[winxp / mediaplayer8] Codec selectie niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb het idee dat Media Player 8.0 onder Windows XP iets raars doet bij het bepalen welke codec geschikt is voor bepaalde contents.

Globaal 70% van m'n DivX doet het wel in Media Player 8, de rest doet het niet. Alleen geluid, geen beeld. Echter: als ik ze in Media Player 6.4 (mplayer2.exe) of een andere player sleep, werkt het wel! Dus de codec doet het wel, alleen snapt Media Player 8 op een of andere wijze niet dat ie die codec moet gebruiken...

Ik heb Windows XP met alle updates geinstalleerd. DivX Codec 4.11.

Het probleem is dus NIET:
- dat ik een oude codec ook moet installeren, codecs zijn ok
- dat ik een andere player moet gebruiken, ik wil het in Media Player 8
- dat de DivXjes kapot zijn, die doen het prima in een andere speler
- dat Media Player geen enkel DivXje snapt - 70% doet het erg goed.

Wie helpt?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ben er intussen achter dan Media Player 6 met de nieuwe detonator ook op primary screen fullscreen op een overlay kan afspelen, dus het is iets minder belangrijk. Echter: ik zou toch wel graag nog een oplossing willen omdat ik Media Player 8 een stuk lekkerder vind werken (controlls in fullscreen enzo) :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Ik heb dat probleem ook met XP en een G400. Sommige dingen speelt ie perfect af, anderen zonder beeld of geluid.

Win 2k met dezelfde G400 heeft dus nergens last van..
heel vreemd idd.

(sorry voor het kicken)

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 18:58
(sorry voor 't kicken)

ik heb 't zelfde probleem, ook XP, ook MP 8. codec's zijn okay, alleen geen beeld. wel geluid. en ook bij sommige films.

onder m'n vorige install (ME, MP7) deed alles 't wel goed. heb tot nu toe nog geen oplossing... ik hoop dat iemand anders dat wel heeft...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

haha we zitten nu in 2005 en weer 3 edities van wmp verder want ik heb nu 10 maar nog steeds hetzelfde probleem.. en niemand die een oplossing weet behalve een andere player nemen

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64