Toon posts:

Abit KT7A (in Raid 0) + SBlive Zuigend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ooohww, wat wordt ik moe van die problemen.

Ik heb een Abit KT7A Raid met zo'n HPT 370 in Raid 0 staan + een SBLive Platinum 5.1.

Ik heb eindelijk Windows XP geinstalleerd gekregen na enorm veel problemen (kloten met de videokaart --> Asus V8200 deluxe).

In Windows 2000 had ik het beruchtte probleem met het spontaan opnieuw opstarten of vastlopen van mijn PC (het VIA vraagstuk).

Nu is het probleem weer dat het geluid aan een stuk stotterd en hakt (tijdens MP3's, Wav's maakt niets uit).
Tijdens de search werd het me niet helemaal duidelijk wat ik hieraan kan doen.

Het heeft naar mijn mening te maken met de combinatie HPT 370 en SBLive 5.1 .. Hoe moet ik dit oplossen.
Ik heb de nieuwe Biosversie van Abit (bios 64).

Heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik word zo langzamerhand moe van al die problemen. :'(

Voor de rest werkt Windows XP perfect (na al die ellende) :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Al WindowsUpdate gebruikt voor nieuwe Live-drivers? Was bij mij de oplossing. Probeer anders de Live! in PCI slot 5 te prikken.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval maakt de plaatsing van de SBLive niet uit. Overal kraakt hij en stoort hij (in welk PCI-slot ook).

Ik heb zo'n 8 mnd Windows 2000 gedraaid en die had zo nu en dan een klein storinkje. Maar Windows XP maakt er wel een herrie van.

Nu moet ik wel vermelden dat ik nu Raid 0 heb aan de HPT370(zodoende ook Windows XP ginstalleerd) en met Windows 2000 hing die aan de normale controller (met de HPT disabled).
Bij de geringste schijfactiviteit, netwerkactiviteit kraakt ie het uit.. Hapert die etc..

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik had dat eerst ook, maar toen hebben ze gezegt dat ik maar andere drivers moest gebruiken, en warempel, het probje is weg.
Ik weet zo niet meer welke het zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Andere drivers voor de geluidskaart voor dat Highpoint geval of een nieuw bios voor dat highpoint ding ??

Ik heb getracht overal de nieuwste drivers voor de vinden (is ook gelukt) maar staat dus niet voor suc6

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
[topic=292443]

Moet je deze ff lezen, en het is voor de hotrod.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 28 november 2001 22:52 schreef TheOrk007 het volgende:
Het heeft naar mijn mening te maken met de combinatie HPT 370 en SBLive 5.1 .. Hoe moet ik dit oplossen.
Ik heb de nieuwe Biosversie van Abit (bios 64).

Heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik word zo langzamerhand moe van al die problemen. :'(

Voor de rest werkt Windows XP perfect (na al die ellende) :)
Ehm, is BIOS 64 niet voor de 'gewone' KT7, en versie 65 voor de KT7A? :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 22:01 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ehm, is BIOS 64 niet voor de 'gewone' KT7, en versie 65 voor de KT7A? :?
Nee,
alle biossen zijn voor alle borden, alleen de 5S en de 65 zijn voor de laatste 1.3 revisie, en die is er alleen bij de KT7A.

TheOrk007->
Je hebt toch niet per ongeluk een CPU koel programma als CPUcool of VCool ? Die veroorzaken het kraken ook......
Pagina: 1