@Hlpdsk: waarschuwing?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-11 22:52

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Kan iemand (Hlpdsk) mij uitleggen waarom ik hiervoor een waarschuwing krijg? :?

[url="http://topic"] <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/335030/1?limit=25</a>" target="_blank">http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/335030/1?limit=25</a>[/url]

Ik gaf niet een directe link naar een portscanner, maar naar een security (= geen hacking) site, waar zo'n scanner ook wel te halen valt als je zoekt.

Ik deed dus niet iets illegaals....

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 22:40 schreef MrJ het volgende:
Hi,

Kan iemand (Hlpdsk) mij uitleggen waarom ik hiervoor een waarschuwing krijg? :?

[url="http://topic"] <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/335030/1?limit=25</a>" target="_blank">http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/335030/1?limit=25</a>[/url]

Ik gaf niet een directe link naar een portscanner, maar naar een security (= geen hacking) site, waar zo'n scanner ook wel te halen valt als je zoekt.

Ik deed dus niet iets illegaals....
Zit wat in ja

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:35

MAZZA

Barbie is er weer!

Ben ik het wel mee eens.. Alleen jammer van die 2e url naar dat Ping of Death voorbeeld. Maargoed die heb je ook weer weggehaald..

Portscannen is, mits gebruikt voor een legaal doeleinde, _niet_ illegaal. 't Is zelfs een handige tool om je security mee te testen.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 22:45 schreef MAZZA het volgende:
Ben ik het wel mee eens.. Alleen jammer van die 2e url naar dat Ping of Death voorbeeld. Maargoed die heb je ook weer weggehaald..

Portscannen is, mits gebruikt voor een legaal doeleinde, _niet_ illegaal. 't Is zelfs een handige tool om je security mee te testen.
Die Ping of Death zag ik zelf in ja.

Dat was stom van me, maar ik bedoelde er geen kwaad mee. |:(

Verwijderd

Sterker nog, het is een zeer belangrijke tool, het geeft snel een idee wat de staat is van een machine zodat je maatregelen kan nemen. Ik begrijp niet waarom dit nou ineens in de klasse hacker tools en warez zou vallen

• MAZZA
  • Laatst online: 01-12 13:35

MAZZA

Barbie is er weer!

Tja je kan je afvragen in hoeverre iets illegaal is. Een discussie over de PoD is wat mij betreft interessant. Maar echt ver kom je er niet mee in de HK.

Maar die waarschuwing is in mijn ogen niet terecht. Je kan met een mes brood snijden maar ook iemand neersteken. Dat maakt een mes nog niet illegaal.

Verwijderd

Jij noemt het 'security related'. Wij noemen het gewoon foute link.

Het is glashelder waar dat soort sites voor dienen. Het vinden van hack-tools en aanverwanten.

Die links willen we hier niet op GoT. Ongeacht of ze nou legaal zijn of niet. Wij willen ze niet hebben.

:)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
en aannames zijn fataal...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Op woensdag 28 november 2001 22:50 schreef HlpDsK het volgende:

Het is glashelder waar dat soort sites voor dienen. Het vinden van hack-tools en aanverwanten.

Die links willen we hier niet op GoT. Ongeacht of ze nou legaal zijn of niet. Wij willen ze niet hebben.

Vindt ik wel een beetje kort door de bocht.
Dus alle topics met hoe test ik mijn firewall worden nu gesloten en leveren waarschuwingen op ?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 22:50 schreef HlpDsK het volgende:

Tja, er valt natuurlijk altijd over te discuseren wat security related en wat hacking related is.

Maar dat heeft naar mijn inzien niet veel nut aangezien jullie standpunt nu duidelijk is....

Dat weet ik nu en zal er voortaan op letten. ;)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 22:57 schreef Dromer het volgende:

[..]

Vindt ik wel een beetje kort door de bocht.
Dus alle topics met hoe test ik mijn firewall worden nu gesloten en leveren waarschuwingen op ?
Er stond een link in naar de beruchte Zweedse site... dat is dus niet gewenst.
Het betreft overigens een niet-officiele waarschuwing, wat niet meer is dan een vermaning, een duidelijk signaal dat het niet gewenst is, heeft voor de rest geen "gevolgen" :)

Verwijderd

Het klinkt heel lullig .. maar een site hoeft echt niet eens 100% bewezen illegaal te zijn voordat wij 'm als ongewenst bestempelen.

Louche is genoeg.

En zelfs al is een site wel legaal, dan nog kunnen wij zeggen dat we die niet willen hier op GoT. Zelfs al was het www.disney.com bij wijze van spreken.

En die PoD link was al helemaal fout. Dat weet je zelf ook.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 23:02 schreef HlpDsK het volgende:

[...]

