Systeem kapot na plaatsen koeler?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
**Ik heb de search gebruikt maar de oplossing van mijn probleem kon ik er niet tussen vinden**

Voor mijn systeem, zie onder...

Ok. Ik heb afgelopen zondag op de hcc een Athlon XP gekocht. Werkte perfect. ik gebruikte een simpele Spire koeler.
Vandaag (woensdag 28) heb ik een Super Orb koeler gekocht omdat ik vond at mijn systeem te warm werd en ik op den duur wil OC.

Anyway. Ik zet de koeler erop, start PC en... niks. De lampjes op mijn mobo zeggen "Bios Sign On", maar hier bleef hij op hangen.
Ik oude koeler er weer op maar kreeg hetzelfde.
Ik zet dus mijn oude Duron 800 er even in, maar nu zegt het mobo "System power On" en het beeld blijft zwart. Ook met de XP blijft het beeld nu zwart.

Arg... wat nu?

Signature

Verwijderd

Ow man, waar heb jij gezeten, tis algemeen bekend dat superorbs slecht koelen en corekrakers zijn!

Verwijderd

heb je toevallig niks anders losgehaald of beschadigd?

dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.

En als je een beetje goed wil gaan oc'en neem niet zo'n orb.
Pas ook altijd op dat ie niet je core stuk maakt.
(core is dat middelste vierkantje op je proccesor die naar boven steekt.)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

haal hem er maar weer af
en check je core die is wellicht nu bij hoekje kapot.

Helaas heb ik een superorb hier, en die koelt dus wel kut :( ondanks dat ik goeie reviews had gelezen. Volgende pc maar weer p4 > 2ghz erin, want die leeft tenminste nog met kleine cooler en stuk kouder

http://mrfloris.com

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 00:33 schreef kRiTz_C het volgende:
heb je toevallig niks anders losgehaald of beschadigd?

dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.

En als je een beetje goed wil gaan oc'en neem niet zo'n orb.
Pas ook altijd op dat ie niet je core stuk maakt.
(core is dat middelste vierkantje op je proccesor die naar boven steekt.)
Hmm, idd, kijk eens ofdat je Videokaart soms niet half uit het agpslot steekt oid.

• MrMartinH
Uhm...
Ok duron die doet het weer. Was vergeten jumpertje er weer op te zetten om mobo op 100Mhz te zetten (dom dom dom |:( |:( |:()
Maar hij draaid nu dus goed met Super Orb, dus die doet het wel goed. Maar mijn het probleem met mijn XP is nog niet opgelost :(

Signature

Verwijderd

Als alle lampjes rood zijn dan is de cpu niet goed geinstalleerd of hij is dood. ;(

• MrMartinH
Nah ik word gek :(
Net Orb eruit gehaald weer want ik wou Spire er weer op zetten, ik denk, laat ik XP nog es proberen, wat denk je? Doet ie het weer :?

Op zich wel heel goed natuurlijk want dat betekend tenminste dat ie niet kapot is.

Met De Super Orb ga ik morgen terug kijken of ik die kan ruilen voor een andere koeler. Ik geef liever wat meer geld uit aan een goede koeler dan aan een die geen enkel resultaat levert.

Wat mij betreft kan deze topic dicht want het probleem blijkt weer te zijn opgelost. Al vind ik wel vreemd dat ie het eerst niet deed en nu weer wel :?

Signature

Pagina: 1