kaart, en daarna blijft 30Gb beschikbaar voor een partitie, maar het wordt wel sterk afgeraden omdat het niet betrouwbaar zou werken. Ik zou dus kijken naar nog een 10Gb disk.

Verwijderd

Of koop er een 30 Gig erbij, en haal die 10 gig maar weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, jammerz ;(
Ik vraag dit omdat een 20GB (of nog meer) maar enkele tientjes meer kost dan een 10GB... :'(

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:38
Op donderdag 29 november 2001 08:18 schreef FoolZero het volgende:
[vette n00b modus]
Betekent dit dat hier een essentieel verschil tussen SCSI en ATAPI is? In principe weet ik niet beter, dan dat je de restant van de partitie gewoon kunt herpartitioneren.

Daarentegen heb ik hier geen ervaring met hardwarematige RAID. iig met software RAID-1 i.c.m. WindowsNT moet weldegelijk het restant ook gebruikt kunnen worden.
[/vette n00b modus]
Nee, met software RAID-1 kan je ook met IDE schijven de rest 'gewoon' gebruiken. Zelf een tijdje gehad met Win2K.
Pagina: 1