Vandaag heb ik XP geinstalleeerd op 2 bakken. Allebei draaiden ze op 100hz met kwaliteits monitoren. Volgens XP draaien ze nu op 75hz en dat is het maximaal haalbare.
Hoe los ik dit op...
Hoe los ik dit op...
Verwijderd
Op woensdag 28 november 2001 22:51 schreef real_raichu70 het volgende:
Refresh rate fix voor Win2K installeren ? Powerstrip ? Ik draai hier toch zodner problemen 85 Hz of 100 Hz ....
Op woensdag 28 november 2001 23:26 schreef PPietje het volgende:
Specifieke drivers voor die monitoren geinstalleerd? Windows XP installeerde bij mij 'plug and play monitor' en gaf daardoor verkeerde resoluties en refresh rates.
Volgens mij kan een menselijk oog maar maximaal 50hz zien, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.Op woensdag 28 november 2001 23:31 schreef Rocketman het volgende:
Nee, de monitoren worden prima herkend. Ik heb overigens de indruk dat beide monitoren toch op 100hz draaien, want er is geen spoor van trilling te zien.
[..]
30 frames/s, en onder de 85hz merk je de refresh wel (daarboven niet, daarom is op 100hz draaien onzinnig)Volgens mij kan een menselijk oog maar maximaal 50hz zien, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Yep, verschil tussen 60Hz en 85Hz is al heel duidelijk merkbaar.Op donderdag 29 november 2001 00:35 schreef blouweKip het volgende:
[..]
30 frames/s, en onder de 85hz merk je de refresh wel (daarboven niet, daarom is op 100hz draaien onzinnig)
Dit topic is gesloten.
![]()