Toon posts:

Abit KT7A Chipset fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens mijn fan eraf gepleurd (althans dat stekkertje eruit getrokken) en ik kom tot de conclusie dat de chipset zonder fan veel 2 graden koeler is dan met fan :?

Is dat normaal of was die fan onwijs brak ofzo

Verwijderd

Die fannetjes zijn brakke dingetjes,, sommige zitten geeneens goed (of zelfs helemaal niet)tegen de chip aan. Meestal helpt het om hem te verwijderen en een beetje koelpasta ertussen te doen. Wat nog mooier is; overclock je de bus niet > gewoon er idd aflaten, overclock je wel > een mooi koelblok(je)zonder fan plaatsen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
op mijn a7v133 zit een chipsetfan die gigantisch kabaal maakt, maar ik durfde het niet aan om em uit te zetten.
volgens jou maakt dat dus niets uit :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Niet echt nee,, op mijn KT7 zit er helemaal geeneen meer (dat koelertje daarvan paste perfect op mijn oude V550) en op mijn A7V133 heb ik hem laatst vervangen voor en mooi goudgroen koelblok die ik nog had van een oude P1 cpu koeler (bevestigd met thermaltape) of dat echt nodig was betwijfel ik zelfs, maar het zag er wel geil uit, vandaar.

Verwijderd

Op m'n KT7-RAID heb ik gewoon de fan gedisconnect. Scheelt wel weer in het geluid.

Verwijderd

Ik kwam er na een half jaar pas achter dat het koelblokje+fan geeneens contact maakte met de chipset op m'n KT7, op 1 hoekje na dan. Gevolg van die brakke plastic aansluitdingetjes. Uiteindelijk heb ik dat gefixt, maar het maakte echt 0.0 uit in overklokbaarheid/stabiliteit.

Totaal nutteloos dus dat ding.

Verwijderd

Mwah .. het scheelt 2 of 3 graden. Niet echt megaboeiend.
Pagina: 1