Toon posts:

Netscreen-100! Iemand ervaringen ermee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nader aan het bekijken welke firewall/VPN oplossing ik graag zou willen gebruiken voor mijn hosting-omgeving? Nu dacht ikzelf aan een Netscreen-100. Deze heeft uitstekende firewall-mogelijkheden, maar tevens creer je hiermee ook mogelijkheden om vpn-diensten aan te bieden / op te zetten. Heeft iemand ervaringen met deze machine? Hoe is deze machine in het gebruik en wat is het gebruikersgemak (lees complexiteit) om vpn-tunnels ed aan te maken?

Hechten co-locatie klanten (er zijn er wel een paar hier!) grote waarde aan dergelijke veiligheidvoorzieningen bij de keuze van hun co-locatie partner of hebben andere voorzieningen de voorkeur? B-)

Verwijderd

VPN's maken met zo'n ding schijnt een eitje te zijn en de clients worden gewoon megeleverd.

Maar als je 30.000 pieken hebt liggen en je zoekt een nieuw speeltje is dit een echte aanrader :)

edit:
De NS100 hadden wij op kantoor al na een half uur op z'n bek, sploit in de software. Is inmiddels wel gefixt, hoop ik.. ;)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Waarom neem je dan niet meteen een Cisco PIX 5xx firewall? De 2de telg uit de familie, de 515, is dacht ik goedkoper dan dat apparaat wat je hier boven noemt en heeft dezelfde mogelijkheden, al dan niet meer.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Heb je een 100 nodig of een NS 10? (er is ook nog een 1000 overigens, heel grappig ding, beetje duur maar dan heb je ook wat).

De Netscreens zijn gewoon goed en ja, security kan een selling point zijn maar je bent met een 10 een stuk goedkoper uit en als je niet meer dan 10mbit uplink hebt dan ben je met een 10 beter af.
Goed punt van de NS serie is dat je klanten ook NS 5's kan leveren en remote managen voor ze, dit doet bv. @Work (de business tak van @Home) in de VS.

Overigens is een PIX voor VPN niet echt ideaal, de Netscreens zijn een stuk beter voor VPN en sneller als firewall.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik gebruik 'm ook. Het ding kostte 2.700 piek, geen 30.000. Zonder handleiding krijg je 'm helemaal aan de praat (doodsimpel) maar met handleiding krijg je ook de VPN wel aan de praat. Mij nog niet gelukt, maar wij gaan die optie ook niet gebruiken.

Let op: om een VPN op te zetten met de Netscreens heb je er dus minstens twee nodig he. Misschien overbodig, maar beter van tevoren tien keer gezegd, dan achteraf één keer te weinig >:)

Als je wilt, kan je wel eens een kijkje nemen op het ding dat bij ons draait.

Bloed, zweet & koffie

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op donderdag 29 november 2001 23:36 schreef Vilenin het volgende:
Ik gebruik 'm ook. Het ding kostte 2.700 piek, geen 30.000. Zonder handleiding krijg je 'm helemaal aan de praat (doodsimpel) maar met handleiding krijg je ook de VPN wel aan de praat. Mij nog niet gelukt, maar wij gaan die optie ook niet gebruiken.

Let op: om een VPN op te zetten met de Netscreens heb je er dus minstens twee nodig he. Misschien overbodig, maar beter van tevoren tien keer gezegd, dan achteraf één keer te weinig >:)

Als je wilt, kan je wel eens een kijkje nemen op het ding dat bij ons draait.
Tuurlijk, 2700 piek...Zeker van de vrachtwagen gevallen. Check effe NetScreen Sales (http://www.netscreensales.com/products/ns100.html).

En hoezo zou je er 2 nodig hebben om een VPN op te zetten ????? Je kunt ook gewoon een VPN opzetten tussen een Netscreen en road-warriors met laptops/PC's.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb er 2.700 piek voor betaald. Ik heb 'm niet direct van Netscreen gekocht maar via een dealert.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:07 schreef Vilenin het volgende:
Ik heb er 2.700 piek voor betaald. Ik heb 'm niet direct van Netscreen gekocht maar via een dealert.
Welke z'n kantoor hield in een kroeg of was het die uit dat donkere steegje? Een NS100 heb je niet voor 2.700 pieken.

Waarschijnlijk heb je er een '0' bij gedroomd: NetScreen 10 óf een '0' eraf: Fl. 27.000 piek. :P

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een NS-10 heb je nog niet voor dat geld 'officieel' :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• XorZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

Ach, wellicht uit de inboedel van Webmagix ;)

• tiguan
Waar zie jij ergens een N-10 staan?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 23:41 schreef Wannapuf het volgende:
Waar zie jij ergens een N-10 staan?
NetScreen 10's zijn nog wel te koop maar worden uitgefaseerd zoals dat heet. Daarom zullen ze wel nergens meer staan op de sites. Je kunt nu/dadelijk kiezen tussen een N-5 en een N-25. Heel fijn is dat.. :(

• twixx
  • Niet online
In dat geval dus de NS-25. Hoeveel verkeer wil je trouwens gaan 'vuurmuren'? Een N-5'je doet makkelijk > 2mb met niet al te veel regels. Dus als we het over 't beveiligen van een 512kbit lijntje oid hebben.

• tiguan
Op vrijdag 30 november 2001 23:44 schreef sproggle het volgende:

[..]

NetScreen 10's zijn nog wel te koop maar worden uitgefaseerd zoals dat heet. Daarom zullen ze wel nergens meer staan op de sites. Je kunt nu/dadelijk kiezen tussen een N-5 en een N-25. Heel fijn is dat.. :(
Da's nou sneu!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 23:54 schreef Wannapuf het volgende:
[..]
Da's nou sneu!
ben jij in een dwarse bui vandaag?

• twixx
  • Niet online
Zal wel in 't kader zijn van als je niets te melden hebt .. maak dan vrinden.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Netscreen 100 is volgens mij het goedkoopste apparaat wat je kan vinden.
En heb pas een netscreen workshop gehad, en is volgens de reviews de snelste in zijn soort en heeft de beste protectie naar mij menin

• tiguan
Op vrijdag 30 november 2001 23:58 schreef sproggle het volgende:

[..]

ben jij in een dwarse bui vandaag?
Nee, maar het is toch jammer dat je i.p.v. de N-10 dan maar een N-5 of meteen weer een N-25 moet nemen.

That's all. :)
Pagina: 1