Moderne I/O kaarten met FDC erop?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik ben vervloekt met kapotte FDC's op mijn mobo's.

Zijn er moderne multi I/O kaarten met FDC erop?

Ik wil liefts PC kaarten (combo met ATA-66 zou ook niet mis zijn)- bestaat zoiets (zelfde idee als die multi-I/O VLB kaarten die je overal in de grabbelton aantreft)?

Heb bij 'the ususal suspects' adaptec etc gekeken maar niets gevonden.

Oslik blyat! Oslik!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 18:16
lijkt me pci gebied niet te bestaan zoiets.
je zou ook een ls drive kunnen nemen , ide en hij leest floppy's :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Hoe weet je dat het je FDC is en niet je FD of kabel? Of dat je de floppy flat-cable niet andersom erin moet steken? (Sommige drives willen de rode draad niet aan dezelfde kant als de power-aansluiting)

Verder ben ik het eens met de LS-120. Die zit hier al sinds jaar en dag in mijn PC. Kijk eens op www.superdisk.com :)

Jord.

Verwijderd

LS120 is toch afgeschreven technologie?

Je moet goed zoeken als je er überhaupt een schijfje voor wilt kunnen vinden.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als de LS drive afgeschreven is, is het toch alleen maar mooier? Kun je em vast wel zeer goedkoop op de kop tikken, en heb je toch een veel betere oplossing voor je floppy gedoe (wel ff floppycontroller in de BIOS uitzetten!) ...

Hoe zit het met IDE ZIP drives, kunnen die ook normale flops lezen?

Kwa PCI kaarten geef ik je weinig kans, die zijn er volgens mij alleen met IDE of COM of LPT, niet met FDC :'(

Vroeger wel eens SCSI kaarten gezien met een FDC maar dat was volgens mij allemaal ISA, misschien kun je die vinden in PCI?

edit:
heb nog ff gezocht maar ik kan geen PCI SCSI kaarten vinden waar ook een FDC op zit, het is allemaal ISA ... Heb je nog een ISA slot op je bord? Dan zou ik gewoon zo'n oud ISA controllertje zoeken en daarbij de COM/LPT/IDE controllers uitzetten... als je nog zo'n kaart wilt hebben moet je maar ff posten, heb nog wel enkele Multi IO ISA kaarten liggen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 21:21

mvds

Totally awesome!

Nee, een ZIP drive kan geen floppies lezen, ook niet uitproberen btw. :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 03:33 schreef Jorden het volgende:
Hoe weet je dat het je FDC is en niet je FD of kabel? Of dat je de floppy flat-cable niet andersom erin moet steken? (Sommige drives willen de rode draad niet aan dezelfde kant als de power-aansluiting)
Omdat 4 floppies die het in andere PC's het wel doen niet in deze doen, elk ook met hun eigen kabel (die niet is omgedraaid- dan krijg je zo'n aanblijvende lampje). M.i. afdoende diag.
Verder ben ik het eens met de LS-120. Die zit hier al sinds jaar en dag in mijn PC. Kijk eens op www.superdisk.com :)
Ik ken die dingen. Enige is dat ze m'n IDE zouden vertragen (PIO3 gevalen, aan de primary ga ik'm zeker niet hangen, en er zitten al PIO4 CDRW en DVD aan de secondary). Maar het was een idee waar ik al opgekomen was. Allen zou ik dus om bovengenoemde redenen daar ook een controller voor nodig hebben, waardoor een controller met FDC ook zou werken....

Maar ja, ben blijkbaar niet de enige die nog nooit zo'n beest gezien heeft. Ander idee- extern USB floppy drives... ik ga ff in de pricewatch kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik weet niet of je ook van die flop wilt booten maar als je een USB floppydrive of USB LS-120 koopt, denk ik niet dat je daarvan kunt booten...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 07:27 schreef limoentje het volgende:
ik weet niet of je ook van die flop wilt booten maar als je een USB floppydrive of USB LS-120 koopt, denk ik niet dat je daarvan kunt booten...
Nope, gaat er gewoon om dat ik die krengen kan gebruiken als iemand nog geen CDRW oid heeft. De belastingsdienst, bijvoorbeeld. ( :( makkelijker maken hé :? :( aangifte per PC, maar NIET over kabelmodem :( - sorry * dion_b heeft frustratie te verwerken)

Voor booten gebruik ik een Win98SE bootflop op bootable CD gebrand. Doet wonderen.

Enig probleem is dat die USB gevallen nog veel duurder zijn dan de LS-120+aparte 2e IDE controller... *ZUCHT*

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je nog een ISA slot hebt kan je gewoon een VLB kaart erin steken. Let wel op dat die buitenhangende connector voor VLB nix raakt, ff wat tape erop :)
Pagina: 1