CPU kapot door cooler, wiens schuld?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ik heb op de HCC een hele zooi gekocht, waaronder een Duron 800. Helaas had ik nog geen cooler, dus ben vandaag naar funprice gestapt en heb ze gevraagdwat een goede cooler was. Daarop hebben zij mij de Iceberg 60 verkocht, een soort Orb kloon. Volgens hen een prima cooler!

Maar wat is er gebeurd (je raadt het al), doordat die cooler er zo vreselijk moeilijk op ging is een stukje van de core afgebrokkelt en issie dus hartstikke kapot. Heb wel heel erg mijn best gedaan om dat onding er voorzichtig op te plaatsen!!1

Maar nu vraag ik mij af wat ik hiermee moet. Kan ik Funprice er op aanspreken dat ze mij wel even hadden kunnen vertellen dat het een vreselijke cooler is? Hier op GOT heb ik nu nl. alleen maar gezeik gezelen over die Orb dingen.

Of zou ik de cpu kunnen proberen om te ruilen bij Computerland, waar ik deze heb gekocht?

Zucht.

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Helaas, dit valt onder 'User Abuse'. Je kunt het beide winkeliers vragen maar ik geef je weinig kans.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Inderdaad, weinig kans. Tenzij ze jou de verkeerde koeler verkocht hebben, maar dan nog lijkt het me heeeel erg lastig om daar je gelijk in te halen.
Had je funprice 10,- betaald voor "installatie kosten" waren ze wel de lul geweest.

de betaler vervuilt

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als je een beetje vooronderzoek had gedaan had je hier honderden klaagzangen op die nare orbs kunnen vinden en je conclusie daaruit moeten trekken.

Heb je blijkbaar niet gedaan (lezen of conclusies trekken)

Heel lullig voor je, maar je vindt echt geen enkele handelaar die -ondanks zorvuldig handelen- (want dat zegt natuurlijk iedereen) aansprakelijkheid zal accepteren...

Is daarmee een gevalletje helaas pindakaas geworden.

Bij AMD's: Ben je niet zeker? Laten doen en niet zelf modderen. (no flame intended, maar wat dat betreft zijn Intels wel wat liever :) )

Klote voor je.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Winkel aansprakelijk stellen voor je schade, ook de cpu. Ze hebben je iets verkocht wat niet voldoet aan het normale consumentengebruik. Wanneer je als consument de normale voorzichtigheid hebt betracht, oftewel hem gewoon hebt geprobeerd te monteren, is de winkel aansprakelijk.
Wanneer het monteren van een koeler dermate moeilijk gaat dat dit alleen door ervaren mensen kan worden gedaan en niet door de gemiddelde gebruiker die slechts de aanwijzingen volgt en je daar niet op gewezen bent komt het voor risico van de winkel. Een hoekje van de core af zegt dat niets over de oorzaak daarvan. Wanneer dit zou komen door het monteren van een koeler zou de winkel de koeler moet monteren of expliciet moeten vermelden op de aankooppnota dat monteren van een koeler voor eigen risico komt gezien de extreme gevoeligheid de AMD-core of het gevaar van beschadigde cores vanwege de ongewoon grote kracht die moet worden uitgeoefend bij het monteren van een koeler(art. 7:18 BW) .
Wanneer dit niet uitdrukkelijk en aantoonbaar is gebeurt moet de winkel dus aantonen waarin je specifiek onzorgvuldig bent geweest met een afgebrokkelde core tot gevolg.
Je zit in de garantieperiode en dat betekent dat niet jij maar de winkel moet aantonen dat je niet de normale zorgvuldigheid in acht hebt genomen.

