Hulde !!!!

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik moet toch even zeggen dat het de laatste tijd een stuk gezelliger is geworden :) De mods die wat menselijker zijn en niet zo superstreng zijn heeft dit forum goed gedaan. Ook is volgens mij het aantal conflicten tussen users en modjes in LA _veel_ minder geworden.

Voorstanders van strenge regeltoezicht : zie je nou wel dat het kan ??

En ik denk dat we dit voor een heel groot deel te danken hebben aan onze bemiddelaar :

GaMeOvEr !!!!

Thanx ! En m'n complimenten aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ja, mee eens, alleen jammer dat er zo ontiegelijk veel N00B's bij gekomen zijn, die verpesten een heleboel vind ik persoonlijk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 23:35 schreef tbusquet het volgende:
Ja, mee eens, alleen jammer dat er zo ontiegelijk veel N00B's bij gekomen zijn, die verpesten een heleboel vind ik persoonlijk.
Ja, dat moet ik wel met je eens zijn :( n00bs zijn niet erg _MITS_ ze de faq lezen en zich daaraan houden en de search gebruiken !!!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 28 november 2001 23:36 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik wel met je eens zijn :( n00bs zijn niet erg _MITS_ ze de faq lezen en zich daaraan houden en de search gebruiken !!!!
En daar onbreekt het behoorlijk aan. Het lijt de laatste dagen wel of dar de luie, domme n00bs massaal uit de lucht komen vallen :(

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Geweldig plan : geef senior user (+3000 posts) de mogelijkheid om slotjes te geven aan n00bs !!!! :P

Ecodan warmtepomp

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 17:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 29 november 2001 00:00 schreef JT het volgende:
Geweldig plan : geef senior user (+3000 posts) de mogelijkheid om slotjes te geven aan n00bs !!!! :P
Eerst die HK-posts eraf dan >:)

De islam kan uw vrijheid schaden

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 29 november 2001 00:00 schreef JT het volgende:
whehe, ik denk dat het dan een zooitje wordt :o. Want de senior user zou zomaar weleens geen zin kunnen hebben zich te verantwoorden :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 00:02 schreef JvS het volgende:

[..]

whehe, ik denk dat het dan een zooitje wordt :o. Want de senior user zou zomaar weleens geen zin kunnen hebben zich te verantwoorden :P.
So what, zijn we iig af van de n00bs >:)

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 29 november 2001 00:03 schreef JT het volgende:

[..]

So what, zijn we iig af van de n00bs >:)
Jamaar dan is tegelijkertijd het vriendelijkere sfeertje weg :o.

Ik vind dat er trouwens met wat "oudere" forumbezoekers een goede verstandhouding is, maar dat het strengere modbeleid wel op heel wat weerstand stuit.. Zure appel zullen we maar zeggen. Ik heb vandaag lekker nog geeneen slotje gehad :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Maar wat vind de rest van wat ik heb gezegd nou ??? Want we raken weer volledig offtopic, dus :

ONTOPIC !!!!!

Ecodan warmtepomp

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is hier altijd al gezellig geweest :P

39

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
bij vlagen wel, op dit moment niet echt imho... eerst de newbies van de hcc oid weer een beetje weg...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
ik snap jullie geflame op newbie's niet

kom op zeg hoe volwassen zijn jullie nou ?. we zijn er allemaal ooit ergens mee begonnen en deze mensen willen gewoon wat leren over ICT. Ik wil altijd graag mensen helpen die met een probleempje zitten.

De eerste de beste nieuwe user die hier binnenkomt begint een beetje te lezen en wil zelf een topic openen, leest vervolgens de faqs en de regels niet (kennen jullie alle faqs en regels, globaal misschien wel maar niet op de regel nauwkeurig). Het is net als een gebruiksaanwijzing , die leest ook bijna nooit iemand. enfin hij opent een topic over welke processor hij moet nemen. binnen 1 minuut wordt hij afgeblaft met termen als "n00b","UTFS","FAQ" etc.
dit mag ook wel op een wat vriendelijkere manier hoor, want we zijn niet allemaal van whizkids als jullie.

Dus zeg ik dat er best wel rekening gehouden mag worden met nieuwe gebruikers die ook geinteresseerd zijn in Tweakers.net en GoT.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 00:49 schreef Bamibal het volgende:
ik snap jullie geflame op newbie's niet

kom op zeg hoe volwassen zijn jullie nou ?. we zijn er allemaal ooit ergens mee begonnen en deze mensen willen gewoon wat leren over ICT. Ik wil altijd graag mensen helpen die met een probleempje zitten.

