Van FreeBSD naar OpenBSD

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga morgen mijn FreeBSD machine vervangen voor een OpenBSD machine, omdat deze internet-server nu puur een server-taakje krijgt en niet meer. OpenBSD lijkt mij, gezien het security verhaal en het hoge borsthaar-gehalte :7, dan een goede keuze.

Met FreeBSD heb ik inmiddels behoorlijk wat ervaring, op het gebied van OpenBSD ben ik nog een newbie.
Wat ik me afvraag: Zijn OpenBSD en FreeBSD qua configuratie gedoe gelijk?

Kan ik mijn configuratie-files van ipf en ipnat van de FreeBSD-server ook gewoon voor de OpenBSD-server gebruiken?

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 29 november 2001 03:48 schreef svdmeer het volgende:
Ik ga morgen mijn FreeBSD machine vervangen voor een OpenBSD machine, omdat deze internet-server nu puur een server-taakje krijgt en niet meer. OpenBSD lijkt mij, gezien het security verhaal en het hoge borsthaar-gehalte :7, dan een goede keuze.

Met FreeBSD heb ik inmiddels behoorlijk wat ervaring, op het gebied van OpenBSD ben ik nog een newbie.
Wat ik me afvraag: Zijn OpenBSD en FreeBSD qua configuratie gedoe gelijk?

Kan ik mijn configuratie-files van ipf en ipnat van de FreeBSD-server ook gewoon voor de OpenBSD-server gebruiken?
don't be stupid !!

zoek eerst een extra machine en richt deze volledig in, gaat dat goed dan kun je deze bak tijdelijk als server gebruiken. Terwijl je de ander inricht !

de configs zijn volgens mij aardig gelijk.

Bye the way, OpenBDS/FreeBSD zijn EVEN VEILIG !!

de beheerder maakt / breekt de veiligheid.

de beheerder is ALTIJD de zwakke schakel in zoiets, upgrade deze !!(richt een goede Firewall in en allow ssh/apache kill the reast dan ben je goed bezig !)

houd updates van apache en ssh in de gaten en je bent secure (genoeg)!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 29 november 2001 08:12 schreef xychix het volgende:
[..]
de beheerder is ALTIJD de zwakke schakel in zoiets, upgrade deze !!
Dus je moet de beheerder upgraden? Da's niet lief! :(

;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
!!!! :o

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

upgrading beheerder to v1.01

Verwijderd

een beheerder met flashrom geheugen V1.01 en deze UPGRADEN.

HI HI HI HI HI HI..

ff brainflashen en upgrade is klaar of dood.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Volgens mij duurt het wel een aantal jaar voordat beheer V2.0 beschibaar is :) eerst moet je 9 maanden wachten en daarna enkele jaren met hem/haar rondzeulen en dan maar hopen dat ie beter is dan jij bent :)

• SvMp
  • Niet online
Move to /hk

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ja, allemaal leuk en aardig maar ik ben het een beetje zat dat iedereen blijft vragen welke distro nou wel/niet secure is.

Al je alle updates goed bijhoud dan "kan" WinNT zelfs secure zijn. Aan het bijhouden hiervan heb je dan wel een dagtaak maar ok.

FreeBSD zul je ook bij moeten houden. OpenBSD ook!

bij OpenBSD zul je minder security gerelateerde updates hebben maar dat komt omdat het basis pakket "kaler" is met als gevolg dat je meer zelf moet installeren. wat weer als gevolg heeft dat je voor veel losse pakketen de updates bij moet houden.

FreeBSD heeft daarintegen vaker updates, maar je kunt ook met minder extra pakketten aan de slag. Data heeft als voordeel dat je minder bij houft te houden.

Advies: Richt FreeBSD goed in en je bent een heel eind!

wil je echter een machine opzetten en hier NOOIT meer naar om kijken dan heb je kans dat openBSD het langer uithoud! maarja wie wil dat nou ?? je wilt toch apache etc. installen en dan kun je FreeBSD of OpenBSD hebben die losse pakketen worden je LEK!

dus beheer gewon goed en kies een passend OS!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1