Wanneer de winkel schijt heeft aan bovenstaande heb wel een volgend probleem: recht hebben is leuk maar recht krijgen/halen is een tweede.
Jij moet dan alles uit de kast halen om je gelijk te halen.
Hebben je/je ouders een rechtsbijstandsverzekering en je schade (koeler en gesloopte cpu) komt boven het minimum bedrag uit (staat in de voorwaarden) dan kan je rechtsbijstand claimen. Probleem met een rechtsbijstandverzekeraar is vaak dat ze liever lui dan moe zijn en je claim vaak als kansloos afwimpelen.
Bij de kantonrechter zou je wat mij betreft 80 tot 90% kans hebben om in het gelijk te worden gesteld op grond van bovenstaande maar dan moet je wel zo ver willen en vooral kunnen gaan.
Ben je lid van de Consumentenbond kan je via e-mail advies vragen (leg datgene wat ik in het eerste stuk beweer aan ze voor). Ben je geen lid kan misschien een medetweaker die wel lid is dit voor je vragen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Haal heel voorzichtig de cooler er terug af.
Kuis zowel cpu als cooler volledi proper.
Zeg tegen de winkelier, ja ik deed mijn kast open maar het
zag er allemaal zo verdraaid ingewikkeld uit !!!, dus ik laat het liever door jullie doen.
Je zegt dat dez PC al jaren perfect gewerkt heeft, en dat je er super content van bent.
Verkoper zet de cooler erop, wil laten zien dat het werkt, pc start niert op en HIJ en niet JIJ is de lul :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 07:21 schreef XTerm89D het volgende:
Haal heel voorzichtig de cooler er terug af.
Kuis zowel cpu als cooler volledi proper.
Zeg tegen de winkelier, ja ik deed mijn kast open maar het
zag er allemaal zo verdraaid ingewikkeld uit !!!, dus ik laat het liever door jullie doen.
Je zegt dat dez PC al jaren perfect gewerkt heeft, en dat je er super content van bent.
Verkoper zet de cooler erop, wil laten zien dat het werkt, pc start niert op en HIJ en niet JIJ is de lul :)
Das idd de beste manier, heb zo al 2 vrienden van me nieuwe procs. zien krijgen. Dus de suc6-rate is nog best hoog ook :D

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 07:03 schreef rdluca het volgende:
Winkel aansprakelijk stellen voor je schade, ook de cpu. Ze hebben je iets verkocht wat niet voldoet aan het normale consumentengebruik. Wanneer je als consument de normale voorzichtigheid hebt betracht, oftewel hem gewoon hebt geprobeerd te monteren, is de winkel aansprakelijk.
Wanneer het monteren van een koeler dermate moeilijk gaat dat dit alleen door ervaren mensen kan worden gedaan en niet door de gemiddelde gebruiker die slechts de aanwijzingen volgt en je daar niet op gewezen bent komt het voor risico van de winkel. Een hoekje van de core af zegt dat niets over de oorzaak daarvan. Wanneer dit zou komen door het monteren van een koeler zou de winkel de koeler moet monteren of expliciet moeten vermelden op de aankooppnota dat monteren van een koeler voor eigen risico komt gezien de extreme gevoeligheid de AMD-core of het gevaar van beschadigde cores vanwege de ongewoon grote kracht die moet worden uitgeoefend bij het monteren van een koeler(art. 7:18 BW) .
Wanneer dit niet uitdrukkelijk en aantoonbaar is gebeurt moet de winkel dus aantonen waarin je specifiek onzorgvuldig bent geweest met een afgebrokkelde core tot gevolg.
Je zit in de garantieperiode en dat betekent dat niet jij maar de winkel moet aantonen dat je niet de normale zorgvuldigheid in acht hebt genomen.

Wanneer de winkel schijt heeft aan bovenstaande heb wel een volgend probleem: recht hebben is leuk maar recht krijgen/halen is een tweede.
Hebben je/je ouders een rechtsbijstandsverzekering en je schade (koeler en gesloopte cpu) komt boven het minimum bedrag uit (staat in de voorwaarden) dan kan je rechtsbijstand claimen. Probleem met een rechtsbijstandverzekeraar is vaak dat ze liever lui dan moe zijn en je claim vaak als kansloos afwimpelen.
Bij de kantonrechter zou je wat mij betreft 80 tot 90% kans hebben om in het gelijk te worden gesteld op grond van bovenstaande maar dan moet je wel zo ver willen en vooral kunnen gaan.
Ben je lid van de Consumentenbond kan je via e-mail advies vragen (leg datgene wat ik in het eerste stuk beweer aan ze voor). Ben je geen lid kan misschien een medetweaker die wel lid is dit voor je vragen.
We hebben het over een Duron 800 |:(
Daar ga je toch geen rechtszaak voor aanspannen?