En die PoD link was al helemaal fout. Dat weet je zelf ook.
Dat klopt, en zag ik dus ook zelf wel in. :(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Mjah....als het een niet officiele waarschuwing is, ok, maar alsie wel officieel is, is het weer erg overtrokken...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar stond die link naartoe? Naar die 'astalapasta' page? Da's dan toch een link die we liever niet hebben. :o.

Er staat nergens officiele waarschuwing overigens :).

(ps, je firewall kan je testen met speciaal daarvoor aangelegde websites ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
imho is het een beetje overdreven...de site mag dan wel berucht zijn, het zijn geen warez ofzo...er zijn zoveel dingen waar je kwaad mee kan doen...zeker een postscanner...dat is toch echt niets bijzonders...
Het is toch ook geen illegale site :?

Maarja, iedereen is hier te gast...hoewel ik het er niet mee eens ben :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 15:46

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 28 november 2001 23:43 schreef JvS het volgende:
Waar stond die link naartoe? Naar die 'astalapasta' page?
Ik kan me herinneren dat er alleen maar een link stond naar altavista.com :? :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Tja, als je het .box.sk netwerk niet mag noemen, dan neem ik aan dat links naar securityfocus enzo ook uitdenboze zijn.

Of en toe zijn de mods hier van een wel heel erg narrow mind voorzien.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 29 november 2001 01:45 schreef little_soundman het volgende:
Tja, als je het .box.sk netwerk niet mag noemen, dan neem ik aan dat links naar securityfocus enzo ook uitdenboze zijn.

Of en toe zijn de mods hier van een wel heel erg narrow mind voorzien.
Waarom? we waarschuwen gewoon dat we een link naar een site waarop je hack tools kan vinden met daarbij als tekst "vindt hier uw hacktools die ik gebruik" niet echt fijn vinden.

We gaan echt niet elke link naar een site afspeuren naar een perongeluk bestaand illegaal hoekje. Maar als een link wordt gepost in "zo heb ik die lamer teruggehackt" dan vinden we dat niet zo leuk :). En dat resulteert in een kleine aanmerking zonder gevolgen.

En dat noemen we dan weer een Niet officiele waarschuwing :).

Zo narrow minded zijn we nou toch ook weer niet?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

[removed] had hier grapje voor hlpdsk, maar na het posten lezen, vond ik hem zelfs niet meer grappig :)

http://mrfloris.com

Verwijderd

ik heb de link zelf niet gezien, maar als dit om nmap gaat (welke progs kunnen er nog meer os'en uit packets halen ?) vind ik nogal erg overdreven gereageerd, dit progie zit gewoon bij een standaard server installatie...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 29 november 2001 02:15 schreef Dyon het volgende:
ik heb de link zelf niet gezien, maar als dit om nmap gaat (welke progs kunnen er nog meer os'en uit packets halen ?) vind ik nogal erg overdreven gereageerd, dit progie zit gewoon bij een standaard server installatie...
Het ging hier dus om de intentie waarmee de link gegeven werd.

Verwijderd

of jullie die link nou wel of niet willen hebben, zo'n waarschuwing is dan toch zwaar overbodig? je had hem ook kunnen weghalen en kunnen zeggen dat ie nie meer zo stout moet zijn ofzo, dat doen modjes normaal ook, als het om echte warez of p0rn gaat vind ik het een ander verhaal, dit was twijfelachtig en lijkt me dat jullie daar ook wel een beetje in kunnen schikken toch ?

Verwijderd

Daarom is het ook een NOW. Snap het dan.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 02:39 schreef HlpDsK het volgende:
dat zeg je nu, had ik nergens eerder kennen lezen, of is een waarschuwing altijd een now?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Samenvatting
Op donderdag 29 november 2001 02:36 schreef Kertje het volgende:
of jullie die link nou wel of niet willen hebben, zo'n waarschuwing is dan toch zwaar overbodig? je had hem ook kunnen weghalen en kunnen zeggen dat ie nie meer zo stout moet zijn ofzo, dat doen modjes normaal ook, als het om echte warez of p0rn gaat vind ik het een ander verhaal, dit was twijfelachtig en lijkt me dat jullie daar ook wel een beetje in kunnen schikken toch ?
=
Op donderdag 29 november 2001 02:39 schreef HlpDsK het volgende:
=

Dus niks aan het handje en verder een zinloze discussie :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 02:42 schreef Kertje het volgende:

[..]

dat zeg je nu, had ik nergens eerder kennen lezen, of is een waarschuwing altijd een now?
JA. Anders staat er wel Officiële Waarschuwing.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 02:26 schreef JvS het volgende:

[..]

Het ging hier dus om de intentie waarmee de link gegeven werd.
Niet om het een of het ander, maar de intentie waarmee de link gegeven werd was niet met kwade bedoelingen, maar was informatief bedoeld.

Sommige mensen staan kennelijk wel erg snel klaar met voorbarige conclusies trekken uit weinig info. :(

Maarja, daarom zijn die zeker mod en ik niet... :?

Pagina: 1