CCFL Blacklight geeft blauw licht

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 12:44

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Omdat ze geen blauwe CCFL's meer hadden :( heb ik maar een Blacklight genomen. Die had niet veel effect achter mijn raamje, maar anders is het zonde dus toch maar inbouwen.

Toen ik naar een manier zocht om het te monteren dacht ik ineens aan het kunsstof kokertje waarin ik hem gekocht had. Ik het ding daar in gepleurd, ingebouwd, en wat zie ik als ik het aanzet??

Blauw licht !!! :):)

Op de een of andere manier reageert het kunsstof kokertje met het blacklight. In plaats van een dunne CCFL heb ik nu een grotere(net zo groot als het kokertje) :)
Een originele blauwe CCFL zal wel meer licht geven, maar dit is eigenlijk precies goed. Het is ook precies dezelfde kleur als mijn blauwe led's, echt perfect gewoon.

Was dit al algemeen bekend of heb ik iets uitgevonden?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is handig tegen breken :D

Verwijderd

lol blaclight is blauwlicht man wordt veel gebruikt in horloges ed :) wat had je dan gedacht? Zwart licht...zet dan die lamp maar uit ben je lekker snel klaar.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 12:44

mymind*

A Beautiful Mind

Topicstarter
Wat jij bedoeld is BACKlight

Blacklicht is geen blauw licht, het is meer paars en reageert met andere kleuren zoals wit, en fluoriserende kleuren (van die markers).
Als je een blacklight zonder reagerende kleuren in de buurt aansluit zie je heeeeeeel weinig gebeuren.

Mijn licht is nu echt blauw. :)

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op woensdag 28 november 2001 23:37 schreef nitraat het volgende:
lol blaclight is blauwlicht man wordt veel gebruikt in horloges ed :) wat had je dan gedacht? Zwart licht...zet dan die lamp maar uit ben je lekker snel klaar.
Blacklight is ultraviolet schat :P

Waarom denk je dat je witte trui nog witter wordt...door dash ultra? :z

Verwijderd

als je het niet goed wast is het nie wit meer !!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Simpel; je omhulsel bestaat uit een polymeer dat oplicht bij ultravilolet, en wel in de kleur blauw.

Kan ook zijn dat het spectrum van ultraviolet net een tikkie wordt bijgebogen door het kokertje naar het meer zichtbare gebieg. Dan krijg je ook blauw.

Niet echt heel erg spectaculair dus. Maar wel leuk voor je. :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
als je nou ervoor zorgt dat allerlei onderdelen in je
kast fluorisceren dan krijg je volgens mij een veel
stoerder effekt dan met alleen een blauwe lamp
waterkoeling met tonic ofzo, dan lijkt het net
alsof je water licht geeft

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Dit effect heeft potenties geloof ik >:)

Verwijderd

Gewoon je hele kast wit spuiten!! >:)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:51 schreef twakker het volgende:
Gewoon je hele kast wit spuiten!! >:)
Het lijkt mij erg moeilijk de kast zo wit te spuiten dat hij oplicht. Ik zou dan UV-actieve verf gebruiken (bij Conrad halen ofzo)

Dat monteren in de originele verpakking heb ik ook gedaan (ik was vast ook niet de eerste ;)), maar dan met een 'gewone' blauwe, die nu nog steeds blauw licht geeft.

[offtopic aan twakker]
145MHz het maximum? Shrijf Infinion wel ff als Infineon. En bench 2001 g*dverd*mme eens >:)
[/offtopic aan twakker]

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hoi

Het werkt niet als je je kast wit spuit. heb ik ook gedaan, met de intentie dat dan heel mijn kast zou oplichten.
De kleur was gewoon spierwit, maar het is niet goed genoeg om te laten oplichten.
Als je je kast wil laten oplicten raad ik eerder hetvolgende aan. Moet het echter nog gaan proberen.
Koop fluoriserend poeder. kan je ook kopen bij electonicazaak in dwe buurt bij mijn weten. spuit de kast en blaas daarna het poeder op de drogende verf. Denk dat dit beter gaaqt werken dan je kast wit te spuiten.
Bij mij werkt het in ieder geval niet om je kast van binnen wit te spuiten jammer genoeg :'(