Het plan daaronder lijkt me idd een stuk practischer >:)

(moet je alleen wel ff een winkel pakken waar ze er niet alteveel verstand van hebben :))

Verwijderd

Nou denk toch zeker dat je beter naar een rechtswinkel kan gaan, dan dat rare plannetje doen, wat gedoemd is te mislukken... ze zijn echt niet achterlijk hoor |:( ze zien dat meteen

• rdluca
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 07:58 schreef werty het volgende:

[..]

We hebben het over een Duron 800 |:(
Daar ga je toch geen rechtszaak voor aanspannen?

Het plan daaronder lijkt me idd een stuk practischer >:)

(moet je alleen wel ff een winkel pakken waar ze er niet alteveel verstand van hebben :))
Daarom zei ik al dat ie een probleem heeft om zijn gelijk te halen en je wel zo ver moeten kunnen gaan en willen gaan. Wanneer je dit niet zelf kan en niet een beroep op een instantie kan doen blijft het inderdaad een hoop theoretisch gebrabbel. :'(
Ik hoop dat iemand die hetzelfde met een XP1800 overkomt er tenminste ook wat aan heeft.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat kan je nog wel eens tegen vallen. Want het bouwen van PC's is geen 'normaal' consumentengedrag. Alleen hier op tweakers gebeurd het met regelmaat. En juist hier is er al 100den keren voor gewaarschuwd.

Als ik een nieuwe nokkenas voor mijn auto koop dan kan ik hem er ook zelf in zetten. Doe ik dat verkeerd omdat ik niet precies weet hoe dat moet, dan krijg ik ook te horen: Dan had u het maar aan de garage over moeten laten. Die zijn daar voor opgeleid en hebben het juiste gereedschap.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Begrijp niet dat als je zelf aan je pc wil gaan "klungelen"
niet eerst wat onderzoek doet na wat de beste mogelijkheden zijn.

Zoals eerder al vermeld had je erachter kunnen komen dat Orb's achtige een wat moeilijkere cooler is voor op je AMD. Als je dan toch zonder onderzoek zo'n ding koopt moet je de concequenties maar zelf aanvaarden.

Wordt een beetje gek van die mensen die altijd maar de schuld aan de producten geven. |:(

Tuurlijk een AMD heeft een zachtere core dan een Intel en moet je daar wat rustiger mee omgaan. Maar als je het niet weet of niet kunt niet achteraf de schuld bij een leverancier of product neerleggen, dan moet je zelf maar niet gaan lopen klooien en je zelf eerst maar eens verdiepen in datgene wat je gaat doen.

Gewoon aanvaarden dat je het beter anders had kunnen doen of iets anders had moeten kopen.

Dus uithuilen :'( en zelf een nieuwe Duron + Cooler kopen) en niet proberen de leverancier op allerlei slinkse manieren een oor aan te naaien. :r

Dit is niet bedoelt als flame naar de topic starter maar meer in het algemeen gesteld, zie dit wel vaker langskomen, de reacties van hoe zullen wij het eens aanpakken zodat de leverancier de pineut is i.p.v ikzelf :(

En néé ik ben geen leverancier en werk ook niet in een Pc Shop.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
Nou ik heb afgelopen zondag zelf voor het eerst een cooler geplaatst op een AMD 1.2 Ghz. Het was een volcano 2. In het begin wou dat ding ook niet maar dan blijf ik toch voorzichtig verder gaan (zeker wanneer de spullen niet van je zelf zijn). Ik vond ook dat de klemmetjes wel erg strak om de socket heen moesten (dat had ik dus echt niet verwacht). Uit eindelijk is het me geluk zonder de cpu te slopen.
Maar ja hier gaat dit topic niet over. Ik denk dus ook dat je gewoon flinke pech heb gehad met het plaatsen van de cooler en dat jij dus zelf moet gaan dokken als je een nieuwe proc moet hebben.

edit:
typo

Taal fouten inbegrepen ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

knip
Dat gaat je echt NIET lukken. Dat kun je echt vergeten. De core is afgebroken door het onzorgvuldig plaatsen NIET door een rotte cooler. De bewijslast zal geheel bij de consument komen te liggen en dat ga je echt niet redden.

de betaler vervuilt

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 29 november 2001 15:23 schreef GA!S het volgende:

[..]

