ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Wat ik heb gehoord is het een fout die bij de centrale van KPN ligt. Ik weet niet precies wat het is maar ik weet wel dat ze half december alle centrales willen aanpassen zodat die fout verholpen is.
Dus nog ffies wachten
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Waar kun je die melding traceren op de KPN site?
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Tot die tijd kun je eens met KPN bellen en vragen of ze de kaarten in de centrale kunnen resetten en/of opnieuw installeren. Schijnen ze bij mij ook gedaan te hebben en toen werkte het goed (voor tien dagen)
Tussen 15u en 16u viel die 4x uit, en verder de hele dag een perfecte verbinding.....!
(Het is raar)
-edit-
's avonds rond een uur of 8 nog 2x uitval. en tussen 22u en 23u ook een stuk of 4x uitval. verder perfecte lijn weer.
hij krijgt ook op onregelmatige tijdstippen spontane disconnects.
Hij zegt alleen dat ie niet z'n modem ervoor
hoeft te resetten, maar gewoon de VPN verbinding verbreken,
2 minuten wachten en dan weer verbinden.
(Komt waarschijnlijk omdat hij inlogt vanuit WinXP en ik vanuit Linux).
Ik ben echter te ongeduldig om 2 minuten te wachten dus heb dat nog niet geprobeerd
Oh eh, eborn, blijft Line Sync bij jou wel branden, en dus niet knipperen. Bij mij brandt ie gewoon, er komt alleen geen traffic meer door.. !
Het probleem wordt veroorzaakt door een netwerkkaart die geforceerd staat op Full Duplex. Mijn Linux distributie doet niet aan autosensing op de Eth-devices, en mijn kaart geeft dat zelf ook niet aan, met het gevolg dat hij op Full Duplex gaat lopen. Na onbepaalde tijd knalt dan je verbinding eruit. Ik heb de kaart geforceerd op Half Duplex dmv het DOS-tooltje dat bijgeleverd is, en nu werkt het perfect!.
Edit
Ik heb trouwens niet het idee dat het na onbepaalde tijd gebeurd. Ik merk dat als je veel downed met een hoge snelheid dat het dan verkeerd gaat
/edit
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Hoe heb jij je ADSL-modem verbonden met de rest van je netwerk? 'Getweaked' en rechtstreeks in een hub/switch geplugd? Of gewoon met een directe kabel?
Sinds ik mijn modem met legosteentjes wat omhoog heb gezet heb ik dit niet meer gehad (telefoon staat op modem - zal wel met warmte te maken hebben gehad ofzo)
dit is geen link
Als die netwerkkaart die met 't ADSL modem verbonden is (dus in die P120), toch echt op Half duplex staat, dan denk ik dat je de oorzaak van je problemen ergens anders moet zoekenOp dinsdag 04 december 2001 19:53 schreef ElCondor het volgende:
Nog niet getweaked, dus via een directe kabel naar netwerk kaart 1 op internet gateway en vervolgesn een kabel naar een switch op netwerk kaart twee in de internetgateway: een pentium 120 met Winroute op Win 98 SE
Ik weet overigens niet of je 'm bij de hand hebt, maar je zou met 't bij je netwerkkaart bijgeleverde DOS-tooltje ff kunnen kijken of hij in z'n FlashROM daadwerkelijk op Half duplex staat ingesteld! (Windows kan ook wel 's uit z'n nek blaaten zoals je weet)
goede Sinterklaas gehad?
Ik heb hem inderdaad niet bij de hand, maar ik zal het zeker eens doublechecken.
Suc6 ermee