>Systeemspecs<

• bredend
  • Laatst online: 19-08 20:37
En de cheapo oplossing: Wasmiddel en als je tijd over heb: haal de blauwe korreltjes eruit. Maar de rest werkt ook wel. Werkt vooral goed als je geluidsisolatie heb.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euhm dat doe ik al vanaf het begin hoor
die ccfl met dat plastic buisje
anders geeft het idd weinig licht

en begin is euhm...zoek maar op een oud topic van me waarin psycho iets zegt over ccfl (volgens mij het eerste ccfl berichtje op dit forum)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op donderdag 29 november 2001 20:42 schreef Randy het volgende:
euhm dat doe ik al vanaf het begin hoor
die ccfl met dat plastic buisje
anders geeft het idd weinig licht

en begin is euhm...zoek maar op een oud topic van me waarin PSYGHO ! :) iets zegt over ccfl (volgens mij het eerste ccfl berichtje op dit forum)
Hey man, hoor ik daar mijn naam ????
Wat moeten we weten dan, hehe wel kewl, zoals dabit is voor h20 en dat soort spul, ik nu voor ccfl's :? :) :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Wasmiddel werkt prima, het zijn stoffen in het wasmiddel dat er voor zorgt dat kleding zo mooi oplicht onder blacklight (en er is dus ook speciaal wasmiddel wat dat niet doet- voor camouflagepakken van de commando's en zo, beetje lastig als Osama met een flinke blacklight alle commando's aan kan zien komen kruipen :) )

• hightower
  • Laatst online: 04-04-2024
HMM, word dat hulsje niet te warm dan, met dat lampie erin?

ik twijfelde namelijk of het niet te warm zou worden. Heb dus al een busje gebroken :(

Maar dat ging via garantie nog net goed. Had gezegt dat ie kapot aangekomen was. :)

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 30 november 2001 14:30 schreef hightower het volgende:
HMM, word dat hulsje niet te warm dan, met dat lampie erin?

ik twijfelde namelijk of het niet te warm zou worden. Heb dus al een busje gebroken :(

Maar dat ging via garantie nog net goed. Had gezegt dat ie kapot aangekomen was. :)
Ja... de boel naaien is echt iets om trots op te zijn. |:(

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Op donderdag 29 november 2001 09:33 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
als je nou ervoor zorgt dat allerlei onderdelen in je
kast fluorisceren dan krijg je volgens mij een veel
stoerder effekt dan met alleen een blauwe lamp
waterkoeling met tonic ofzo, dan lijkt het net
alsof je water licht geeft
Ik zoek voor mijn eigen stoere effect ;) eigenlijk fluoriserende jumper caps, ik had gehoopt dat die blauw/paarse dingen van Asus op Blacklight zouden reageren, maar dat doen ze dus niet.... :'( Iemand een idee mischien???, of is er ook gewoon transparante lak te krijgen, dat ik ze gewoon zelf een laagje radioactief geef...?? Dan kan ik ook meteen mijn koelers daarmee doen....

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

tis leuk als het reageert met je buisje. dan is ie strax ook weg :Y) maar goed dat die zo niet reageerd dan :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 10:47 schreef eightValve het volgende:

[..]

of is er ook gewoon transparante lak te krijgen, dat ik ze gewoon zelf een laagje radioactief geef...?? Dan kan ik ook meteen mijn koelers daarmee doen....
http://www.bit-tech.net/article/62/

onderin het verhaal doen ze met UV licht :)
kijk maar ff

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:37 schreef nitraat het volgende:
uhh dombo blacklight is geen blauw licht maar uv licht
en nee backlight gebruiken ze in horloges ja en dat zijn gewoon el scheets
Pagina: 1