Dat gaat je echt NIET lukken. Dat kun je echt vergeten. De core is afgebroken door het onzorgvuldig plaatsen NIET door een rotte cooler. De bewijslast zal geheel bij de consument komen te liggen en dat ga je echt niet redden.
Precies en ga het dan ook niet proberen af te schuiven op de winkelier, maar wees een kerel en koop nieuw en leer van je fouten. Je staat al vanaf juli 2000 geregistreerd dus had je wel beter kunnen weten dacht ik zo.Wat zal het nu heel gekost hebben Fl 180,= bij elkaar?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 15:30 schreef Rocky het volgende:

[..]

Precies en ga het dan ook niet proberen af te schuiven op de winkelier, maar wees een kerel en koop nieuw en leer van je fouten. Je staat al vanaf juli 2000 geregistreerd dus had je wel beter kunnen weten dacht ik zo.Wat zal het nu heel gekost hebben Fl 180,= bij elkaar?
Het gaat mij er om dat mij een cooler is verkocht waarvan het bekend is dat hij niet lekker werkt, zowel als cooling en vooral omdat hij moeilijk te installeren is. Mij werd aangeraden deze cooler te nemen! Als een verkoper dat aan mij vertelt neem ik aan dat hij daar redenen voor heeft en dus weet dat het een goede cooler is. Echter blijkt dat veel mensen problemen met deze cooler hebben gehad, dat zou een verkoper van zoŽn product toch moeten weten dan! Lijkt me terecht afschuiven op de winkelier, had hij maar moeten zeggen dat hij er zelf geen ervaring mee heeft gehad.

Je hebt het over 'leren van je fouten', maar welke fout heb ik dan gemaakt? Op advies een cooler kopen en deze proberen te installeren? Lijkt mij geen fout. Kan je trouwens vertellen dat dit zo ongeveer de 20e keer is dat ik met een cpu/cooler heb geklooid en het is nog nooit fout gegaan.

Ik reageer zo omdat jij een domme reactie geeft waarin je mij nogal 'dom' acht. Bovendien heeft die Duron mij maar 150,- gekost, maar daarom kan ik er nog wel over inzitten.

Verwijderd

seef,
het is vervelend, maar ik denk dat je er niet omheen komt dat het op ondeskundig monteren uitdraait..... :'(

Dit is altijd het risico met het zelfbouwen van een gecompliceerd iets als een PC.

Voor jou is het onaangenaam dat het zo ging, maar de winkel is niet de schuldige hier. Ze kunnen zich altijd verdedigen dat je door hun voor een kleine vergoeding de boel had kunnen laten monteren.

Lullig, maar het is niet anders.

Verwijderd

Zelf montage is zelf dokken.

Simpel hoef je geen 3 A4 tjes voor te typen!

Verwijderd

O ja tuurlijk. En de winkel heeft jou opdracht gegeven om die koeler erop te klungelen.

Dit is typisch een voorbeeld van: jammer, helaas, creeer een leermoment voor jezelf.

Ik word een beetje :r van al die twiekertjes die het allemaal beter weten en maar wat aanklooien. Past je koeler niet goed, ga dan zeker door met monteren, dat zal helpen.

Tip voor de volgende keer: neem je koetje mee naar de winkel en betaal eventueel een geeltje voor de montage. Voor de rest: :Z gewoon verder.

Verwijderd

Juist jij werkt zeker ook in een pc zaak je moet mensen is zien als ze hun CPU verkracht hebben ze beuken je net niet in elkaar.

"er stond niet op dat ik moets stoppen met druken als ik KKKKRKKRKKKHHHHHRR hoor).

Ja ja ja wannabe pro's

Verwijderd

De enige fatsoenlijke ORB types zijn de BlueORB (eigenlijke alle chipset koelers van TT), GoldenORB en de DragonORB..

'Vroeger', was de GoldenORB..HET gewoon voor een pentium Slot 1 :)

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op donderdag 29 november 2001 09:44 schreef Rocky het volgende:
Begrijp [...] een Pc Shop.
Inderdaad, daar ben ik het dus volmondig mee eens. In tegenstelling tot jou werk ik wèl in een computerzaak, en ben ik dit soort gevallen ook al meerdere malen tegengekomen, en ik kan je zeggen dat dit nog 'lichte' vormen van 'een oor aan naaien' zijn... ;(

Verwijderd

eigen schuld dikke bult

:*

en nou niet meer huilen ;)

Verwijderd

Je rijdt je auto in de prak omdat je met 160km/h je hardrem aantrekt moet de dealer dokken ik dacht het niet zo hoor!

