Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Verwijderd
blijkbaar draai je het op WinNT of Win2k?
Dan zou ik alles zelf installen en configgen, dan kun je Apache en MySql als service draaien.
dan kun je die zaken starten en stoppen met:
NET START MYSQL
NET STOP MYSQL
enz...
Type anders eens
MYSQLD-NT --help
--shutdown is iig geen goede option voor mysqld-nt...
Dan zou ik alles zelf installen en configgen, dan kun je Apache en MySql als service draaien.
dan kun je die zaken starten en stoppen met:
NET START MYSQL
NET STOP MYSQL
enz...
Type anders eens
MYSQLD-NT --help
--shutdown is iig geen goede option voor mysqld-nt...
Inderdaad, ik draai Windows 2000 Pro. De optie om MySQL (en Apache) als service te draaien heb ik overwogen, maar het lijkt me heel vreemd dat er geen option is om mysqld-nt.exe af te sluiten.
Verder zijn dit de enige options die een beetje overeenkomen met het opstarten/afsluiten van mysql, maar als een service. Moet anders kunnen.
Trouwens, ik heb de remove option al geprobeerd, maar werkt niet (omdat ik hem niet als service draai).
Verder zijn dit de enige options die een beetje overeenkomen met het opstarten/afsluiten van mysql, maar als een service. Moet anders kunnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mysqld-nt.exe Ver 3.23.34 for NT on i32 Starts the MySQL server Usage: mysqld-nt.exe [OPTIONS] --install Install mysqld as a service (NT) --remove Remove mysqld from the service list (NT) |
Trouwens, ik heb de remove option al geprobeerd, maar werkt niet (omdat ik hem niet als service draai).
Oh, nog even een toevoeging. Hier is de regel die in de batchfile staat om Apache en MySQL op te starten:
Hier alle options speciaal voor NT:
Wel standalone, geen shutdown..
code:
1
| start c:\phpdev\mysql\bin\mysqld-nt.exe --standalone |
Hier alle options speciaal voor NT:
code:
1
2
3
4
5
| NT and Win32 specific options: --console Don't remove the console window --install Install mysqld as a service (NT) --remove Remove mysqld from the service list (NT) --standalone Dummy option to start as a standalone program (NT) |
Wel standalone, geen shutdown..
Geen oplossing, maar een soort van workaround:
Opstarten: mysqld-nt.exe --install
Afsluiten: mysqld-nt.exe --remove
Het lag voor de hand
Komt zo'n beetje op hetzelfde neer als wat Cheatah als suggestie gaf. In elk geval: volgens mij werkt het zo prima.
Opstarten: mysqld-nt.exe --install
Afsluiten: mysqld-nt.exe --remove
Het lag voor de hand