Toon posts:

mmmm - mijn xservertje wil niet meer zo goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Ik had laatst na veel tweaken en pielen mijn X-Server stabiel op 1800x1300 (00'en zijn niet helemaal accuraat) 32bpp / 80hz draaien op mijn 19" schermpje.

Na een paar weken tegen onleesbare netscapes en xemacsen aan te zitten kijken (en TWAALF xterms per screen :P ) had ik het wel gehad met de DontZoom mega resolutie en ben ik mijn XF86Config filetje gaan tweaken en nu...

jah, nu kan ik niet meer van af mijn work-station (Ultra1) naar mijn prog-servertje connecten, want de prog-server (heet tech) zegt het volgende:
code:
1
"Can't open display: tech:10.0"

Van mijn sshd en ssh config files mag het - van mijn Xfree config files mag het - waar kan dit nog meer aan liggen :?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Ok, je hebt 2 bakken, tech en nog eentje (geef zijn naam ook ff anders, dat maakt het makkelijker). Welke had nou die hoge reso, en wat probeer je te doen dattie zegt 'Can't open display' ?

Verwijderd

Topicstarter
2 bakken
1: tech (prog-server en workstation van vriendin)
Extreme resolutie gehad en Xconfig veranderd.

2: ultra (workstation van moi)
Een Sun Ultra1 (sparc dus) en daar kan (/wil) ik niet alles wat X is op compileren. Dus run ik het op tech, met de output op het scherm van tech (vandaar de naam prog-server).

Alleen kan ik nu geen progs die van X gebruik maken op tech opstarten want die progjes kunnen geen gebruik maken van de opnieuw ingestelde xserver van tech (tech:10.0) en dan kan ik geen X-progjes op mijn workstation vanaf mijn server draaien en das best jammer... :'(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Je probeert een prog op tech te starten met de output daarvan op ultra, en dan zeurtie?
De displaynaam 'tech:10.0' suggereert dat je met ssh -X van ultra naar tech bent ingelogd.
Als dat het geval is, is het best gek, want de X server op tech boeit helemaal niet als je X forwarding van tech naar ultra hebt.

Heb je van techs XF86Config nog een backup, en zo ja, werkt het wel als je die terug zet?

Verwijderd

Topicstarter
problem solved...

Na een bergje straces te hebben doorgelezen kwam ik erachter dat X nog naar mijn oude IP probeerde te connecten. Dit omdat deze nog in mijn /etc/hosts file stond... Nu niet meer.

:7