Mensen maken foute en de winkels zijn geen openleercentrum!

• G1itch
  • Laatst online: 16:11
De meningen lopen nogal uiteen geloof ik. :)
Dan zit er maar één ding op:
Proberen of de winkel hapt als je ze overrompelt met een zelfverzekerde eis voor een schadevergoeding (eventueel samen met bovenstaand juridisch geneuzel), en anders is het pech gehad.. Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~g1itch/pictures/frown.gif

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige zelfbouwers met een AMD TB en een TT SuberOrb waarbij de core gelukkig niet is stuk gegaan. Nadat ik deze combinatie had aangeschaft, las ik pas de berichten van de niet zo juiste keuze. Had ik dit eerder geweten, dan had ik dit niet zo uitgezocht bij elkaar (na het lezen van de C!T en andere computerbladen).

Mijn eerste aankoop was een KT7 mobo met Duron bij Computerland. Deze werd destijds voor mij gemonteerd met de waarschuwing erbij dat de garantie zou vervallen op het moment dat ik er zelf mee ging rommelen. Ik heb er zelf voor gekozen om een andere CPU en koeler te nemen. Ook hierbij is mij verteld er zorgvuldig mee om te gaan en dat bij zelfmontage het recht van garantie (mocht het misgaan) zou komen te vervallen.

Ik ben het dus eigenlijk met een aantal opmerkingen hier eens. Je bent al wat langer geregistreerd hier dus had je het kunnen weten. Ik ga persoonlijk nooit af op de mening van een verkoper, maar op mijn eigen intuïtie gebaseerd op wat ik gelezen heb. Ten tweede ben ik ook van mening dat het hier "eigen schuld, dikke bult" betreft.

Verwijderd

Leer geld, waar je fout lag is het slechte voor onderzoek.

Gek genoeg weet je wel Got te vinden voor je huidige advies, maar niet voor inzicht/advies voor de te kopen cooler. Maar het blijft zwaar zaad. Tweaken is leuk, tweaken is op den duur goedkoper. Tweaken kent een leer traject, en die kan wel es wat duurder uitvallen.

Leren is op je bek gaan. !!!
Zo heb ik menige zendTor naar de jachtvelden geholpen
mechanica van spoelerrecorders gesloopt. Noem maar op.

En de schuld schuiven in een winkel, door met die PC aan te komen, en het hen vragen. En vreemd kijken als zij de PC opstarten en hij he tniet doet, is HEEL ERG MIN.

Het valt me ook erg tegen om dat soort praktijken hier te zien. En oh wat klagen we als een winkel es iets op het
grijze gebied doet. Terrecht hoor, maar doe het dan zelf ook niet !! |:(

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 10:20 schreef Klaas_Baas het volgende:
Leer geld, waar je fout lag is het slechte voor onderzoek.

Gek genoeg weet je wel Got te vinden voor je huidige advies, maar niet voor inzicht/advies voor de te kopen cooler. Maar het blijft zwaar zaad. Tweaken is leuk, tweaken is op den duur goedkoper. Tweaken kent een leer traject, en die kan wel es wat duurder uitvallen.

Leren is op je bek gaan. !!!
Zo heb ik menige zendTor naar de jachtvelden geholpen
mechanica van spoelerrecorders gesloopt. Noem maar op.

En de schuld schuiven in een winkel, door met die PC aan te komen, en het hen vragen. En vreemd kijken als zij de PC opstarten en hij he tniet doet, is HEEL ERG MIN.

Het valt me ook erg tegen om dat soort praktijken hier te zien. En oh wat klagen we als een winkel es iets op het
grijze gebied doet. Terrecht hoor, maar doe het dan zelf ook niet !! |:(
Een verkopen oplichten zal ik ook nooit doen, maar ik wil wel weten waar ik recht op heb natuurlijk. Ik heb trouwens GOT wel doorgekeken en kwam tot de conclusie dat de coolermaster aardig relaxed was, deze hadden ze echter nergens in Apeldoorn op voorraad dus heb ik die Orb maar meegenomen.

