Ik heb sinds kort windows 2000 geinstalleerd. Ik had eerst windows 98, maar sinds ik 2000 heb, doet mijn dvd-speler het niet meer. Hij staat bij de hardware die ik allemaal heb, en geeft geen fouten aan. Als ik het wil starten krijg ik een tekst te zien, die zegt dat het waarschijnlijk kan komen dat win2000 mijn dvdspeler niet ondersteunt, terwijl het met 98 wel kon. En dat ik 'hardware update' moet downloaden. Weet iemand daar een site voor? En kan dat uberhaupt wel, dat mijn dvd het niet meer doet???
Verwijderd
Ik had volgens mij hetzelfde probleem. Win2000 herkend wel de dvd-speler maar als het afspeelt weigert het met een melding van een update van een codec van je hardware.
De probleem is bij mij voor een groot gedeelte op gelost.
Je moet je win2000 updaten door de servidce packs2 te downloaden.
mzzl:Y)
De probleem is bij mij voor een groot gedeelte op gelost.
Je moet je win2000 updaten door de servidce packs2 te downloaden.
mzzl:Y)
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Ik heb de service pack 2 gedownloadt en geinstalleerd. Maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
Nog andere suggesties???
Als ik de DVD erin doe, dan hoort ie eigenlijk meteen autorun te draaien, maar dan krijg ik die foutmelding. En als ik eerst PowerDVD open, en van daar probeer te draaien, draait de cd wel, maar de film begint niet.
Via 4 in 1 drivers geiinstalleerd?
Firmware geupdated?
Bios gechecked?
Beetje met de jumpers gekloot?
En al de DMA gechecked???
Probeer deze stappen eens misschien kom je er verder mee.
Suc6
Firmware geupdated?
Bios gechecked?
Beetje met de jumpers gekloot?
En al de DMA gechecked???
Probeer deze stappen eens misschien kom je er verder mee.
Suc6
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Ja ik ben hier nieuw! En ik vind het super hier, er is overal wel antwoord op.. Alleen volgens mij een beetje voor gevorderden, want ik weet dus bijvoorbeeld niet wat firmware is, 4 in 1????
Me bios heb ik wel gecheckt. En de jumpers weet ik ook wel, maar waar zitten de jumpers van een DVD?? En ik weet ook niet wat een DMA is
DMA = Direct memory acces, die kun je instellen in je apparaat beheer in configuratiescherm.
En ik heb zelf een Pioneer DVD-rom en die deed raar omdat ik de DMA settings steeds niet goed stonden dus dat moet je ook maar effetjes proberen.
En over de firmware, die kan je updaten op de site van waar je de DVD-rom vandaan hebt.
Dat is een update driver van je DVD-rom.
BTW wat voor DVD-rom heb je???
[ Update ]
Via 4 in 1 drivers zijn een optimalisatie van je Chipset op je moederbord en overig hardware of course
Correct me if I'm wrong
[ Update ]
En ik heb zelf een Pioneer DVD-rom en die deed raar omdat ik de DMA settings steeds niet goed stonden dus dat moet je ook maar effetjes proberen.
En over de firmware, die kan je updaten op de site van waar je de DVD-rom vandaan hebt.
Dat is een update driver van je DVD-rom.
BTW wat voor DVD-rom heb je???
[ Update ]
Via 4 in 1 drivers zijn een optimalisatie van je Chipset op je moederbord en overig hardware of course
Correct me if I'm wrong
[ Update ]
Oke dank je wel, ik zal het proberen.
Ik heb een compaq presario 5858.. En de DVDrom zat daar gewoon bij, dus ook een compaq
Ik heb een compaq presario 5858.. En de DVDrom zat daar gewoon bij, dus ook een compaq
Dan valt er voor jou denk ik geen firmware te vinden en is dat ook waarschijnlijk niet de opplossing.
Je moet maar ff je DMA settings checken en anders met je Quick restore CD eerst alles terug zetten. En dan als dat gedaan is windows 2000 er op zetten.
Want ik had ook een compaq hiervoor
( had ik spijt van )
En daar kon niet rechtstreeks een nieuwe windows versie op.
Dus misschien stond er wel iets wat je DVD-rom nodig had op de quick restore cd.
Suc6
Je moet maar ff je DMA settings checken en anders met je Quick restore CD eerst alles terug zetten. En dan als dat gedaan is windows 2000 er op zetten.
Want ik had ook een compaq hiervoor
En daar kon niet rechtstreeks een nieuwe windows versie op.
Dus misschien stond er wel iets wat je DVD-rom nodig had op de quick restore cd.
Suc6
Verwijderd
Ik had alles eruit gegooid. Software en drivers voor mijn geluidskaart en VGA-kaart. Toen had ik de recente 4en1 drivers geinstalleerd en vervolgens de drivers+software voor mijn geluidskaart en VGA-kaart. als laatste de service packs.
DVD-rom start wel op als ik het opnieuw in de speler zet, maar niet als het al erin zit. Het loopt vast(programma voor het afspelen van het dvd-films)
Ik heb nu het probleem dat ik geen gewone audio-cd's kan afspelen. Nieuwe topic misschien.
}:0
DVD-rom start wel op als ik het opnieuw in de speler zet, maar niet als het al erin zit. Het loopt vast(programma voor het afspelen van het dvd-films)
Ik heb nu het probleem dat ik geen gewone audio-cd's kan afspelen. Nieuwe topic misschien.
Klinkt toch echt als een DMA probleem.Op donderdag 29 november 2001 22:03 schreef Boogieman het volgende:
Ik had alles eruit gegooid. Software en drivers voor mijn geluidskaart en VGA-kaart. Toen had ik de recente 4en1 drivers geinstalleerd en vervolgens de drivers+software voor mijn geluidskaart en VGA-kaart. als laatste de service packs.
Heb je dat weleens gechecked???
Ik heb ook een tijdje met een DMA fout gelopen.
Toen deden alle cd's het niet behalve Audio cd's want die gingen wel prima.
Maar om effe bij het onderwerp te blijven gaat het om de topic starter.
BTW Hij heeft een compaq dus dat werkt heel anders, en ik kan het weten want ik hem ook nog zo'n kreng in de NEWBIE tijd gehad
Het is mij nog steeds niet gelukt om hem aan de praat te krijgen. Maar ik kan de DMA instellingen ook niet vinden van de DVD-rom. Als de apparaatbeheer van windows 2000, engelse versie, 'device manager' is moet het daar zitten toch?? Maar ik kan nergens DMA settings vinden.
Ja het moet zitten in device manager.
Misschien onder properties van de DVD-rom???
Misschien onder properties van de DVD-rom???
Pagina: 1