Kan niet inloggin in GDM

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Heb net -om te proberen- Gnome geinstalleerd (normaal gebruik ik KDE). Naar Gnome booten vanuit KDM ging niet (Gnome stond er wel, maar dan werd alsnog KDE geladen), dus GDM geinstalleerd als login_manager, en sawfish als windowmanager (als ik het nou goed zeg... ben niet helemaal n00b meer: de console heerst, maar X ben ik nog niet zo thuis in...). Ik krijg dus een mooi inlogscherm (hoewel daarvóór een melding zit over een XDHCP (of zo) die niet kan worden geladen en dat er geen configs zijn dus geeft 'ie me single user mode (of zo, ik zit nu thuis en ik kan niet op die bak kijken nu).
Die single user mode kan ik niet in want alleen de muis werkt. Het lijkt wel alsof het keyboard het niet doet...

Nou kan ik morgen wel in single user mode inloggen (het is SuSE 7.2) of rescue of weet ik hoe dat heet, en dan kan ik een hele tijd gaan zitten kloten. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten wat er fout is en wat ik er aan kan doen. PLZ HELP! :'(

Verwijderd

Waarom boot je niet gewoon in level 3 of zo ipv rechtstreeks in X. Heb je rustig de tijd om dmv startx vanuit je multiuser console je X goed in te stellen. Met een boekje met info over Mhz over je monitor is met xf86config je x redelijk in te stellen. Het video gedeelte althans wel.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
X zelf draait prima. Tenminste tot nu toe met KDE wel :)

BTW, booten naar runlevel 3: ik weet dat ik init 3 kan aangeven als ik geboot ben. Is init 3 ook een optie die ik aan lilo kan geven?

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Moet je in je inittab zetten...

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 08:43 schreef wzzrd het volgende:
X zelf draait prima. Tenminste tot nu toe met KDE wel :)

BTW, booten naar runlevel 3: ik weet dat ik init 3 kan aangeven als ik geboot ben. Is init 3 ook een optie die ik aan lilo kan geven?
Ja dat kan (lilo optie), maar normaal gesproken regel je dat in /etc/inittab.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Thanks, ik ga dit vanmiddag ff proberen, ik hoop dat ik de gnoom aan de praat krijg. Het wordt weer eens tijd voor iets nieuws :)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Om hier toch nog ff op terug te komen (ik hoop dat dit nog wordt gelezen!):

Probleem 1:
Ik kan nu aan lilo "init 3" opgeven en dan inloggen als root. Vervolgens start ik vanuit de console GDM. Dit gaat goed. Ik kan inloggen, heb een mooie Gnoom en alles gaat prima.
Als ik echter géén "init 3" opgeef aan lilo (en dus gewoon laat doorbooten naar runlevel 5) wordt GDM gestart, maar lijkt het alsof mijn toetsenbord het niet doet. Sterker nog: dat toetsenbord DOET het ook écht niet... Iemand hier een oplossing voor?

Probleem 2:
Tenslotte: Gnome is perfect: ik heb nu écht geen Windows meer nodig. Wat ik alleen graag zou kunnen is dit é.
^ dat accentje is in Windows gewoon ' intoesten en dan een e. Is het mogelijk om dat op exact dezelfde manier te doen in Gnome?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ondanks dat dit mijn derde open topic in dit forum is :P ga ik deze toch ff omhoog schoppen, sorry Jotti :)

Verwijderd

Zoek eens naar verschillen in programma's die je wel opstart in init 3 en niet opstart in init 5.
Pagina: 1