Heb Computerland net gebeld, over garantie bij AMD hadden ze wel vaker van gehoord, maar daar wilde hun leverancier niet aan. Wel kan ik tegen inkoopsprijs een nieuwe krijgen. Dat wordt het dan maar!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:34 schreef seef het volgende:

[..]
Wel kan ik tegen inkoopsprijs een nieuwe krijgen. Dat wordt het dan maar!
Da's dan toch nog redelijk lijkt mij.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 29 november 2001 20:57 schreef seef het volgende:
Je hebt het over 'leren van je fouten', maar welke fout heb ik dan gemaakt? Op advies een cooler kopen en deze proberen te installeren? Lijkt mij geen fout.
De fout is om zomaar naar iemand te luisteren en niet na te denken. Het is de laatste 100 000 jaar al zo dat verkopers zaken mooier voorstellen dan dat ze zijn. Dat is geen nieuws. Dat mag je onderhand wel weten.
Kan je trouwens vertellen dat dit zo ongeveer de 20e keer is dat ik met een cpu/cooler heb geklooid en het is nog nooit fout gegaan.
Nu verklaar je jezelf tot 'expert' en kan er van je worden verwacht dat je weet wat je doet en dat je weet wat de risico's zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:40 schreef Ortep het volgende:

[..]

Het is de laatste 100 000 jaar al zo dat verkopers zaken mooier voorstellen dan dat ze zijn.
;) Dat is ver voor de laatste ijstijd.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45
Je moet inderdaad een kerel zijn en je verantwoordelijkheid nemen. Ik heb een half jaar geleden nog mijn AMD 1 Ghz verneukt, en die was bijna 700 piek. Maar ik ben ook gewoon teruggegaan en heb een nieuwe gekocht. Eigen schuld dikke bult...

Dan had ik maar 50 piek moeten betalen voor het inbouwen. Dan kunnen ze je tenminste niks maken.

Join het GoT Pulse-Team!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Waar ik zo moe van wordt is van mensen die lopen te roepen dat een bepaald produkt (in dit gevaal die orb cooler)
NIet aan de specs voldoet...
Mensen denk toch es na voordat je zoeits roept!!!!
Denk je nou werkelijk dat een fabrikant geen onderzoekt doet alvorens iets te ontwerpen? De cooler moet op een bepaalde manier gemonteerd worden en dat is de enige manier om het te doen... doe je dit niet goed door onkunde of onwetenheid dan is het dikke pech...
Wel ben ik van mening dat de montage handleiding beter zou mogen (bij mij zat die er al helemaal niet bij) waardoor zulke problemen niet zo vaak meer zouden gebeuren...
En voor al die gastjes die de winkel een oor aan proberen te naaien omdat ze zelf lomp zijn en met hun gore poten aan hun pc zitten en niet weten waar ze mee bezig zijn IK KOTS OP JULLIE:r :r :r

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 30 november 2001 13:59 schreef Mightymouse het volgende: IK KOTS OP JULLIE:r :r :r
en ik kots op mensen die zulke onzinnige uitspraken doen in een zinnig topic

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 30 november 2001 13:59 schreef Mightymouse het volgende:

...
Dat laatste kan je beter even editten anders heb je een waarschuwing wegens flamen denk ik...

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:45 schreef DenMan het volgende:
Je moet inderdaad een kerel zijn en je verantwoordelijkheid nemen. Ik heb een half jaar geleden nog mijn AMD 1 Ghz verneukt, en die was bijna 700 piek. Maar ik ben ook gewoon teruggegaan en heb een nieuwe gekocht. Eigen schuld dikke bult...

Dan had ik maar 50 piek moeten betalen voor het inbouwen. Dan kunnen ze je tenminste niks maken.
HEEL VEEL RESPECT en medeleven !! *D

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Of je hebt mijn verhaal niet helemaal doorgelezen of je voelt je aangesproken...

• Denman
Op vrijdag 30 november 2001 13:59 schreef Mightymouse het volgende:
En voor al die gastjes die de winkel een oor aan proberen te naaien omdat ze zelf lomp zijn en met hun gore poten aan hun pc zitten en niet weten waar ze mee bezig zijn
Dat van die gore poten enzo is ook niet al te netjes... ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

En daar heeft MightyRat wel gelijk in.
Lees zijn verhaal wel goed jongens.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 30 november 2001 14:03 schreef Mightymouse het volgende:
Of je hebt mijn verhaal niet helemaal doorgelezen of je voelt je aangesproken...
Aangesproken? Neuh, maar het is een beetje ehhhh, overbodig zeg maar.

