Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Hangt af van een aantal factoren (max FSB, min voltage, FC-PGA2 support e.d.) die allemaal moederbord bepaald zijn.Op donderdag 29 november 2001 00:14 schreef Marcello5 het volgende:
let op de bussnelheid, kan je moederbord 100 MHz aan, nu staat hij denk ik op 66 MHz.
Zonder te weten wat voor mobo je hebt kunnen we dus NIETS zeggen- zoek dat ff uit.
Paar scenario's:
- mobo heeft PPGA So370 (itt FC-PGA): max Celly 533PPGA (meest waarschijnlijke optie)=pech
- mobo heeft FC-PGA So370: hangt af van CPUid, maar met nieuwe BIOS waarschijnlijk de snelste Coppermine Celeron (1100MHz), maar geen Tuluatin Celeron (1200+)
- mobo kan FC-PGA2 aan (bijna uitgesloten wegens gebrek aan PPGA support)- alles sneller dan 533MHz.
Oslik blyat! Oslik!
die C1200 is iig een verhaal apart.
tualatin core.. andere pin functies e.d. Dat gaat niet werken zonder speciale (nieuwe, dure en nog onbewezen) convertors.
tualatin core.. andere pin functies e.d. Dat gaat niet werken zonder speciale (nieuwe, dure en nog onbewezen) convertors.
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
Ik las net nog in een ander topic, dat degene ook een 1200 op zijn niet compatible mobo had gedouwd, alleen hij wou wat meer voltage voor een knappere overclock! (hij liep al over de 1400) Dus ken het nou wel of niet
Verwijderd
een fcpga(of 2) kan natuurlijk nooit in een ppga-socket(er is de neo-converter, maar die is niet in europa te koop en die is alleen voor de fcpga 1)Op donderdag 29 november 2001 01:04 schreef didaaf1 het volgende:
Ik las net nog in een ander topic, dat degene ook een 1200 op zijn niet compatible mobo had gedouwd, alleen hij wou wat meer voltage voor een knappere overclock! (hij liep al over de 1400) Dus ken het nou wel of niet
tenks gentlemen !
ik ga vanavond ff checken wat voor 'n bordje er in de kast ligt .. durf er nu geen uitspraken over te doen namelijk, maar alvast bedankt voor de duidelijke reacties !!
Vanavond meer
ik ga vanavond ff checken wat voor 'n bordje er in de kast ligt .. durf er nu geen uitspraken over te doen namelijk, maar alvast bedankt voor de duidelijke reacties !!
Vanavond meer
Tis inmiddels vanavond .. en het is dus dit bordje
http://www.abit.nl/eng/product/mb/vl6.htm
Een abit vl6
Maar nergens kan ik vinden tot welke cpu ik dit bord kan gebruiken ...
http://www.abit.nl/eng/product/mb/vl6.htm
Een abit vl6
Maar nergens kan ik vinden tot welke cpu ik dit bord kan gebruiken ...
PardonOp donderdag 29 november 2001 17:56 schreef Flipke het volgende:
Als dat het bordje is, dan gaat dat denk ik wel lukken!
Toch?
Celly 1.2GHz is een Tuluatin CPU- dat trekt deze nooit. Wel is het een FC-PGA plankje. Nieuwste BIOS (bovenrechterhoek van je eigen link (!) zegt Celly 633 te ondersteunen. Dan is het --mogelijk-- dat de Celly 1.1 ondersteund wordt, maar ik dacht eigenlijk dat er een nieuwe stepping ergens rond de 766 in gebruik kwam. Als die dus nog niet herkend wordt zul je niet veel hoger dan een 700 kunnen. Maar dat is al een stuk sneller dan de 333. Bovendien kun je ee 700 vaak op 100MHz FSB draaien (of iets daaronder- blijft een ABIT plank met SoftMenu, dus dat zit wel goed).
[edit]Laat maar- heb hier op de ABIT FAQ gekeken en hij kan zonder meer de 1.1GHz, maar geen Tuluatin.
Oslik blyat! Oslik!
dank jullie voor de hulp .. ik ga maar een cpuutje bestellen 
zal wel 1 of 1.1 Ghz worden !
thnx !
zal wel 1 of 1.1 Ghz worden !
thnx !
Pagina: 1