De eerste de beste nieuwe user die hier binnenkomt begint een beetje te lezen en wil zelf een topic openen, leest vervolgens de faqs en de regels niet (kennen jullie alle faqs en regels, globaal misschien wel maar niet op de regel nauwkeurig). Het is net als een gebruiksaanwijzing , die leest ook bijna nooit iemand. enfin hij opent een topic over welke processor hij moet nemen. binnen 1 minuut wordt hij afgeblaft met termen als "n00b","UTFS","FAQ" etc.
dit mag ook wel op een wat vriendelijkere manier hoor, want we zijn niet allemaal van whizkids als jullie.

Dus zeg ik dat er best wel rekening gehouden mag worden met nieuwe gebruikers die ook geinteresseerd zijn in Tweakers.net en GoT.
Wijze woorden!

We hebben er allemaal begrip voor dat er regels zijn en dat deze nageleefd moeten worden, we moeten er echter voor waken dit niet te overdrijven.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 29 november 2001 00:49 schreef Bamibal het volgende:
Gedeeltelijk mee eens.. Zodra echter het niveau daalt tot een computer-totaal niveau denk ik dat er toch iets fout zit. Dan zien deze mensen GoT een beetje als helpdesk, en dat is dan weer fout i.m.o. Als ze dan dingen zelf uit gaan zoeken, en een beetje moeite ervoor gaan doen komt dat wel weer goed, maar da's nou juist een beetje het probleem de laatste tijd.. Er wordt geen moeite gedaan, maar gewoon een topic ergens neergedropt, en vaak zelfs in het foute forum. En dat is meer een kwestie van gewone luiheid..
enfin hij opent een topic over welke processor hij moet nemen. binnen 1 minuut wordt hij afgeblaft met termen als "n00b","UTFS","FAQ" etc.
Ook weer gedeeltelijk mee eens.. Ik denk dat je wel degelijk deze mensen naar de search/faq mag verwijzen, maar inderdaad wel op een vriendelijke manier. Inderdaad zit niet iedereen op hetzelfde niveau, en dat kun je ook gewoon niet verwachten.
Dat dit soort topics nu wel op slot gaan ben ik het ook wel mee eens. Er staan al genoeg soortegelijke topics in de database, en het forum werd de laatste tijd zo ongeveer geflood door dat soort topics.. En dat lijkt me niet de bedoeling..

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Het word een beetje irri als je alle n00s 10 x per dag op een vriendelijke manier naar de FAQ moet verwijzen :z Dan word je vanzelf pissig. En heb ik de FAQ in het begin gelezen ? Nee. Heb ik vragen gesteld waar ik zelf makkelijk een antwoord op kon vinden ? Nee, ik heb dat allemaal zelf opgezocht. Het is niet een kwestie van niet weten, maar eerder een kwestie van de luiheid van de n00bs.

n00bs vind ik best, maar doe enigzins zelf moeite, ff iets meer dan dat een topic moeite kost (search/google) en het komt wel goed.

Ecodan warmtepomp

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Een n00b is bij mij niet iemand die net geregged is en ook niet iemand die niet zoveel kennis als anderen heeft.

n00b zijn is een bepaalde instelling :

FAQ's niet lezen, search niet gebruiken, zelf geen onderzoek doen, GoT als Helpdesk gebruiken.

Dat is mijn definitie van een n00b.

Een tweaker, daar heb ik ook een definitie van :

Het is niet persé iemand die lang geregged is, of heel veel weet. Het is meer iemand die weet hoe hij aan zijn info kan komen, wel de search gebruikt, FAQ's en manuals leest en zelf initiatief toont en anderen helpt waar hij kan.

"n00b" en "tweaker" zijn is niet afhankelijk van hoelang geregged of hoeveel iemand al weet, maar de instelling die een persoon heeft.

Ik ben nooit n00b geweest, ook met mijn eerste post hier niet. Het probleem is dat je door de grootte van GoT en de opgebouwde naamsbekendheid ondertussen en zeker niet als laatste de snelheid van replies gemiddeld, ook heel veel mensen aantrekt die wel de "n00b" instelling hebben, hier hun probleem posten en afwachten dat anderen het maar volledig voor hun oplossen, zonder dat zij er moeite voor hoeven te doen.

Vandaar ook het hardere modbeleid in een aantal fora, dat willen we gewoon tegengaan.

Maar goed, Ontopic :

JT, ik dank u voor het compliment, maar ik heb het natuurlijk niet alleen gedaan, we werken er met zijn allen aan.

Maar toch ben ik blij dat jij (die in het verleden toch wel eens problemen heeft gehad met de crew) zelf dit compliment geeft, dus dat jij ziet dat we ons best doen.

* GaMeOvEr dankt voor het compliment. O+

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1