Ik heb een XML bron, waaruit ik gegevens wil tonen op een form. Zoals ik het wil tonen gaat het om een aantal records, elk met een aantal velden in zoiets als een datagrid.
Het liefst zou ik de XML transformeren en dan direct doorgeven aan een component dat de data vervolgens weergeeft. Ik heb namelijk niet zo'n zin de XML te ontleden en vervolgens zelf een control met de gegevens te vullen. Er moet toch een manier zijn om een control direct XML te voeren waarna rows en columns vanzelf gevuld worden?
Op dit moment transformeer ik de XML naar een tekstuele tabel (ASCII art ja
) en gooi dat direct in een grote textbox. Maar daar kun je er verder natuurlijk niet zoveel mee, hoogstens leuk om in de console de dataflow te kunnen monitoren 
Oja, ik doe dit met C#, maar dat hoeft niet echt relevant te zijn lijkt me.
(Zoals je ziet stopt mijn ervaring met Windows GUI's ergens bij VB4
)
[edit] Even bijzeggen dat ik mij al een x aantal uur rotzoek in de .NET Framework Class Library
Het liefst zou ik de XML transformeren en dan direct doorgeven aan een component dat de data vervolgens weergeeft. Ik heb namelijk niet zo'n zin de XML te ontleden en vervolgens zelf een control met de gegevens te vullen. Er moet toch een manier zijn om een control direct XML te voeren waarna rows en columns vanzelf gevuld worden?
Op dit moment transformeer ik de XML naar een tekstuele tabel (ASCII art ja
Oja, ik doe dit met C#, maar dat hoeft niet echt relevant te zijn lijkt me.
(Zoals je ziet stopt mijn ervaring met Windows GUI's ergens bij VB4
[edit] Even bijzeggen dat ik mij al een x aantal uur rotzoek in de .NET Framework Class Library