Toon posts:

[WinXP] opstart met 'recovered from serious error'

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag lieve Windowsliefhebbers :)
Sinds enige ruzie met mijn geluidskaart en als gevolg daarvan een paar reboots krijg ik nu constant bij het opstarten van windows de melding 'Your system has recovered from a serious error'.

Op zich leuk, ware het niet dat dat dus allang niet meer het geval is.

Nog wat informatie (MS Kb weet nog van niets):

Uit Eventlog:
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000008e (0xc0000005, 0xf737fa5e, 0xf318451c, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini112801-03.dmp.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://www.begin-hier.nl/~mterhorst/vrolijkeplaten/error.gif

De gegevens in de windows-minidump staan vol met 'page page page'.

Iemand enig idee hoe ik hier weer vanaf kom?

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 11:25
Wat voor geluidskaart heb je dan en wat voor drivers heb je geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Geen geluidskaart meer. Die is helaas beetje kapot door kortsluiting. Die drivers ook verwijderd. Er vinden ook geen fouten meer plaats, er wordt slechts nog de melding gegeven.

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05-2023
ik heb het zelfde :(
ik krijg deze pc nu ook niet meer in mn werkgroepje, damn! het liep allemaal zo lekker :'( en nu dit weer, het blijft ook altijd wel wat

ik blijf deze topic lezen hopelijk heeft iemand hulp!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Die foutmelding krijg je als een prog een stuk geheugen probeert de bereiken, maar dat stuk geheugen is of 1: beveiligd door windows of 2: er gewoon niet.

Dat is wat ik je kan vertellen.

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Deze foutmelding krijg je ook wanneer je een driver installeert die niet voor het OS is geschreven. Toen ik overstapte van Windows NT 4 naar Windows 2000, was er nog geen driver voor mijn Mustek scanner uit. Ik dacht: "Nou, Win2k is eigenlijk Windows NT 5.0, dus misschien werkt de NT4 driver wel." Maar niet dus... Windows 2000 kent deze "Uw systeem is hersteld van een zware fout" melding ook, alleen heet hij daar anders: "Windows 2000 heeft gemerkt dat dat U een Windows NT 4 stuurprogramma heeft geïnstalleerd. Om stabiliteit te waarborgen, wordt het systeem opnieuw gestart, en het stuurprogramma wordt verwijderd."
Als je nu op OK klikt, reboot Win2k, en knikkert de driver eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is allang geen fout meer. Er moet toch ergens een verwijzing staan waardoor de melding weergegeven wordt? En die verwijzing wil ik er dus graag uitgooien.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 19:29 schreef FizGig het volgende:
Maar er is allang geen fout meer. Er moet toch ergens een verwijzing staan waardoor de melding weergegeven wordt? En die verwijzing wil ik er dus graag uitgooien.
Probeer eens het volgende:
deïnstalleer de drivers van je geluidskaart. Verwijder je geluidskaart uit de device manager. Reboot. Indien Windows de kaart vind met zijn eigen drives, laat hem die dan gewoon installeren. Reboot. Zoek de laatste nieuwe drivers op de site van de fabrikant, en installeer die. (Natuurlijk alleen indien die voor XP zijn gemaakt.) Als dit niet helpt, dan weet ik het ook niet... succes in ieder gaval.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Hmm, bij doet ie dat dus ook. (Sinds ik win2k driver voor m'n SBLive heb geinstalleerd |:( )

Ik ben die foutmelding ondertussen wel goed zat. :r Tijd om de breekhamer te pakken en eens flink te gaan rammen... >:)

Wie heeft dit probleem al eens opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf. Kijk eerst eens of onder de guest account hetzelfde gebeurt. Waarschijnlijk niet. In dat geval hangt het dus samen met een config-item, opstartitem, of gebruikerspecifieke service. Kijk in je eventlog waar het mis gaat en elimineer het probleem.

• jvo

jvo

geen commentaar

Ok, thanx, ga ik doen.
Event-log en dan even rondkijken in msconfig zou dan voldoende moeten zijn? :?

Als dat niet het geval is, post ik wel ff het 1 en ander uit m'n event log.

• jvo

jvo

geen commentaar

Hmm, ik heb de oplossing nog niet gevonden. :'(

Hier alle gegevens op een rijtje:
- Bij het opnieuw opstarten kreeg ik de foutmelding dat winxp 'recovered' is van een 'serious error'.
(Dit krijg ik inmiddels niet meer te zien (optie in gpedit.msc))

- M'n PC start af en toe uit zichzelf opnieuw op.

- Er zijn twee soorten foutmelding te zien in m'n system events.

1. Error code 000000d1, parameter1 f96e4000, parameter2 00000002, parameter3 00000000, parameter4 f875cf2d.

2. Een fout met een service die ik eigenlijk al lang eraf gegooid heb. (IP insight van Planet :r)

- Van het eerste weet ik niet wat het betekent.

- Als ik het tweede disable via msconfig krijg ik een foutmelding van msconfig bij het opstarten.

In m'n meest recente minidump staat vaak het woord PAGE en o.a. ook (In unicode):
- kmixer.sys
- dmusic.sys
- aec.sys
- swmidi.sys
- splitter.sys
- cdaudio.sys
- sfloppy.sys

Wie heeft (wijze) raad?
Pagina: 1