Toon posts:

[win2k] ics, client andere ip range

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed net als alle andere posters hierzo, ik heb al goed zitten #)#)(@#%)@#(%*@#%_)#$^ omdat het )%*@$#)(%*@#% netwerk hier thuis niet werkt. :( Graag hulp van jullie.

Ik heb een "server" win2k pro die als ICS server optreed naar Planet Mxstream. Maar dat boeit verder niet. Hij is de server. Thuisnetwerk IP = 192.168.0.1

Andere pc, zelfde configuratie is client. Alle instellingen staan goed. Hij krijgt dus automatisch een ip, maar het ip dat hij krijgt is altijd in een hele andere ip range, bvb : 169.254.166.190

Weten mensen hoe dit kan? Ik wordt net als alle andere posters een soort van helemaal lunatic van dit gedoe. |:(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat is een prive adres -> je krijgt geen ip-adres van de ics server. :)

Verwijderd

Topicstarter
so that stinks....

f**k it, nou, dan nog maar 10 x alles checken en doen...

tnx

rbn

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Check of de client op DHCP staat en of je kabels goed aangesloten zitten.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

Wil dat niet werken wat Tijger zegt zorg dan dat de tweede netwerkkaart in je interne pc in dezelfde range valt als de de 2eNIC in de server. (NIC= NetwerkKaart)Dus als er door ICS een range op je tweede kaart word aangemaakt met
IP Adress : 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0

Zorg dan dat de interne pc als Ip bijv heeft
IP Adress : 192.168.0.2
Subnet mask: 255.255.255.0

Uiteraard wel het zelfde subnet masker aanhouden. Ga dan eerst eens proberen te pingen tussen de twee computers en ga daarna proberen die lijn naar buiten te trekken.

Verwijderd

Topicstarter
novell, bedankt voor je verhaal maar ik snap der werkelijk nix van...

"dan dat de tweede netwerkkaart in je interne pc in dezelfde range valt"

heb ik nog een externe pc?

rbn
Pagina: 1