• Denman
Misschien heeft ie wel gelijk, daar doe ik ff geen uitspraken over, maar hij kan ook het ook wel wat subtieler brengen

Join het GoT Pulse-Team!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 30 november 2001 14:06 schreef DenMan het volgende:
Misschien heeft ie wel gelijk, daar doe ik ff geen uitspraken over, maar hij kan ook het ook wel wat subtieler brengen
precies.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik verwijt niemand nergens van maar merk nu zelf dat doordat mensen zulke vage pratijken doen met winkels oplichten dat de garanties veel strenger worden gekeurd dit ten nadele van de mensen die er daadwerkelijk recht op hebben en dat vind ik gewoon min. Doordat een kleine groep mensen ervoor verkiest zich als crimineel te gedragen moet het gewone volk ervoor boeten.

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 30 november 2001 13:34 schreef seef het volgende:

[..]

Een verkopen oplichten zal ik ook nooit doen, maar ik wil wel weten waar ik recht op heb natuurlijk. Ik heb trouwens GOT wel doorgekeken en kwam tot de conclusie dat de coolermaster aardig relaxed was, deze hadden ze echter nergens in Apeldoorn op voorraad dus heb ik die Orb maar meegenomen.

Heb Computerland net gebeld, over garantie bij AMD hadden ze wel vaker van gehoord, maar daar wilde hun leverancier niet aan. Wel kan ik tegen inkoopsprijs een nieuwe krijgen. Dat wordt het dan maar!
Kijk ik denk dat dit nu een keurige oplossing is voor het hele verhaal, gewoon de leverancier bellen en dan als uitkomst krijgen dat hun je er wel één tegen inkoopsprijs willen leveren. Niemand een oor aangenaaid en toch met minder kosten als gedacht een nieuw product gekregen. Zo kan het dus ook *D Vergeet je niet een knap coolertje mee te nemen. ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 30 november 2001 14:09 schreef Mightymouse het volgende:
Ik verwijt niemand nergens van maar merk nu zelf dat doordat mensen zulke vage pratijken doen met winkels oplichten dat de garanties veel strenger worden gekeurd dit ten nadele van de mensen die er daadwerkelijk recht op hebben en dat vind ik gewoon min. Doordat een kleine groep mensen ervoor verkiest zich als crimineel te gedragen moet het gewone volk ervoor boeten.
dat is waar en dat is erg jammer, maar dat gebeurt niet alleen bij computers, ook bijv. kleding.
Dat je het vervelend vind, OK, geef dan op een beschaafde manier je mening en leg uit dat niemand er op deze manier beter van wordt.
Lopen schelden/vloeken/mopperen heeft volgens mij alleen een averechts effect. De mensen die het overwegen met hun afgebrokkelde cpu te doen denken nu gewoon "ach wat een zeikerd". En dat je ze in je laatste post crimineel noemt vind ik ook een behoorlijke overstatement.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 11:31 schreef klaasbram het volgende:
Nou ik heb afgelopen zondag zelf voor het eerst een cooler geplaatst op een AMD 1.2 Ghz. Het was een volcano 2. In het begin wou dat ding ook niet maar dan blijf ik toch voorzichtig verder gaan (zeker wanneer de spullen niet van je zelf zijn). Ik vond ook dat de klemmetjes wel erg strak om de socket heen moesten (dat had ik dus echt niet verwacht). Uit eindelijk is het me geluk zonder de cpu te slopen.
Maar ja hier gaat dit topic niet over. Ik denk dus ook dat je gewoon flinke pech heb gehad met het plaatsen van de cooler en dat jij dus zelf moet gaan dokken als je een nieuwe proc moet hebben.

edit:
typo
offtopic:
Vulcano2 heatsink is voor 95% identiek aan de coolermaster DP5-6H51. Die heel makkelijk te plaatsen is.

Ondanks dat ging die vulcanoII er behoorlijk moeilijk op, maar je zou hem er voor de grap eens af moeten halen.... Ik had na een halfuur zweten dat ding er nog niet af. Na een aantal verschillende schroevendraaiers geprobeerd te hebben, was er 1 waarbij hij er wel af wilde. Pfew!
Pagina: 1