Goedenavond/morgen/middag, 
Ik heb een Noisecontrol Silverado op m'n Tbird zitten.
Die zit op fanheader 1 en 3 aangesloten via de blauwe 6-volt kabel.
Toen ik dat ding nieuwe monteerde liep hij ongeveer 1900 rpm. Dat heeft hij ook een hele tijd gedaan. Maar nu de laatste paar maanden klimt het toerental gestaag. Hij is nu al aanbelandt bij 2600 rpm. Nog steeds op 6 volt dus. En dat hoor je.
Nou kan ik best begrijpen dat een koeler wat moet inlopen. Maar van 1900 naar 2600 (en stijgende) is een vermeerdering van toerental van bijna 40%!
Is dat normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
In de Formule 1 lopen motoren ook sneller nét voordat ze het begeven
Hij is nu niet meer zo super-fluisterstil.
De voeding is trouwens een 431 watt Enermax die niet veel belast wordt, en de 12 volt lijn die de Silverado voedt is netjes 12 volt en een beetje.
Ik heb een Noisecontrol Silverado op m'n Tbird zitten.
Die zit op fanheader 1 en 3 aangesloten via de blauwe 6-volt kabel.
Toen ik dat ding nieuwe monteerde liep hij ongeveer 1900 rpm. Dat heeft hij ook een hele tijd gedaan. Maar nu de laatste paar maanden klimt het toerental gestaag. Hij is nu al aanbelandt bij 2600 rpm. Nog steeds op 6 volt dus. En dat hoor je.
Nou kan ik best begrijpen dat een koeler wat moet inlopen. Maar van 1900 naar 2600 (en stijgende) is een vermeerdering van toerental van bijna 40%!
Is dat normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
In de Formule 1 lopen motoren ook sneller nét voordat ze het begeven
Hij is nu niet meer zo super-fluisterstil.
De voeding is trouwens een 431 watt Enermax die niet veel belast wordt, en de 12 volt lijn die de Silverado voedt is netjes 12 volt en een beetje.